Tuurlijk niet. Als je een omgeving hebt zoals bijvoorbeeld in Morrowind dan duurt het gewoon lang. Tenzij je echt superveel last van popup en dergelijke wil hebben (wat bij GTA imo het geval is). Kijk als een spelwereld zoals een racegame, of bij bijvoorbeeld splinter cell zo is gemaakt dat je neit overal naartoe kan, maar alleen over straten kan rijden en door smalle gangetjes enzo dan hoef je idd niet te laden nee.
Sommige spellen passen een gebied toe waarbij je meerdere malen moet laden. Zo ook bij Kotor de laadtijd zou langer kunnen zijn, dit ligt er aan hoe vaak je heen en weer gaat.
o heb je ook games die op het begin heel veel moeten laden van de omgeving. Elk boompje moet je van alle kanten kunnen bekijken. Bij racegames heb je aan de zijkant van een track een gebouw die je misshien maar van 1 kant kan bekijken.
Het is gewoonweg niet mogelijk om laadtijden weg te halen. Je zou het idd wel kunnen verminderen door de Harddisk te gebruiken. MAar ik denk dat veel developers hier niet aan doen omdat je ook met veel andere aspecten dan rekening moet houden.
Sorry als ik een beetje door elkaar praat.
[
]
Zoals ik al zei, met GTA heb ik ook het gevoel van popup. Maar het is niet programmeer afhankelijk, het gaat om de hoeveelheid data word ingeladen moet worden, ze zouden dingen later kunnen inladen in het systeem (tijdens het spelen), wat dus weer resulteerd in popup.
In sommige gevallen is het idd programmeer afhankelijk. Want er zullen vast wel zo truukjes zijn om dingen te laden. Alleen neit elke developer gebruikt de goede manieren. maar de goede developers wel.
Laatst bewerkt: 25 jan 2005