1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] LAN party opgedoekt

Discussie in 'Games' gestart door Edris, 19 mrt 2006.

  1. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja k, maar al die muziek en dvd's op je pc.. dat kunnen toch ook back-ups zijn van je eigen spul en voor eigen gebruik? (niet dat iemand dat doet, maarja;))
     
  2. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Niet als je daar op illegale wijze aangekomen bent, en dat is aan te tonen. En noem jij iemand die voor €75.000 muziek steelt geen boef?

    Dit slaat totaal nergens op. Waarom zouden lan party's in ene afgeschaft worden door de politie?
     
  3. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    inderdaad waarom zouden ze party's gaan controleren
    als ze ook gewoon een willekeurige huis kunne kiezen en 9/10 keer dat ze wel wat vinde :+
     
  4. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    true, net als gewoon fuiven of discotheken. Drugs met de massa's te vinden. Maar ja, ze kunnen onmogelijk jan en alleman gaan beginnen op te pakken :p

    ze moeten toch al een hint gehad hebben ivm die lan want zonder effectieve bewijzen komen die mannen niet zomaar ff (willekeurig) langs om je pc'tje te checken.
     
  5. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja ook, maar wat ik bedoelde was dat de politie lan party's niet gaat afschaffen, want als ze dr 1tje binnenvallen hebben ze in 1 keer flink veel daders te pakken. Je zou gek zijn om dan te zeggen dat t niet meer mag..
     
  6. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    mogen ze dat wel zomaar een lanparty binnenvallen, zo illegaal is dat toch niet muziek en fims
     
  7. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    hier wel, hier heb je SABAM die je moet betalen, auteursrechten en van die klooi. Als ge die mannen moet geloven zou je als je een cd'tje opzet voor bezoek ofzo ook extra moeten betalen. Enkel de radio mag vrij geluisterd worden...

    geloof me vrij -> IT'S ILLEGAL
    als gij een zak chips uit de winkel meeneemt zonder te betalen is dat dan ook "niet zo illegaal"???

    het downloaden etc gebeurt voornamelijk omdat met al die zever van taksen en rechten etc je voor een cd van 12 liedjes 25€ kwijt bent. Dus als je al wat muziek in huis wilt hebben kost het je veel geld. Niet iets wat de meeste mensen in deze dure €-tijden hebben. Of jij misschien wel? (mijn rekeningnummer is 335-055... hihi)
    idem voor een recente film (op dvd), het kost je direct 35€ of meer...
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    En daarom bestaan er externe hardeschijven... Trust me, erg handig (los koppelen gaat sneller dan je hd wissen ;))
     
  9. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    uhu ik deed ook lanparty's met 5*300Gb extern :) zo veel handiger... en je kast blijft leger -> dus ook koeler en lichter :p
     
  10. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    edris bij ons is dat ook.
    mijn vader had een auto poets bedrijf met zachtjes muziek aan en toen kwam er ook een man die ging lulle dat er klanten kwamen en dat die ook de muziek konden horen en dat je daarom moest betalen. heeft m'n vader niet betaald omdat het gewoon achterlijk is maar we hebben er nooit meer wat van gehoord.
    als het zo door gaat moet je in een geluidsdichte kamer naar je muziek luistere omdat anders andere mensen het ook kunnen horen.
    maar er is ook goed nieuws :p
    liedjes die voor 1950 ofzo zijn gemaakt daar zijn de rechten van verlopen dus die mag je gewoon aan iedereen laten horen.
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Ik geloof dat je gewoon legaal muziek mag downloaden in Nederland hoor. Het enige wie er daarbij illegaal bezig is, is degene die de muziek aan jou verkoopt/geeft. Als ik op LimeWire een liedje download, dan kan ik daarvoor echt niet opgepakt worden, zolang ik de muziek maar niet aan iemand anders geef. Als een vriend jou een gebrand Cd'tje geeft, dan is HIJ illegaal, maar jij niet. Downloaden mag, uploaden niet.
     
  12. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Inderdaad.
     
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    daarom zal dit (nog) niet gebeuren in NL ;)
     

Deel Deze Pagina