1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laadtijden

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Gerben_S, 25 jan 2005.

1. Javdalen

Javdalen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens! Echt ideaal dat systeem van RSC2!!

Hopelijk nemen ze dat idd over voor andere race spellen! Maarja....zijn wel vaker goede nieuwe dingen in spellen.....die vervolgens nooit meer worden gebruikt (sorry.....kan even niet op voorbeeld komen.....beetje vroeg.. 8) ....misschien later deze dag)

2. Gerben_S

Gerben_S Alias gerben

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom doen meerdere developpers dat dan niet die moeite... Met laadtijden moet gewoon iets leuks gebeuren vind ik, ik heb RSC2 nog niet gespeeld maar dat principe is perfect. Bij Morrowind, Fable enzo proberen ze ook zoiets om kort over een 'happening' te praten maar dat is na 3x spelen alweer dezelfde.

Maar hoe zit dat nou met MMORPG iemand hier verstand van (lees: iemand MMORPG gespeeld?)

3. PPM

PPM Blaataap

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien kunnen ze het bij de meeste spellen wel overnemen in de vorm van kleine mini games of filmpjes die je kan doen en kijken terwijl je aan het laden bent. Dat zou me echt leuk lijken, want ik ben dus echt zo iemand die zich helemaal ziek ergert aan lange laadtijden.

4. Gerben_S

Gerben_S Alias gerben

Leuk Bevonden:
    0
    hoop dan niet dat die filmpjes of mini games ook wel laadtijden nodig hebben 8) |:-

5. Da Big Man

Da Big Man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik moet zeggen dat ik laadtijden meestal geen probleem vind, of zoals ze zeggen met de Fifa serie : if it is in the game, its in the game. Maar wat ik wel storend vind is dat in Halo 2 de filmpjes ( en soms ook level gedeeltes) nog geladen moeten worden terwijl het filmpje/level al speelt ( dus de textures moeten er nog op terwijl je de model al ziet) dan had ik liever ook voor de filmpjes een laadtijd zoals bij Halo. Terwijl het toch niet zo hoeft kijk maar naar ninja gaiden

6. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Ja halo heeft een appart soort filmjes. het zijn wel vantevoren geregiseerde filmpjes maar als je bijv. eindigt met een plasma zwaard zal in het filmpje er na ook een zwaard te zien zijn. De fimpjes worden bij Halo dus terplekke inelkaar gezet terwijl het bij ninja gaiden helemaal vast ligt hoe het er uit ziet.
    Ik vind het wel vreemd waarom die keuze is gemaakt voor Halo2, wat boeit het nou of het wapen het zelfde is? De master chief ziet er toch verder altijd het zelfde uit.

7. Cypher

Cypher Yohohohohoho!

Leuk Bevonden:
    8
    Of een soort klassiek mini spelletje opstarten in een laadscherm zoals bij Tekken 1 het geval was met Galaxian. Dit zou wel leuk zijn tijdens een laadscherm van een spel (tenminste als het wel eens een lang zou kunnen gaan duren tijden het laden).

8. Heavenraiser

Heavenraiser The raiser of heaven

Leuk Bevonden:
    25
    als er een laadtijd komt ga ik altijd ff tv kijken
    ik vind het wel jammer als ze die laadtijden weglaten, dan mis ik al mijn favoriete programma's
    Ik vind het een groot gemis als een spel geen laadtijden heeft, ik koop meestal spellen alleen om de laadtijden, maar het wordt niet vermeld dus af en toe heb ik een miskoop

9. Gerben_S

Gerben_S Alias gerben

Leuk Bevonden:
    0
    Dan is het wel weer frustrerend als je net lekker bezig bent met dat spel tenzij je dan net zolang mag doorspelen totdat je afbent ofzo. Zo cker een vet idee zijn maar moet dan wel bij passen.Bij morrowind een mini-spel zou misschien de charme weer wat naar beneden halen ben ik bang... En wat ook kan gebeuren dat dat spel zwaar klote is en dat je dat telkens weer moet spelen.

Misschien een idee om voor laadtijden gewoon een soort spellenmarkt te maken die niks ophoeven te starten van die 2D spellen. En voor alle laadtijden zelf kiezen welk spel je wilt spelen... Zou wel nooit gebeuren maar zou niet gek zijn.

10. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Meestal erger ik me er niet zo aan. Maar het kan ook gewooon echt niet zonder laadtijden. MAar ik heb altijd wel het idee dat ze het express verlengen zodat je lekkr langer zit te wachten. Maar ik loop gerust ff weg als me spel aan het laden is. Want als je een gewone singel player aan het spelen bent word je niet meteen aangevallen. Dus dan kom ik opeens aangelopen en is het spel allang begonnen.

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Bij games zoals Halo en GTA word een speciale techniek gebruikt. Alles lijkt anders maar dat is het niet. Bij Halo is dat wat beter te zien. De achtergrond veranderd bijna niet en het gedeelte van het level word gewoon nog een keer gebruikt. Alles wordt als het ware gekopieerd wat laadtijden spaart. Daarom kom je bv. in Halo steeds stukken tegen waarvan je denk 'dat heb ik al een keer gezien'. Nou dat is dus ook waar. Bij GTA gebeurt dat ook maar op een andere manier. Daar worden gebouwen en huizen gekopieerd.

12. verboonstra

verboonstra Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bij moet DOAX heel erg lang laden. 2 keer in totaal. achter elkaar.opgeteld ongeveer 10 minuten. ik kan in de tussen tijd fable uitspelen!

13. Smurf

Smurf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Technisch wordt hier een hoop door jullie verklaard, wordt ik weer wijzer van, maar mijn ervaringen met lange laadtijden in een rpg vindt ik niet storend, toch wel relaxed spelen een rpg, lange laadtijden in een shooter of actie is wel storend, want dan jaagt die adrenaline door je lijf. Af en toe heerlijk een beetje rustig gamen met rustmomenten is op mijn leeftijd echt niet verkeerd.

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Een RPG moet afwisselend zijn daarom word ieder deel geladen omdat het nergens het zelfde is. Bij shooters kopiƫren ze dus vaak de omgeving een paar keer waardoor de laadtijden korter zijn. Bij FFXI (mmorpg) zijn bijna helemaal geen laadtijden. Beetje vreemd omdat toch niet alles op elkaar lijkt.

15. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is het juist bij die RPG's maar ik hoop toch dat de laadtijden een stuk korter zijn.

16. Gerben_S

Gerben_S Alias gerben

Leuk Bevonden:
    0
    bij sudeki bijvoorbeeld zijn de laadtijden wel heel erg kort (ze zijn er wel maar gewoon neit te merken) terwijl het er toch redelijk gelikt uitziet. De omgevingen zijn ook groot voordat je een laadtijd tegenkomt...
    Mijn vraag nu dan ook: Hoe kan dat bij Fable zo lang duurt terwijl bij Sudeki helemaal niet?

17. Grolsch

Grolsch Bierrrrr

Leuk Bevonden:
    0
    Check de laadtijden bij Morrowind. Om gillend gek van te worden. Gelukkig maakt 't spel zelf een boel goed.

18. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals al gezegd is, met slim programeer werk kunnen de laadtijden zo beperkt worden dat je ze haast niet meer opmerkt. Kijk nu bv. naar Jak 3 op ps2, in heel het spel kom je geen enkel loadscreen tegen, geen enkel! Het spel laadt uiteraard wel, maar dat merk je als speler niet op omdat er tijdens de ps2 aan het laden is nog vanalles op het scherm gebeurd.
    Om een voorbeeld te geven, soms ga je via een lift naar een ander level, terwijl de lift naar boven of beneden gaat, laad het spel het volgend level, maar omdat je op dat moment enkel de lift in beeld hebt heeft de ps2 nog rekenkracht over om allerlei tandwieltjes van de deuren enz ...te laten bewegen. En omdat je hierdoor afgeleid wordt heb je helemaal niet door dat dit eigenlijk de periode (van een paar seconden) is waarop de ps2 het volgende deel laadt.

En dat is enkel mogelijk door slim programeerwerk en op basis van de laadtijden kan je dan ook eigenlijk zien of een developer eerder lui is inde afwerking of gewoon niet genoeg tijd had om dat beter te programeren.

Laatst bewerkt: 9 feb 2005
  19. dirtybolle

dirtybolle xboxlive member

Leuk Bevonden:
    0
    wat is KOTOR ??? :confused: :confused: _0/

20. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Knights of the old replubic. Star wars. Hou er niet zo van.

Deel Deze Pagina