1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Oke, ik zag al dat de 13'' modellen eigenlijk allemaal duurder zijn voor hetzelfde, zeker weinig vraag naar deze grootte? Ik ga dan ook maar voor een 15'' scherm, ik vind de specs toch wel belangrijker dan. Zijn er nog dingen waar je echt op moet letten?

2. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ook al wil je liever geen Acer, toch ga ik je de laptop aanraden die ik afgelopen vrijdag heb gekocht. Het is de Acer Aspire 5740G, met een i5 processor, 4 GB werkgeheugen en een Ati HD5470 videokaart. En tot nu toe is ie geweldig! FM 2010 draait als een zonnetje, met de grootste database en extra spelers in Brazilie, Argentinie, Frankrijk en Engeland.
    En hij kostte mij maar 639 euro, dus je houd nog wat geld over.

Accuduur is ook redelijk tot goed te noemen, met gemiddeld gebruik doe je er zeker 2,5 uur mee. Hij word niet warm, en is erg stil. De behuizing is erg degelijk en het scherm is zeer goed en helder. En er komt ook nog eens goed geluid uit voor een laptop:)

Heb je ervaring met Acer? Of heb je het alleen van horen zeggen? Want ik heb 4,5 jaar een Acer gehad en heb hier totaal geen problemen mee gehad tot vorige week. Maar dan moet ik wel zeggen dat ik er ook niet echt voorzichtig mee ben omgegaan. Nooit een hoes of laptop tas gebruikt en regelmatig stond ie in de badkamer zodat ik een filmpje kon kijken terwijl ik in bad lag:+

Maar goed, je moet zelf maar even kijken of je misschien iets kan vinden met dezelfde specs voor iets meer geld en dat het dan geen Acer is. Belangrijk is de processor, ga minimaal voor een intel i5. Werkgeheugen is uiteraard ook belangrijk 4 gig is toch wel het minimum wat je wilt hebben. Succes met je zoektocht!

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Viespeuk...

@Corona:
    Let even op het volgende:
    Processor: nieuwste generatie Intel (core i3/i5) of AMD
    Geheugen: 4GB DDR3
    Videokaart: Geen intel, maar nieuwste generatie AMD/ATI (HD5xxx serie) of Nvidia (2xx/3xx serie)
    Beeldscherm: LED backlight kan je doen, maar maakt qua beeldkwaliteit weinig uit

Bijvoorbeeld: http://tweakers.net/pricewatch/252936/msi-cx620-001nl.html

Laatst bewerkt: 11 mei 2010
  4. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Niet van die filmpjes die jij zou kijken als je in bad ligt;)

5. Xenn0X

Xenn0X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mwa heb een 17 inch alien met 2x 4870. kost idd wel wat maar uiterlijk is prima en specs bizar voor een laptop.

6. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Als je zoveel geld wil uitgeven aan een laptop kan je beter een PC kopen :+

7. Xenn0X

Xenn0X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    true maar dan moet je weer een vaste plek hebben, nu ruim ik hem zo op.

8. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Oké, ik heb nu wat laptops op het oog, alleen nog wat kleine vragen. Maakt een 7.200RPM veel uit in vergelijking met een HDD van 5.400RPM? En hoe staat het merk Dell bekend?

@Hoosie: Wij hebben nu een Acer laptop staan, en ik vind hem wat goedkoop aanvoelen, verder veel slechte verhalen over gehoord.

9. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Voor normaal gebruik boeit 5400 RPM niets en Dell staat bekend als een goed merk.

10. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Dell is prima, mijn stiefzusje heeft eergister haar nieuwe Dell binnen gekregen :)

11. Xenn0X

Xenn0X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dell is prima als je de garantie mazen kent, free dells 4 life;):lol:

12. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Hé jongens, heeft er iemand van jullie ervaring met MSi laptops? Ik heb zelf weinig verstand van laptops en computers
    Ik kan er 1 voor 450 euro kopen. 17 inch, 4 gig ram, 400 gb harddisk, windows 7 en de rest weet ik zo niet.

17 inch vind ik echt super chill, voor films etc. Nadeel is dat het dan wel een redelijk grote is maar daar zijn ook wel tassen etc voor toch?

Edit: Ohja, zat volgens mij een dual-core in.

Laatst bewerkt: 27 mei 2010
  13. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    MSI is prima merk. Verder kan ik niet zeggen of het 450 euro waard is als je me geen typenummer geeft ;)

14. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Dat snap ik, maar mooi dat MSI een goed merk is.
    Als ik slaag krijg ik die laptop, maar eerst hebben we hem tijdelijk voor het hele gezin omdat de vorige stuk gegaan is. Dan kan ik het typenummer enzo wel ff geven.

edit:
    Waar kan je het type nummer van je laptop vinden dan:+)
    Ik heb wel extra specs van de laptop:

Celeron(R) Dual-Core CPU T3000 @ 1,80 Ghz (Prestatie cijfer door windows: 4,2)
    4 Gb Ram
    300 GB harde schijf
    NVIDIA Geforce 8200 M G
    Windows 7
    17 Inch beeldscherm

en dat is alles wat ik erover weet. Volgens mij is 450 euro best een goede prijs voor dit ^ of niet?

Laatst bewerkt: 29 mei 2010
  15. DeBiel

DeBiel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is je budget?
    Rond de 1500,-
    Waar wil je de laptop hoofdzakelijk voor gaan gebruiken?
    Voor mijn vervorlg opleiding (Applicatieontwikkelaar) en om te Gamen.
    Ook voor videobewerking zoals Vegas pro 9.0 en natuurlijk internet.

Ik zat zelf aan een Asus G73JH-X1 te denken. Deze is rond de 1200.- euro (Amerika) Link

Alleen ik zie hem nergens tekoop?
    Specs:
    • 17.3-inch screen (1920x1080, LED-backlit)
    • Intel Core i7 720QM
    • 8GB DDR3 RAM
    • ATI Mobility Radeon HD 5870 1GB graphics
    • 500GB (7200RPM) hard drive

Hebben andere mensen nog voorkeuren?

mvg,

16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Nederlandse prijzen liggen iets anders. Je zou ook een kijkje kunnen nemen op de site van XXODD, al denk ik niet dat het daar veel goedkoper kan. Overigens betwijfel ik het nut van 8GB geheugen, maar dat terzijde. :+

Laatst bewerkt: 30 mei 2010
  17. deadly seconz

deadly seconz kaas is geel

Leuk Bevonden:
    165
    Hallo jongetjes en meisjes.

Ik ga dit jaar studeren, en daarbij heb ik een laptop nodig!
    Ik zal hem gauw moeten gaan aanschaffen, want in september begint het festijn.
    Mijn budget is iets van 700 euro, mag minder, mag ook iets meer.

Hij is bedoelt om te studeren, maar ik wil toch eigenlijk wel een stevig beestje, waarmee ik ook kan gamen. Denk niet aan de zwaarste spellen daar heb ik een xbox voor, maar meer aan Left 4 dead 2 oid, van die geinige spelletjes die je zo snel af en toe kan spelen in de dode uurtjes. Verder moet ik er ook goed en mobiel mee kunnen internetten en office is ook een must. Hij is de hele dag van huis, maar niet de hele tijd aan, dus een goede accu moet er ook in zitten. Ik doe geen Technische of ICT-studie waarmee je zware visuele programma's bij nodig hebt, maar ik wil wel graag een echt goede laptop die nog een paar jaartjes mee kan, een goede videokaart is dan ook altijd handig.

Ik heb nog verder niks, maar ik wil er wel veel muziek en films ook op zetten, dus een grote hardeschijf moet ie ook hebben, ook omdat dit mijn enigste computer is.

Ik ben echt een leek op computergebied, maar ik wil toch wel ongeveer de volgenden "specs", zoals dat genoemd wordt:
    -4GB werkgeheugen
    -512 videokaart
    -500 GB harde schijf
    -Tussen de 15 en 17 inch
    -Beetje fancy uiterlijk is altijd mooi meegenomen

Is dit een beetje reeel? Of zit ik er ver naast?
    Alle kritiek en opmerkingen zijn welkom, want misschien stel ik wel hoge eisen, terwijl dat niet nodig is

Alvast bedankt!

18. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Voor 700 heb je een mooie laptop en heb je zeker deze specs.

19. deadly seconz

deadly seconz kaas is geel

Leuk Bevonden:
    165
    Dat is al fijn om te weten, maar wat zijn nou goede modellen/merken?
    Want ik weet dat er veel verschil in zit....
    Want ik lees soms dat het er allemaal wel in zit, maar dat het eigenlijk niet naar behoren werkt, of dat het niet maximaal kan worden gebruikt zeg maar.

20. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje over de koeling van mijn Acer laptop. Ik vind namelijk dat hij teveel geluid maakt. In het begin na aankoop was hij echt muisstil maar nu hoor ik bijna constant een lichtelijk geruis. Enig idee wat ik hier aan kan doen en hoe ik het geluid kan verminderen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina