1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

1. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Beetje jammer van de trage hd. Maar er moest ergens op bezuinigd worden. Volgens mij 900 euro en een beetje betaald. En voor die prijs is het wel een beest.

2. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat is zeker wel jammer, maarja. Ik vind het al sick dat ik spellen als Crysis 2 op high kan draaien met 1920x1080, dus mij hoor je niet klagen

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Beetje een rare vergelijking. Je kiest tussen een aardige game-capabele laptop voor 700 euro of een laptop van 1400 euro waar je sowieso geen games op kan spelen (door die stomme Intel HD Graphics).

4. meteorwings

meteorwings Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt. Ik las het terug, en toen viel het ook wel een beetje op zijn plaats. Ik ga voor de Asus. Mede omdat deze de games die ik wil spelen met gemak zou kunnen draaien, en de mac niet.

5. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga volgend jaar voor het eerst studeren aan de universiteit (bedrijfsinformatie technologie aan de Universiteit Twente) ik heb nooit met laptops gewerkt en ben dus niet echt een ervarings deskundige. Thuis heb ik een goede desktop (oa 5770 videokaart en 2500k intel CPU) en voor mijn studie is alleen een budget notebook vereist. Wat raden jullie mij aan als ik een laptop elke dag naar school sleep maar ook veel gebruik. Heb namenlijk niet veel zin om op een super klein toetsenbordje een paar uur per dag te priegelen.

Dus in het kort:
    -Welke resolutie raden jullie mij aan voor redelijk intensief gebruik maar welke ook nog enigszins vervoerbaar is?

6. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
  7. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry bedoel inderdaad de scherm afmeting.
    Welke merken staan trouwens bekend om de betrouwbaarheid/goede service? Ik heb begrepen dat Acer sowiezo niet goed bekend staat?

8. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Sony, Asus en Toshiba leveren totaal geen problemen op wat betreft garantie gevallen etc.

Acer en HP zijn momenteel de wat mindere merken in mijn ogen. Als je ziet het percentage wat terug komt en hoe deze garantie gevallen soms afgehandeld worden, begin ik me af te vragen waarom Acer nog zaken mag doen in de huidige markt.

Ook hier wil ik toch even zeggen, kijk bij je lokale MyCom. Ze geven gewoon standaard 3 jaar garantie op al hun notebooks en desktops. Mocht er in die tijd iets mee zijn, dan lost de MyCom dat zelf op, in plaats van het eeuwige opsturen, afwachten en er dan achter komen dat je laptop nog steeds niet voldoet.

9. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ik vind niet dat je HP bij Acer kan zetten qua service maar dat is jouw ervaring. Ik heb prima ervaring met HP (heb hier 3 HP apparaten waarvan 2 alweer 3 jaar meegaan).

Wat is je budget?
    Je moet geen netbook kopen maar op 13" is nog prima te werken.

10. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn budget is 550-750 euro, ben op zoek naar een laptop die goede prestaties levert en waar je af en toe een leuk spelletje op kan spelen, hoeft niks heel spectaculairs te zijn. Zit op dit moment nog te twijfelen tussen 13 en 15.6 inch, meeste modellen van 15.6 inch geven een stuk meer "bang for the buck" maar zijn dan ook vaak weer een stukje zwaarder in gewicht.
    Zit toevallig nu naar deze laptop te kijken, kan iemand mij vertellen of deze voldoet aan mijn eisen? http://www.campusshop.nl/ProductDetails.aspx?en=80002588

Nogmaals, het hoeft niet heel spectaculair te zijn maar qua games bedoel ik gewoon wat oudere games en eventueel wat nieuwere games op lage instellingen want voor echt gamen heb ik mijn desktop.
    Ik vind die laptop trouwens nergens terug op tweakers.net maar vergelijkbare modellen hebben een gewicht van 1.8 kg, is dit een beetje redelijk? (heb al een goede samsonite schoudertas voor mijn laptop en schoolboeken)

11. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
  12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nog steeds niet gekocht. Ik wacht nog even op windows 8 nieuws ;)

13. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
  14. linkerbilspleet

linkerbilspleet Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek een nieuwe laptop en wil er dan ook graag eentje hebben waar je FM prima op kan draaien, zelf heb ik er echt totaal geen verstand van dus ik hoop dat iemand kan helpen.

15. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb gekozen voor de Samsung QX311 13.3 inch, 2 kg, met Core I5 en GT 520 videokaart, schijnt een lange accuduur te hebben volgens gebruikers (8 tot 10 uur) en ziet er ook mooi uit naar mijn mening.

Hier een filmpje:

(is filmpje van 15.6 versie)

Laatst bewerkt: 19 aug 2011
  16. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @bilspleet Budget?

Laatst bewerkt: 19 aug 2011
  17. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoek je een lichte laptop of eentje die je bijna altijd thuis hebt staan?

18. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Altijd mooi om te zien hoeveel informatie mensen geven bij een request. :9

19. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah ik gaf veel informatie maar werd niet geholpen.8)
    Anyways, FM zul je op de meeste laptops van boven de 400 euro makkelijk kunnen draaien.

20. linkerbilspleet

linkerbilspleet Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zou graag meer informatie geven maar zoals ik al zei, ik heb er echt de ballen verstand van. Het gaat dan om een laptop die bijna altijd thuis staat

Deel Deze Pagina