1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
  2. 1var

1var Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  3. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Zat ik aan te denken. Wil hem misschien ook thuis gebruiken, maar hij is voor school. Liefst 15,6 inch. Hij moet programma's met gemak kunnen draaien als Photoshop / Flash / Virtual Machines enzovoort. Een spelletje moet er ook wel aardig op gedraaid kunnen worden.

Zag deze twee ook nog:
    HP Probook
    Asus Laptop

En dan die Pavilion van HP.

4. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Die Pavilion is de beste van alle modellen die je nu heb genoemd.

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
  6. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Aye, ben voor de Pavilion gegaan. Krijg hem morgen zeer waarschijnlijk binnen, ik ben benieuwd!

7. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Die HP is beter. Sowieso zijn die HP laptops geniaal van de laatste tijd.

8. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik ben er over aan het denken om een Macbook Laptop te kopen. Dit wil ik echter kopen in de VS ( via Ebay ) aangezien je daar nieuwe macbooks kan krijgen voor 400 a 600 dollar.
    Enkele vraagjes en problemen echter?

Belangrijkste natuurlijk; werken 'amerikaanse' laptops wel hier, is er geen probleem met de stroomtoevoer? ( ik weet namelijk dat die verschilt in de VS )
    Werken wel alle programma's zoals ze horen? En werkt draadloos internet wel goed?

Ik heb op internet al veel rond gekeken maar het is me nog steeds niet duidelijk welke kosten er nu allemaal bijkomen voor het verschepen naar Nederland.
    - Ten eerste natuurlijk verzendkosten die rond de 95 dollar bedragen.
    - Wordt er aan de grens (altijd) 19% BTW geheven?
    - Zijn er nog andere invoerrechten die ik moet betalen, zoja waar worden die op gebaseerd, hoeveel % van bedrag is dit? Wordt dit gebaseerd op de amerikaanse of de nederlandse prijs?

Kortom raden jullie het aan om iets als een (dure) laptop overzees te kopen?

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    als je pakketje onderschept word door de dauane ben je idd 19% kwijt aan btw. daarbovenop betaal je 12,50 invoer rechten en bij een product van €400+ betaal je geloof ik ook een invoer boete van 40%

10. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    En een Macbook voor 400 dollar geloof ik niet.
    Dat is 278 euro...

11. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Waar haal je die 12,50 vandaan? Ik probeer namelijk via douane site aan een invoertarief te komen maar tot nu toe zonder succes.

Heb je ook een bron van die invoerboete?

12. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
  13. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Je hebt echter ook nog douanerechten oftewel invoerrechten, die 12,50 is wat anders namelijk inklaringskosten.

Als ik echter ga zoeken via diezelfde site naar invoerrechten dan moet je eerst een scala aan keuzes doorgaan en kiezen tot wat je product behoort. ( via bepalen gebruikstarief ) En dan krijg ik een invoerrecht van 0% wat ik me nauwelijks kan voorstellen.

Die boete krijg je enkel als je product niet wordt aangegeven bij de douane, bij verzending via DHL wordt dit wel gedaan dus krijg je geen boete.

14. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Kijk eens bij deze verkoper: Electronic-king-inc
    http://computers.shop.ebay.com/Appl...ssn=electronic-king-inc&_trksid=p3286.c0.m282

En lees dit topic op tweakers.net eens door:
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1230501/32

Veel mensen van tweakers hebben bij EK een MBP besteld zonder problemen en die EK blijkt een van de goedkoopste te zijn die er is. Zo kun je al een MBP voor €850 krijgen.

En bovenalles; schipping vanuit de UK dus geen problemen met duane enzovoorts.

15. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik wil het liefst via VS kopen ivm de dollarkoers. ;)

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    MAar die dollar koers is te verwaarlozen als je kijkt naar hoeveel je moet bij betalen.

Zo heb ik een keer 2 (football) shirts laten overkomen. Daar betaalde ik 50 euro extra (verzendkosten,invoerrechten etc)voor terwijl de shirtjes zelf maar 110 dollar bij elkaar waren.

Iets uit de US halen is eigenlijk alleen een optie als je daar iemand hebt zitten die het op zou kunnen sturen met de post(en er dan een briefje bij doen van happy birthday ofzo)
    óf je moet echt totaal geen andere optie hebben.

17. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Verwaarlozen? Ik heb betaal hier 1200 euro op z'n minst voor een macbook. In VS krijg je ze voor zeg 600 dollar, met alle kosten erbij wordt dat 900 dollar, omgerekend dik 600 euro.

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dan wil ik best weten waar je die dingen vandaan haalt voor $600,-

19. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Bij Electronic-king-inc is het ook via de dollarkoers maar je kunt ervoor kiezen om het te laten verschepen vanaf de UK dus dan zit je niet aan al die vervelende invoerkosten.

Maar vertel mij ook maar ff waar jij een Macbook Pro voor $600 vandaan haalt. ;)

20. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Hou ebay gewoon goed in de gaten. Her en der zitten er echt goedkope bij. Uiteraard ook 2e hands crap en oudere modellen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina