1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Als je er echt last van hebt, moet je gewoon je fan vervangen. Bijna alle fans worden na verloop wat minder. Je zou ook nog kunnen proberen de fan eerst schoon te maken alleen weet ik niet hoe het met je garantie zit qua openmaken.

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Voilà: http://tweakers.net/reviews/1696/tweakers-punt-net-notebook-best-buy-guide-juni-2010.html

Even open maken en zoveel mogelijk stof weghalen.

3. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Die guide ook, maar voor de betere modellen zou ik kijken naar Lenova & XXoDD. Heb nu al een jaar een XXoDD en hij werkt nog steeds perfect geen problemen mee gehad, was 1x bang toen ik hem per ongeluk liet vallen O-). Plus je kan hem lekker zelf samenstellen dus aan je eigen eisen voldoen :) en op notebooktotaal kan je ze iets goedkoper krijgen en je kan d'r goed advies krijgen met een mailtje heb ik toen ook gedaan. Plus dat ie nog even belde of ik hem binnen had en de installatie goed was gegaan, vond ik top.

Laatst bewerkt: 25 jun 2010
  4. deadly seconz

deadly seconz kaas is geel

Leuk Bevonden:
    165
    Ik denk dat ik voor een Dell ga, Heb beetje rondgekeken, en hoor er veel goeds over!

5. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Ik heb 3,5 jaar geleden een Dell Destkop PC gekocht en hij werkt nog steeds perfect. Zelf denk ik ook dat ik daarom binnenkort voor mijn studie (of de KLU als ik word goedgekeurd) ook een notebook aanschaf.

Ik heb eventjes een vraag over het merk XXoD. Voor de mensen die een XXoD notebook hebben zijn dit mijn vragen.

1. Hoe is de behuizing? Sterk, mooi afgewerkt?
    2. Zijn de notebooks van dit merk stil?

6. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben ook opzoek naar advies. Nu doe ik het even in het goede topic.

Ik ben op zoek naar een laptop voor school. Ik doe bouwkunde en gebruik de laptop vaak voor AutoCAD en Word. Eventuele foto-bewerkingsprogramma's zullen ongetwijfeld ook komen. Nu heb ik deze laptop op het oog:

DELL Studio 17 (< LINK)

Inbegrepen bij uw systeem:
    ¤ Intel® Core™ i7 Mobile Processor 720QM (1,6 GHz, Turbo Mode tot 2,8 GHz, 6 MB L3-cache)
    ¤ Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
    Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
    ¤ Office Starter 2010 - Nederlands
    ¤ 17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
    ¤ Black chainlink
    ¤ 1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
    ¤ Geen Accidental Damage-support
    ¤ McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
    ¤ 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
    ¤ 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
    ¤ 1 GB ATI Mobility Radeon™ HD 560v
    ¤ Fixed Internal DVD+/-RW Slot Load Drive including Software
    ¤ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)
    ¤ Dell Wireless 1397 Mini Card (802.11 b/g)
    ¤ Geen Bluetooth-upgrade
    ¤ Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
    ¤ Computrace LoJack voor laptops, licentie van 1 jaar - inbegrepen bij uw pc
    Accessoires
    ¤ No DataSafe Online Backup 2GB (Direct)
    Bevat ook
    ¤ Internal US/International Qwerty Keyboard
    N0774908
    ¤ 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
    ¤ Studio 1747 Order - Netherlands
    ¤ Geen draagtas
    ¤ Studio 1747 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
    ¤ Wisselstroomadapter van 90 W
    ¤ Dutch Documentation
    ¤ Datasafe Local 2.0 Basic
    ¤ Wireless Label CI7
    ¤ 1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
    ¤ Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only

Dit voor € 879,00

Is dit scherm nou Full-HD of HD Ready? Beetje onduidelijk.
    Is dit een geschikte laptop voor mijn gebruik?
    Zijn er misschien betere laptops in de zelfde prijsklasse?
    Of goedkopere laptops dan deze?
    Is het misschien verstandig om een van de onderdelen aan te passen?

Laatst bewerkt: 7 jul 2010
  7. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Het scherm is 1600x900, dus zit tussen de resolutie van HD Ready en Full HD in.
    Ik weet trouwens niet wat het weegt maar als het >3,5kg is en je wil het elke dag meesjouwen naar je school dan moet je er nog maar eens over nadenken of je niet beter een 15" modelletje kan kopen. Dat gewicht gaat vervelend worden op den duur namelijk.

Verder is het een goede laptop, goedkoper vind je het niet met die processor erin.

8. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Dag jongens,
    Mijn vraag lijkt misschien verschrikkelijk veel op de bovengenoemde, maar toch wil ik hem specifiek stellen ;)

Ik zoek ook een laptop voor school, maar deze moet wel dekstop vervangend zijn. Graag wil ik bij thuiskomst mijn monitor,muis, speakers en USB HDD erin kunnen pluggen en weer heel makkelijk aan de slag kunnen.

De dingen die voor mij belangrijk zijn:
    +++ accu duur, ik wil dat dingen werken, en weet niet hoe dat op een hogeschool geregeld is met stopcontacten tijdens lessen/colleges, maar wil niet zonder stroom komen te zitten. Ook moet ik 3 uur op een dag reizen en in die tijd wil ik op een laptop werken die zowiezo niet uitvalt.
    +++ krachtige cpu/genoeg geheugen. Voor mijn opleiding zal ik allicht wat zware programmas moeten draaien, moet muziek kunnen draaien en msn, en dat wil ik graag tegelijk kunnen, zonder vertragingen. Heb er een hekel aan als ik moet wachten tot een hdd geopend is bijvoorbeeld.
    + Films moet hij zowiezo zonder problemen af kunnen spelen.
    + En er moet een 2de monitor aan aangesloten kunnen worden, al denk ik niet dat dat een probleem is.
    +draadloos internet!
    Bluray hoeft niet
    Spelletjes erop spelen zal amper gebeuren!
    Grote van het scherm maakt niet heel veel uit.
    Grote van de laptop zelf maakt ook niet veel uit. Zolang ik hem in een tas mee kan nemen naar school is het goed.

Heb een budget van 1000 euro maar als het voor minder kan ben ik een blij man ;)

Edit: Zou dit iets kunnen zijn?
    Of dit?
    of dit ;)

Laatst bewerkt: 14 jul 2010
  9. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Ik ga persoonlijk misschien voor een Sony Vaio. Hij ligt ook onder jou budget. Dus misschien is dit ook wel wat voor je?

http://www.allmicro.nl/p/sony/noteb...520m_2_9/?referrer/tweakers producten export/

Persoonlijk zou ik nooit een Acer nemen. Ik hoor dat er bij Acer laptops vaak klachten zijn omtrent de behuizing. Daarbij is volgens mij in ieder geval de videokaart een betere dan die in de laptops in jou comment. Maar misschien vergis ik me er wel in.

EDIT: Laat maar ik zie dat games niet in jou belang staan.

10. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Ja ik hoor ook weleens klachten over Acer, maar weet niet wat er waar van is. En die laptop die jij neemt ziet er ook goed uit, weet echt totaal het verschil niet. Hoop dat iemand hier het wel weet ;)

11. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    3 jaar geleden ongeveer wist ik nog alles van computers. Wat waren de nieuwste processors, videokaarten, geluidskaarten noem maar op. Maar nu ben ik er al een aantal jaar uit. Ik kom ook steeds minder vaak in deze thread. Ik weet nog die monster PC van Zero voor die tijd. Pff...

Maar nu weer ontopic! Ik hoor velen goede verhalen over Sony Vaio. Als ik de mensen hier mag geloven wat zullen jullie kiezen? Een Sony Vaio of toch een Dell? Of weten jullie misschien een beter merk met betere specificaties voor ongeveer dezelfde prijs.

12. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Haha, ik heb precies hetzelfde. In die tijd had ik nog zelf een pc samengesteld. Was net iets voor die van Zero, maar toen hij die bestelde was ik gelijk jaloers. En nu is die pc weer helemaal niets.

13. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Het verschil tussen Sony of Dell maakt weinig uit, al is Sony wel wat prijziger qua wat je ervoor terug krijgt.

14. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Ik dacht juist dat Dell nogal prijzig was? Maar daar zit ik dus ook naast.

Zou je je licht misschien eens op deze 3 laptops willen schijnen?

15. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    ik herken het probleem....ik heb altijd mijn eigen pc's gebouwd, vooral voor gamen. Sinds ik vader ben geworden en de luxe heb van een wii, 360 en een ps3 gebruik ik de pc alleen nog maar voor internet en en foto/video bewerking. Ik heb besloten om mijn oc te verkopen en een laptop te kopen. Na veel uitgezocht te hebben binnen het budget van 800 tot 900 euro ben ik toch bij dell uitgekomen. Over acer hoor je erg verschillende verhalen over de kwaliteit en viel al snel af, ookal hebben ze goede specs voor een lage prijs. De vaio's zijn goed maar imo betaal je veel voor de naam.
    Ik kwam er al snel achter dat een i5 processor goed genoeg is voor mij en ook de vidoekaart hoeft niet meer top of the bill te zijn. De enige eis was een 17 inch scherm, 500g schijf en minimaal 4g werkgeheugen.
    De twijfel was nog tussen de inspiron en de studio. Uiteindelijk is het de inspiron 17r geworden. Deze heeft ook een bluetooth mudule standaard erin zitten en is in verschillende kleuren te krijgen (zonder extra kosten)

Ik heb er nu windows 7 ultimate op draaien en heb net een video van 8g gerenderd met mkv2vob. Op mijn oude pc (E8500 met 4g werkgeheugen) deed ik er een uur of 3 over. Op de laptop 2. Het is dus wel sneller geworden...

16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ik zou voor die Samsung gaan. Heeft de beste specs voor jouw eisen. Qua accu duur heb ik geen idee, dat zou je ergens moeten zoeken in reviews ofzo..

17. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Top, ik dacht namelijk eerder aan die laatste, door die 6 gb aan RAM.

Binnenkort maar eens die samsung bestellen dan!

18. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    6GB is leuk, maar heb je weinig aan tenzij je video edit of veel gamed.

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    of meerdere VM's wil draaien

20. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    OW dan valt het mee.... Zit alleen toch weer te twijfelen tussen een Dell. En dat eigenlijk vooral omdat die 9 cell batterijen hebben. Betaal je iets meer voor dezelfde specs...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina