1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    Die i7 kan ik niet kiezen in de XPS...

    Heb even over Sandy Bridge gelezen, en de i7 2620M die nu in opkomst is presteert niet beter dan de 640m in de Vaio die ik op 't oog heb. Hij is een stuk zuiniger, maar qua benchmarks zit het redelijk dicht bij elkaar met een licht voordeel van de 640m.

    Al is zo'n i7 misschien wel weer overkill in samenwerking met de HD 5650... Moeilijk dit :+ Te veel erover gelezen ook weer vandaag :9
     
  2. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Als je zoveel reviews etc leest word het alleen nog maar moeilijker om te kiezen. Heb ik ook altijd. 8)
     
  3. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Hallo Sato,

    Ik heb even rondgekeken naar de specificaties van de Samsung R540-JT01NL
    maar er zit een geïntegreerde videokaart in en geen losse videokaart(dus geen ATI Mobility Radeon HD5470) dus als je van plan bijvoorbeeld games te spelen of videobewerking die een beetje grafisch hoog gebruikt dan zou ik als ik jou was er niet voor kiezen... maar als het alleen voor algemeen gebruik is, is deze laptop meer dan goed genoeg

    En vergeleken met de HP Compaq 6735S, je geheugen zou omhoog gaan met deze Samsung en je hebt een beter processor, meer schijfruimte etc, het zou snel genoeg zijn voor algemene gebruik.


    Edit: het kan ook trouwens zo zijn dat je laptop zo warm word omdat er veel stof erin zit, en weet je zeker dat je een nieuwe laptop wilt?, de laptop die jij hebt is toch ook goed genoeg voor algemene gebruik?, als hij langzaam is kan het zo zijn door misschien virussen die je hebt ontvangen dus een herinstallatie zou meestal werken als je OS langzaam werkt, maar als Windows Vista je niet enorm bevalt dan snap ik je reden wel waarom.
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2011
  4. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Of er veel stof in zit weet ik niet, Heb hem net iets meer dan een jaar dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
    Vooral ook omdat het eigenlijk vanaf dag 1 al zo is dat hij behoorlijk warm kan worden.
    De laptop heet een uitblaasfan aan de zijkant zitten die een beetje naar benenden gericht is en de lucht inlaten zitten op de onderkant.
    Het is niet super storend maar wel vervelend als ik hem op schoot heb.

    Dat ik Vista er niet prettig op vind werken komt vooral omdat deze laptop voor Windows XP is gemaakt en in zijn laatste dagen als Vista laptop is verkocht. (Komt uit de lijn van HP laptops voor bedrijven maar deze is ook als consumenten model verkocht.)
    Dat vista af en toe flink tegenwerkt op deze laptop ligt niet aan het gebruik of eventuele virussen, Hij heeft net een week geleden een herinstalatie gehad omdat hij weer eens een BSOD had na een update of iets dergelijks, Systeem herstel heeft dat niet kunnen oplossen en dus was herinstalatie noodzakelijk.)

    Toch lees ik bij de BCC en Informatique op de site dat er een ATI kaart inzit en dat die 512 mb ram heeft, Bij informatique staat er bij dat dit een HD5470 zou moeten zijn.
    Uiteraard is het zo dat samsung meerdere configuraties heeft geleverd van de R540 dus ik zal er zelf ook nog wat verder naar kijken.
    Mocht blijken dat er inderdaad geen losse videokaart inzit maar een geintergreerde dan gaat dit hem in elk geval niet worden,
    Ik heb mijn huidige laptop immer juist gekozen omdat er wel een dedicated videokaart inzat.
    Niet omdat ik er perse op zou willen gamen(Daar heb ik mijn desktop voor.) maar gewoon omdat ik een dedicated video kaart veel beter vind in het algemeen. (Het houd de optie open om er dingen mee te kunnen die wel om een dedicated kaart vragen en het verkoopt wat makkelijker door.)

    In elk geval bedankt voor je reply.
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Staat toch gewoon op die BCC site?

    Zal dan die 5470 wel zijn ;)
     
  6. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, het staat inderdaad op de BCC site, En ook bij Informatique. (Daar staat het iets uitgebreider.)

    Alleen verder kan ik het helemaal nergens terug vinden dus echt zeker ben ik er niet van. (Google graag iets voordat ik het koop.)

    Kan altijd nog gewoon bestellen en een mail sturen om het na te vragen of het zelf nakijken als het binnen is en mocht het een intergrated kaart hebben kan hij altijd nog in gesloten doos retour.
    Maar ik heb liever van te voren zekerheid dan achteraf moeilijk te moeten doen.

    Vandaar dat ik het hier even vroeg.
    Ben zelf druk aan het googlen maar helaas zonder resultaat, Als ik voor 18:00 nog niet wijzer ben geworden hak ik de knoop door en beslis ik of ik het wel of niet doe. (En als hij dan al uitverkocht is maakt dat de keuze alleen maar makkelijker.)
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2011
  7. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Ik vond zelf de BCC website een beetje onduidelijk met de videokaart er staat dan wel ''ATI'' maar niet welke ATI, toen ben ik enorm veel websites gaan kijken voor deze laptop maar ik kon eigenlijk alleen dezelfde versie vinden maar met een geïntrigeerd videokaart en niet een ATI, maar inderdaad het zou beter zijn om hun een mail te sturen om wat duidelijkheid te krijgen, het zou trouwens wel een mooie prijs wezen voor wat er in zit.
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2011
  8. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben er nu weer achter waarom het mij gisteren zo onduidelijk was, 2 webshops uit de Pricewatch op tweakers.net die een andere prijs hebben maar waarvan de sites er verdacht veel hetzelfde uitzien hebben het over een Ati 5145, Nu zijn de specs bij hun ook niet veel duidelijker.

    En zal een Ati 5145 ook niet geweldig zijn, Maar het is nog altijd beter dan een Intel intergrated chip toch?

    Hoe dan ook de Ati HD3200 in mijn huidige laptop stelt ook niet veel voor maar was wel op alle vlakken beter dan een Intel intergrated kaart toen.


    @Oniryo,
    Er zijn inderdaad ook een hoop Samsung R540 xxxxNL modellen met een Intel intergrated kaart, dat had ik ook gezien.
    Vandaar dat ik het hier vroeg want ik wil absoluut geen Intel intergrated kaart in een laptop die voor mijn eigen gebruik bedoelt is.
    Dat ik thuis op mijn desktop kan gamen en video editen enz. wil niet zeggen dat ik van mijn laptop niet verwacht dat hij dat ook kan als het (een keer) moet.

    Niets is immers fijner dan in bed liggen met een laptop op schoot als ik te ziek ben om op een stoel achter mijn bureau te zitten.
    En dan moet ie wel gewoon doen wat ik ervan vraag.


    Edit: Ligt het aan mij of is het Forum dit weekend erg traag?
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2011
  9. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Hoe staat het er tegenwoordig voor met de aldi laptops?

    Ik herinner me dat die een paar jaar geleden altijd garant stonden voor degelijke kwaliteit en service. Oke, voor het zelfde geld was er altijd wel iets beters te halen, maar voor een leek was de prijs/kwaliteit verhouding zeer behoorlijk.

    Mijn huidige ASUS laptop heeft het ondertussen begeven voor de zoveelste keer en ik ben behoorlijk klaar met de slechte service. Mijn oude aldi laptop werd altijd netjes opgehaald en 2 weken later zonder gezeur weer in prima staat terug gebracht. Vandaar dat ik zit te overwegen weer lekker simpel en gemakkelijk voor de aldi te gaan.

    Ik wil ongeveer 500~600 euro uitgeven en gebruik m alleen voor studie en het streamen van films. Games kunnen me gestolen worden.

    Iemand advies?
     
  10. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    'streamen van films' is niet heel duidelijk, gaat het hier om het streamen van HD films of..?
     
  11. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Yes, ik bedoel idd streamen van HD films van mn laptop naar tv via de HDMI.

    Nou kon mijn vorige laptop al prima 720p streamen, voor mijn nieuwe laptop zou t mooi zijn als ie ook 1080p aankan.
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Full HD streamen is niet alleen afhankelijk van de laptop, ook het netwerk speelt een rol. Om Full HD wireless te streamen moet je toch wel een 802.11n router hebben! Of gewoon een kabel gebruiken natuurlijk ;).

    Dat buiten beschouwing gelaten maakt het niet echt superveel uit welke je neemt.
    Wil je 17": http://aldi.medion.com/md98550/nl/?refPage=medion
    Wil je 15": http://aldi.medion.com/md98390/nl_01/?refPage=medion
     
  13. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Zat er idd aan te denken gewoon lekker een hdmi kabel te gebruiken. Dan heb ik niet eens een internet verbinding nodig toch?
    Anyways, die laptop ziet er wat mij betreft prima uit, maar aangezien hij 22 januari uitkwam zal hij nu wel uitverkocht zijn..

    Iemand enig idee hoe frequent zie die dingen op de markt brengen?
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    HDMI kabel is inderdaad het makkelijkst.
    Maar je moet naar je Aldi in je buurt gaan en vragen of ze daar nog een laptop hebben liggen ofzo, of wachten tot ze een keer in de folder staan. Ze hebben ze niet altijd inderdaad.
     
  15. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    De Aldi in Heerhugowaard had er afgelopen donderdag (27 Januari) nog een aantal staan:
    Minstens twee 15''ers en minstens één 17''.
    Ik denk dat die Aldi Laptops niet meer zo hard gaan tegenwoordig omdat er meer concurentie is in het budgetsegment, Zeker nu Samsung hele mooie laptops aanbied voor hele mooie prijzen.
    Daarbij vond ik ze persoonlijk ook niet echt goedkoop te noemen, De tijd dat Aldi Laptops een hele goede Prijs/Prestatie verhouding hadden is volgens mij wel voorbij.

    Trouwens voor diegene die het intereseert Ik heb die Samsung bij de BCC besteld en ik zie het dan (hopelijk morgen) als hij binnen komt wel wat voor videokaart erin zit, Mocht dat tegenvallen kan hij altijd nog in gesloten doos retour.
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit staat in de wet ;)

    Als u iets koopt op afstand, hebt u een bedenktijd van 7 werkdagen. Binnen deze tijd bepaalt u of het product u bevalt of niet. Daarvoor mag u het product uit de verpakking halen. Het is daarbij wel de bedoeling dat u de verpakking zo veel mogelijk heel laat. Maar de verpakking moet dan wel makkelijk te openen zijn. Als u het terugstuurt, moet u het wel weer netjes inpakken.

    Deze regel geldt helaas niet voor cd's , dvd's en games waarvan de verpakking is verzegeld.
     
  17. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Trouwens was de laptop gister nog niet 470 euro? ik zie hem namelijk nu op 550 staan en een levertijd van 2 weken.
     
  18. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, Maar op de doos van een laptop zit meestal een label met de Specs, Dus dat zal dan wel uitsluitsel geven. (Was in elk geval zo met mijn huidige laptop.)
    Overigens heeft BCC op de website staan dat de producten als nieuw en compleet moeten zijn, Er staat niets over in gesloten verpakking. Wat wel vereist is voor Software en dergelijke.
    Mocht de Laptop binnen zijn en het staat ook niet duidelijk op de doos dan zal ik eerst bij de BCC navragen wat wel en wat niet mag alvorens ik de doos open.

    Bedankt in elk geval dat je het even aanhaalt.

    Daarbij als deze laptop een Intel Intergrated Grapics kaart heeft dan klopt de informatie die op de site van BCC staat niet en ben ik dus misleid en kan de koop alsnog ontbonden worden toch?

    Klopt inderdaad, Dat komt omdat gisteren de BTW er nog af ging (Toen was die dus 462,- *Naar boven afgerond.) Dit omdat de BCC dezelfde actie hield als de Mediamarkt onder hun motto every day low pricing.
    Nu is die dus weer 549,-.
    Nog steeds erg goedkoop voor wat erin zou moeten zitten, Maar dat is dus nog even afwachten.

    Dat de laptop nu op 2 weken levertijd staat klopt ook, Ik ga er echter gewoon van uit dat ik hem morgen binnen krijg.
    Toen ik hem bestelde was hij immers nog uit voorraad leverbaar.
    Maar ik zie het morgen wel, Ga me er nu niet druk om maken.
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Wat op de BCC site staat boeit niet, ze hebben zich aan de wet kopen op afstand te houden.
     
  20. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik probeerde te zeggen is dat er webshops zijn die wat toleranter met die wet omgaan en dus niet eisen dat de verpakking nog gesloten is.
    Wat ook bij de BCC zo is aldus de tekst op hun site.

    Daarbij blijft mijn punt staan dat als het product niet overeen komt met wat zij op hun site hebben staan er sprake is van misleiding en de koop dan ook ontbonden kan worden. Toch?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina