Je moet jezelf ff goed afvragen of je wel een 10" wilt.
Ikzelf ben momenteel ook bezig met het zoeken van een notebook/netbook om mee naar school gaan nemen. Ik ben eerst een paar winkels langs gegaan en gewoon gevraagd of ik wat laptops mocht uitproberen door gewoon een simpel word documentje te typen.
Mijn conclusie was al snel dat 10" gewoon irritant klein is. Toen ben ik beetje rond gaan vragen in mijn kennis kring naar mensen die ook een 10" hebben gehad, en ook zij raden het eigenlijk allemaal wel af.
Daarnaast, over Sony Vaio's; Ikzelf begon ook met het idee ik denk dat ik deze keer voor een Vaio ga. Staan bekend als goede laptops over het algemeen.
Het punt met Vaio's is alleen, dat je al gauw €200 meer betaald om puur voor het merk.
In een winkel werd het vergelijken met de Mercedes onder de laptops. Wat hogere kwaliteit uiterlijk, innerlijk(hardware dus) relatief hetzelfde als de rest, maar wel een stuk duurder(door de naam).
Als je hier ff kijkt;
Best buy guide augustus 2010 van Tweakers, daar behandelen ze deze maand Notebooks.
Daar vind je bijvoorbeeld
Deze notebook. Ligt iets boven je budget, maar heb je wel een iets grotere laptop, maar wel één die een stuk beter is dan die Vaio, mede door die I3 processor dat erin zit.
Ikzelf ga hoogst waarschijnlijk voor de
14" varient daarvan. Deze zijn echt super licht maar voelen wel sterk en degelijk aan.
Ook hebben ze een accu duur waarvan ze zeggen dat het 8+ uur zal zijn!(uit test is gebleken dat als je 'm licht gebruikt, dus beetje office/internet/msn/mailen(niet allemaal tegelijk though) dat ie dan 6/7 uur meegaat, ga je er meerdere zwaardere dingen tegelijk doen, dan is het 5/6 uur.) dus ook dat is ideaal voor als je er veel mee op pad bent.
Klik om te vergroten...