oké hier wil ik ook ff iets aan kwijt.
(ff = effen = even = eventjes voor degene die het niet weten of voor hunne commentaar te snel af te zijn )
Niet iedereen kent evengoed zijn ABN (algemeen beschaafd Nederlands) of ABV (algemeen beschaafd Vlaams) maar als we hier allemaal dezelfde saaie stijl van schrijven zouden gebruiken dan kan ik evengoed op een forum van advocaten, notarissen en dokters gaan... you get my point?
het is altijd leuker om iets te lezen wat vlot leesbaar is. Algemene taal dus.
En dat van die typo's, het is bewezen dat je met de eerste 2 en de laatste 2 letters van een woord (om het even wat voor typo ertussen instaat) je het woord 9/10x toch juist leest.
Iedereen maakt weleens een typo. Je typt sneller dan je leest of schrijft. (geavanceerde internetgebruikers dan toch) dus dat vind ik het minst ergste van alles op een forum.
Dingen die ik ontoelaatbaar vind in een forum, zeker met zowel Belgische als Nederlandse leden:
- Enorm veel typo's in ene zin.
- Onbegrijpbare taal: waar je al moet gaan googlen voor de betekenis te vinden
- Useless posts: als het niet met het onderwerp te maken heeft, zwijgt dan.
- Spammen: hier zou men streng op moeten zijn. Het maakt het forum nutteloos enorm groot met als nadeel dat het forum trager zal draaien.
- Overgebruik van smilies: is gewoonweg ergerlijk irritant
- Flamewars. Als je ruzie zoekt of hebt met iemand, doe dit via een PM en laat de rest van het forum erbuiten. Loopt het de spuigaten uit kan je nog steeds de hulp inroepen van een moderator.
- Verwachten dat een moderator alles op't oog kan houden. Hier word megaveel gepost, dus zij kunnen ook wel eens iets missen. Dit is geen Big Brother hé
- Posten zonder leestekens. Een mens kan geen zin van 3 alinea's in een adem uitlezen...
- ...
Ok ik schrijf ook wel "geen" meestal als "gene" maar zo is mijn dialect. En tja, ik chat veel met Belgische Limburgers dus heb ik nogal de gewoonte om soms een woord op een ietsje andere manier te schrijven. (bijv. één=ene, geen=gene, ff=even)
Dan heb ik het wel niet over de algemene internetafkortingen zoals:
btw (by the way)
atm (at the moment)
lol (laughing out loud)
rofl (rolled on the floor laughing)
lmao (laughing my ass off)
roflmao (zie vorige)
imho (in my honest opinion)
deze zouden de meesten toch al moeten kennen ondertussen. Internet bestaat al meer als 10 jaar, net als deze afkortingen!
Just my 2 cents
Laatst bewerkt: 23 jan 2006