1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

KPN wifi hotspots en X1

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ron76, 9 okt 2014.

  1. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Weet zo even niet waar ik het moet vragen dus maak ik hier maar even een topic aan.
    Wij gaan tijdelijk op een vakantiepark wonen tot ons huis klaar is. Het mag voor zich spreken dat ik daar geen internet abbo kan afsluiten, maar op het hele park is wel KPN wifi hotspots beschikbaar.
    Nou is m'n vraag, kan ik met de X1 verbinding maken met deze hotspots om zo toch m'n dagelijkse dosis gamen te krijgen?
    Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe deze hotspots werken en of er beperkingen aan zijn?
     
  2. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Niemand?
     
  3. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Gaat het daadwerkelijk om online gamen of puur en alleen aanmelden op xbl? Ik weet niet precies hoe het verificatieproces van kpn hotspots in elkaar steekt, maar het gaat denk niet werken op de X1. Sowieso als je hem aangemeld krijgt kun je echt niet online gamen, daar is veel te weinig bandbreedte voor beschikbaar.
     
  4. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    De bedoeling is indd online gamen.
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik geef je weinig kans, er zitten meestal een hoop beperkingen op een KPN hotspot. Je kan nog beter van je telefoon een WiFi hotspot maken, al kost dat wel wat van je mobiele data.
     
  6. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Heb wel 10gig data limiet maar dat is zelfs te weinig om te gamen.
     
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Zoveel verbruikt gamen toch niet?
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
  9. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Weet ik niet, dacht dat dat juist heel veel verbruikte.... Maja, een update van 2gig heb je zo te pakken.

    Edit/ valt dus mee indd.
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Updates en andere zooi zullen inderdaad wel een probleem zijn, maar het online gamen zelf valt best mee.
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er is nog een ander probleem en dat zijn de certificaten die vaak geïnstalleerd worden door Hotspot providers.

    Krijg bijvoorbeeld met mijn PS4 geen verbinding met de Ziggo Wifi-hotspot.
     
  12. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    En als je je telefoon als acces point zou gebruiken?
     
  13. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Even een bump:
    M'n X1 connect wel met het KPN hotspot, maarrrrr, ik kan niet de username en het ww invullen.
    Met de Laptop of met je mobiel word je in de browser naar een login scherm geleid waar je de gegevens in moet vullen en dan ben je good to go, maar dat doet de X1 dus niet. Als iemand hier een idee over heeft hoor ik dat graag, ik begin nu toch wel enige afkick verschijnselen te vertonen. :'-(
     
  14. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Een vaste PC die de verbinding bedraad kan delen? Ik heb dat vroeger ook gedaan met mijn vaste PC en laptop volgens mij.

    KPN hotspot zal niet direct gaan werken op je X1
     
  15. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Thanks, zeker iets dat ik uit kan zoeken.
    Even een tut opzoeken:)
     
  16. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Voor mensen die hetzelfde probleem hebben en de zoek functie gebruiken.
    Ik heb met het programmaatje Connectify het voor elkaar gekregen om mijn laptop als Wi-Fi repeater te gebruiken.
    Dit is de enigste manier om je X1 met een KPN hotspot te verbinden. Het programma is te downloaden op http://www.connectify.me/ en om het te laten werken zonder tijdlimiet moet je een abonnement nemen (ik heb 6€ betaald voor 1 jaar) anders disconnect hij steeds na 30minuten.
     

Deel Deze Pagina