1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

kwaliteit van posts

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door de bengel, 2 jan 2006.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ach wat kan je er aan doen? De mods een strenge school leraar funktie geven? Het is een community er lopen gewoon verschillende mensen rond .. de 1 is een taal wonder ... de ander een netwerk guru. Zo lang je maar geen mensen pijn doet vind ik het best.. Ik maak ook voldoende taal en stijl fouten ;)

2. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=1719101&postcount=26

Spel/taal/stijl fouten boeien mij geen fuck.. de reacties erop wel.. zeker als ze zo ziek zijn als bovenstaande.. :{

Zelfde topic http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=1719189&postcount=35 :{

En nóg een uit het zelfde topic.. http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=1719336&postcount=46

Nieuwe gevonden \o/ http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=1720003&postcount=360

En een iets minder recente, maar ook ziek http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=1634145&postcount=4

Laatst bewerkt: 19 jan 2006
  3. vallorus

vallorus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens. Ik lees meestal over de spel en stijlfouten heen, maar dan zie je zo'n tenenkrommende reactie..:{ Daar zakt m'n broek van af |:-

4. Mikkel NL

Mikkel NL OldskoolNL.nl

Leuk Bevonden:
    3
    Jemig, dat je dat 'ziek' noemt... thx!

Een toelichting: ik feliciteer deze gast eerst met zijn setup, en vervolgens -inderdaad- geef ik 'm aan dat 'me' geen correct Nederlands is.

Begrijp me goed; het zal me boeien hoe iedereen schrijft, maar 'me' ipv 'mijn' staat zo 'dommig' in mijn ogen, en ik twijfel of hij het door heeft, aangezien 'me' tegenwoordig schrijftaal aan het worden is. Misschien heeft hij het dus niet door, en heeft hij er wat aan dat het hem gezegd wordt...?!

Kortom; relax. Doe ik nl. ook als ik het forum lees en spelfouten zie. Soms -zoals hierboven- plaats ik er een kanttekening bij.

Maar om mijn reactie dan meteen "ziek" te noemen... mwoa, gaat wat ver denk ik...

5. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ja maar je mag ook niet voortdurend anderen corrigeren , laat iedereen in zijn waarde en iedereen is gelukkig .
    Bij mij klagen ze soms dat mijn posts langdradig zijn , en daar trek in mij géén moer van aan , en mijn volgende post zal dan nóg langer worden , net zo lang dat ze er vanzelf mee ophouden om hierover te klagen.;)

6. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Nou jou post hebben (bijna ;)) altijd een rode lijn of een mening die goed is onderbouwd, zoals ik al zei: ik vind spelling fouten niet erg,de inhoud van tegenwoordig wel

7. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik noem jou niet ziek, vooral de eerste paar noem ik ziek. ik heb die van jou gewoon toegevoegd.

Waarom zeg je het dikgedrukte, als je toch iemand op z'n spelfouten wijst?
    En trouwens, als je er iets van wilt zeggen, waarom dan niet in een pb?
    Zo houdt je het forum schoon, en help je iemand anders ook.

8. Mikkel NL

Mikkel NL OldskoolNL.nl

Leuk Bevonden:
    3
    Mee eens, ik zal ook zeker niet mensen continu corrigeren. ;)

OK. Hoewel 'mijn' post in hetzelfde rijtje stond ben ik het wel eens dat zo'n eerste (HEEL) uitgebreide post over typo's behoorlijk ver gaat. :)

Zoals ik zal zei: ik wilde hem gewoon duidelijk maken dat 'me' niet klopt. Tuurlijk valt het me op dat het verkeerd is, maar het stoort me niet. En nogmaals: ik betwijfel of 'men' het tegenwoordig door heeft dat 'me' geen vervanger is voor 'mijn'.

Wat betreft je punt van via een PB het melden: heb je helemaal gelijk in, daar had ik (toen) niet bij stil gestaan. |:-

Voor the record: het maakt mij niet uit hóe men hier post, maar in dit geval wilde ik mijn ei kwijt ;)

9. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    oké hier wil ik ook ff iets aan kwijt.
    (ff = effen = even = eventjes ;) voor degene die het niet weten of voor hunne commentaar te snel af te zijn )

Niet iedereen kent evengoed zijn ABN (algemeen beschaafd Nederlands) of ABV (algemeen beschaafd Vlaams) maar als we hier allemaal dezelfde saaie stijl van schrijven zouden gebruiken dan kan ik evengoed op een forum van advocaten, notarissen en dokters gaan... you get my point?

het is altijd leuker om iets te lezen wat vlot leesbaar is. Algemene taal dus.

En dat van die typo's, het is bewezen dat je met de eerste 2 en de laatste 2 letters van een woord (om het even wat voor typo ertussen instaat) je het woord 9/10x toch juist leest.
    Iedereen maakt weleens een typo. Je typt sneller dan je leest of schrijft. (geavanceerde internetgebruikers dan toch) dus dat vind ik het minst ergste van alles op een forum.

Dingen die ik ontoelaatbaar vind in een forum, zeker met zowel Belgische als Nederlandse leden:
    1. Enorm veel typo's in ene zin.
    2. Onbegrijpbare taal: waar je al moet gaan googlen voor de betekenis te vinden
    3. Useless posts: als het niet met het onderwerp te maken heeft, zwijgt dan.
    4. Spammen: hier zou men streng op moeten zijn. Het maakt het forum nutteloos enorm groot met als nadeel dat het forum trager zal draaien.
    5. Overgebruik van smilies: is gewoonweg ergerlijk irritant
    6. Flamewars. Als je ruzie zoekt of hebt met iemand, doe dit via een PM en laat de rest van het forum erbuiten. Loopt het de spuigaten uit kan je nog steeds de hulp inroepen van een moderator.
    7. Verwachten dat een moderator alles op't oog kan houden. Hier word megaveel gepost, dus zij kunnen ook wel eens iets missen. Dit is geen Big Brother hé
    8. Posten zonder leestekens. Een mens kan geen zin van 3 alinea's in een adem uitlezen...
    9. ...

Ok ik schrijf ook wel "geen" meestal als "gene" maar zo is mijn dialect. En tja, ik chat veel met Belgische Limburgers dus heb ik nogal de gewoonte om soms een woord op een ietsje andere manier te schrijven. (bijv. één=ene, geen=gene, ff=even)

Dan heb ik het wel niet over de algemene internetafkortingen zoals:
    btw (by the way)
    atm (at the moment)
    lol (laughing out loud)
    rofl (rolled on the floor laughing)
    lmao (laughing my ass off)
    roflmao (zie vorige)
    imho (in my honest opinion)
    deze zouden de meesten toch al moeten kennen ondertussen. Internet bestaat al meer als 10 jaar, net als deze afkortingen!

Just my 2 cents

Laatst bewerkt: 23 jan 2006
  10. Mikkel NL

Mikkel NL OldskoolNL.nl

Leuk Bevonden:
    3
    Smaken verschillen ;)

Nogmaals: spelfouten boeien niet zo. Of er nou een -d of -t aan het einde staat maakt mij niet uit. Structureel woorden vervangen (m'n > me) vind ik wel wat storend, maar bovenal dommig :)

Stel je voor: voortaan schijf ik het woordje 'ik' alleen nog maar als 'ick'... Dát zou pas irritant zijn :+ :+

11. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat wel maar ik schrijf ook heel vaak "ik vind" als "kvind"
    Niet omwille van lui te zijn, maar ik weet wat ik bedoel, en of anderen dat ook weten??? hihi nee hoo
    en voor taalinfo: http://www.taaladvies.net

Laatst bewerkt: 23 jan 2006
  12. Mikkel NL

Mikkel NL OldskoolNL.nl

Leuk Bevonden:
    3
    Uhm, maar dan zijn we het toch eens? "Ik zoek me jas" is dan toch raar? *)

Neuh, dank u :) Na 4 jaar dit 'vak' gestudeerd te hebben probeer ik dat te vergeten ;) ;)

13. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    like.. dit is GEEN taalfouten topic, maak daar maar een ander topic over aan. (in de GM ofzo)
    dit is een thread over de kwaliteit van de posts, niet over bezittelijke voornaamwoorden en dergelijke :eek:
    deze discussie maakt de kwaliteit van de posts hier ook niet erg hoog.

14. Victor

Victor Guest

Ze hebben wel gelijk, spelfouten kunnen het niveau van een post gigantisch naar beneden halen.

15. Mikkel NL

Mikkel NL OldskoolNL.nl

Leuk Bevonden:
    3
    _O_

:+ ;) ;)

Deel Deze Pagina