Laptop Advies [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Nee? Weet niet wat voor adapter je het over hebt, maar stroom adapter en kabels e.d. zit er gewoon bij. Het is niet dat je een halve laptop krijgt 8)

2. Momus

Momus Lionel Andrés Messi

Leuk Bevonden:
    0
    Oké, bedankt. Denk dat ik deze bestellen ga bij Neckermann.

3. Momus

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik nog een vraagje, ben namelijk niet zo held met computers. Ik heb thuis een kabel vanuit de modem richting mijn xbox 360, kan ik die kabel gewoon gebruiken voor mijn laptop?

Moet ik ook een internetabonnement afsluiten, of is dat alleen noodzakelijk als ik draadloos wil internetten?

4. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    575
    Op jou eerste vraag is het antwoord ja. Je kan gewoon diezelfde internetkabel vanaf je modem gebruiken op je laptop ;).

Bij jou tweede vraag weet ik niet echt wat jou intentie is. Als jij gewoon gaat internetten thuis of op je werk op op je school, dan kan je gewoon gratis draadloos internetten mits je de sleutel weet (wachtwoord). Misschien snapt een ander jou vraag wel beter dat kan ook.

5. Momus

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt hem beantwoord. Thnx

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
  7. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    waar haal je deze vandaan dan? dat is super goedkoop voor die specs:eek:

8. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Zal wel een Dell aanbieding zijn ;)

9. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    kan uhm nergens vinden op dell.nl

10. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Geweest zijn bedoel ik dan, die aanbieding gaan altijd maar een paar dagen bij Dell.

11. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Aanbieding is over inderdaad.

12. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Wie kan me helpen met een laptop?
    Hij moet voornamelijk goed zijn voor de normale dingen zoals mail, internet en jeweethetwel :+

Ook wil ik er af en toe ook wel eens een game op spelen. Voornamelijk RTS spellen en Team Fortress 2 :)

Ik heb hem in principe vast staan op een tafel, maar het kan ook handig zijn hem te verplaatsen en eventueel op school (voor examens) te gebruiken.

Ik heb echt weinig verstand van laptops dus weet zowieso niet goed waar ik moet beginnen...

13. HEMAw0rst NL

HEMAw0rst NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een netbookje voor gebruik op school dit houdt in office/internet/tergende programma's zoals spss.

Ik ben uitgekomen op deze jongen:
    (Sony Vaio VPC-W21S1E) http://www.sony.nl/product/vn-w-series/vpcw21s1e-w

Met name de duurzaamheid van deze netbook spreekt mij aan, tenminste zo ziet hij eruit.
    Het toetsenbord is uitpuilend op de netbook geplaatst zoals macbooks dat hebben (sorry weet de term niet voor zo'n toetsenbord) dit en de hoge resolutie van het scherm zijn voor mij de pluspunten.

nu is mijn vraag voldoet deze netbook denken jullie aan mijn eisen? (dus dat het niet zo'n pauper asus eee geval is)

Is er een goed alternatief? Budget = €400/€500
    (zelf niet echt een betere kunnen vinden maar ben niet bepaald thuis in de netbook-markt)

En staat de volgende generatie netbooks al niet voor de deur? (dit model komt immers uit februari)

alvast bedankt voor de hulp:)

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je moet jezelf ff goed afvragen of je wel een 10" wilt.
    Ikzelf ben momenteel ook bezig met het zoeken van een notebook/netbook om mee naar school gaan nemen. Ik ben eerst een paar winkels langs gegaan en gewoon gevraagd of ik wat laptops mocht uitproberen door gewoon een simpel word documentje te typen.
    Mijn conclusie was al snel dat 10" gewoon irritant klein is. Toen ben ik beetje rond gaan vragen in mijn kennis kring naar mensen die ook een 10" hebben gehad, en ook zij raden het eigenlijk allemaal wel af.

Daarnaast, over Sony Vaio's; Ikzelf begon ook met het idee ik denk dat ik deze keer voor een Vaio ga. Staan bekend als goede laptops over het algemeen.
    Het punt met Vaio's is alleen, dat je al gauw €200 meer betaald om puur voor het merk.
    In een winkel werd het vergelijken met de Mercedes onder de laptops. Wat hogere kwaliteit uiterlijk, innerlijk(hardware dus) relatief hetzelfde als de rest, maar wel een stuk duurder(door de naam).

Als je hier ff kijkt; Best buy guide augustus 2010 van Tweakers, daar behandelen ze deze maand Notebooks.
    Daar vind je bijvoorbeeld Deze notebook. Ligt iets boven je budget, maar heb je wel een iets grotere laptop, maar wel één die een stuk beter is dan die Vaio, mede door die I3 processor dat erin zit.
    Ikzelf ga hoogst waarschijnlijk voor de 14" varient daarvan. Deze zijn echt super licht maar voelen wel sterk en degelijk aan.
    Ook hebben ze een accu duur waarvan ze zeggen dat het 8+ uur zal zijn!(uit test is gebleken dat als je 'm licht gebruikt, dus beetje office/internet/msn/mailen(niet allemaal tegelijk though) dat ie dan 6/7 uur meegaat, ga je er meerdere zwaardere dingen tegelijk doen, dan is het 5/6 uur.) dus ook dat is ideaal voor als je er veel mee op pad bent.

15. HEMAw0rst NL

HEMAw0rst NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    aaah bedankt voor je tip:) Ik had inderdaad ook al het gevoel dat die vaio's wat overpriced zijn inderdaad. Deze Acers zijn inderdaad een interessante optie. Maar ik begrijp dat die I3 processor dus veel beter is als zo'n atom geval? (sorry ben een leek) En is er niet een soort van releaselijst te vinden van netbooks/laptops in het algemeen met wat specs etc? zelfs met sites als tweakers is het moeilijk om het aanbod goed in kaart te krijgen.

16. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Hoi, allen. Ik ga binnenkort een laptop kopen, maar weet nog niet precies welke. Heb er wel al eentje op het oog: http://configure2.euro.dell.com/del...nl&m_30=321942&oc=N0054501&rbc=N0054501&s=dhs.

- Wat is je budget?

400 euro.

- Waar wil je de laptop hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet?

Internet. En muziek en films downloaden en kijken :).

- Wat heb je al, en/of wil je hergebruiken?

Bedoel je hiermee onderdelen of..? Geen.

- Doordat er aan de lopende band nieuwe modellen verschijnen, en de prijzen van onderdelen met de dag veranderen, heeft het weinig nut om nu advies te vragen over een laptop die je pas over twee maanden of later wil kopen.

Waarschijnlijk koop ik er eentje op ongeveer 5 september. Ben dan net jarig geweest en heb genoeg geld.

Nog goed advies?

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Voor 400 euro zul je niet zo snel een laptop vinden waarop je kan gamen en videobewerken...

18. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Sowieso kan je beter geen laptop van 400 euro kopen, krijg je alleen maar spijt van.

19. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Eens. Ook van die laptop van Dell wordt je niet vrolijk, kan je nog beter een PC kopen krijg je wat meer voor je geld :+

20. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Mijn vader heeft dezelfde en ik vind het echt een prima ding.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina