Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

1. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Wat versta je onder programmeren? Want programmeren op een laptop met een scherm van 1024 x 600 lijkt me knap waardeloos en daarnaast vraagt het toch wel wat. Met een budget van 350 max ga je nooit een goede laptop vinden om echt mee te kunnen programmeren. En volgens mij ook geen één die dun en licht is en een goede accuduur heeft.

2. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Notebooks zijn laptops vanaf 13 inch, Netbooks zijn kleiner dan 13 inch.

Daarnaast zijn netbooks ook de enige die een accu duur van boven de 3 uur gaan halen, op de Apple's na.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    WTF 8)

Kan iemand inloggen bij MyCom.nl?
    als ik wil inloggen zegt die eerst dat het wachtwoord bestaat.. Via wachtwoord vergeten formulier geeft die vervolgens aan dat mijn emailadres niet bestaat.. Als ik vervolgens bv kies om te registreren geeft hij aan dat mijn emailadres niet in gebruik is..
    Vervolgens heb ik gekozen om m'n wachtwoord te resetten.. Nu ben ik ingelogd (op dat adres wat niet in het systeem zou staan), is m'n order historie leeg.

WTF is happening 8).

4. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Het MyCom systeem is een beetje in de war, ga er maar vanuit dat het goed komt :).

5. Willem-P

Willem-P Fifa 09

Leuk Bevonden:
    0
    Ik mag voor mijn verjaardag een laptop uitzoeken van max. 800/900 euro. Helaas heb ik weinig verstand van laptops, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben op zoek naar een laptop die lekker snel werkt, er hoeven geen zware programma's op, alleen FM. Daarnaast zal er veel muziek op komen en misschien ook traktor. Ook zou ik een goede batterij wel zeer handig vinden. En vinden jullie een Full HD scherm aan te raden?

Nou kan mijn vader via zijn werk korting op een Dell krijgen. Wat vinden jullie van dat merk? Persoonlijk spreekt het mij niet echt aan.

Uiteraard heb ik zelf al gezocht en kwam daarbij op deze laptops. Zijn deze goede kwaliteit/prijs verhouding?

ASUS N53SV-S2404V
    Samsung RF711-S02

6. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    iemand ervaring met deze laptop? klachten/goede ervaringen/afrader etc.
    of uberhaupt een algemene mening over HP laptops

moet hem voor school gebruiken(ontwerp programma's 3d enzo) maar wil er ook wel een spelletje op kunnen spelen als rollercoaster lekker in de les ofzo (geen grootte grafische spellen enzo)

:b:

7. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Dat is echt een prima laptop. Verwacht geen grafische prestaties als een desktop, maar voor dit geld is het 1 van de beste laptops die je kunt krijgen. Een i5 processor en losse videokaart is echt prima!

8. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    okee hartstikke bedankt dan ga ik deze (tenzij ik er nu nog iets raars over hoor) zaterdag ophalen :)

9. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Misschien een stomme vraag, maar is de accu van de laptop onderdeel van de standaardgarantie of gelden hier weer aparte garantie voorwaarden voor? Heb hem met m'n stomme kop leeg laten lopen en hij laad dus niet meer op! Heb al een nieuwe gekocht met extra vermogen (6 uur batterijtijd, oh yeah!) maar als er toch nog garantie op zit kan ik hem net zo goed opsturen. M'n Acer laptop is overigens een jaar en 3 maanden oud.

10. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Accu is meestal 6 maanden.

11. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Goed, wil overgaan op een laptop en wil er zo'n €600/€700 aan besteden max. Het moet wel echt een vervanger zijn van mijn huidige PC, die overigens gewoon een simpel kut ding is. Grootste programma's die ik gebruik op mijn computer zijn waarschijnlijk Adobe Lightroom, Photoshop en Office. Voor de rest heb ik niet veel nodig, wil wel een aardige grote HDD hebben waar veel opkomt (mijn C: geeft nu 136GB totaal aan bijvoorbeeld, wil wel 500 hebben ofzo). Voor de rest gebruik ik dagelijks mijn PC voor internet en downloaden van films/series/muziek en dergelijk.

Wat ik in ieder geval wel wil is een HDMI uitgang, altijd handig. Tevens wil ik nu ook wel eens wat games kunnen spelen op mijn PC. Een GTA IV bijvoorbeeld, stiekem misschien Crysis of Battlefield 3. Het hoeft niet allemaal op ultra, want dat haal ik toch niet maar zou leuk zijn als ik ze tenminste fatsoenlijk kan spelen. Volgens mij (ben totaal niet bekend) is Intel Core i5 het beste wat er is qua CPU voor de prijsklasse? Kwam zelf uit op een Dell XPS15, zo'n €680 en er gaan geregeld 10% kortings codes rond op het internet dus kan nog wat goedkoper. Andere mogelijkheid is Asus, maar daar zijn er zoveel van dat ik de weg kwijt raak.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
  13. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Ik heb (wederom) een vraag omtrent de laptop die hier door meerdere members is aangeschaft, namelijk de Asus n53sv-sz016v.

Ik wil graag dat wanneer ik op de "play-button" druk (hardware multimedia key) dat Winamp opstart. Normaal zit daar PowerDVD ofzo onder maar die heb ik verwijderd. Nu zit daar Windows Media Player onder. Ik zou daar dus graag Winamp van maken :)

Het gaat niet via de eigenschappen van de Winamp snelkoppeling.

Edit:/

Ik moet dus die rare "hot key utility" hebben maar die doet niets :confused: Wie helpt me?

Laatst bewerkt: 5 okt 2011
  14. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    fijn.. nouja heb hem nu en (nog) geen problemen mee gehad.. we kijken wel hoelang die het vol houd.
    is iig tot nu toe een top ding, en alles werkt perfect grootte teken programma's (3d shit enzo) loopt allemaal clean :)

dus nog bedankt voor alle tips iedereen :thumbs:

//even een vraagje dan maar meteen, kan ik op een HP(ppavilion G) laptop ook instellen dat als ik hem op netstroom heb maar dat ie dan niet heletijd oplaad (99%>100%>99%>100% etc.) dis namelijk nogal kut voor batterij dat ie pas gaat opladen bij 20% ofzo

Laatst bewerkt: 5 okt 2011
  15. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Als je hem vaak lang achter elkaar op netstroom hebt, gewoon accu eruit halen. Dan gaat ie meteen langer mee ;)

16. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Heb dezelfde laptop, bij mij start ie Windows Media Centre op 8) Als je erachter komt hoe je het kan veranderen, laat het me weten.

17. Kwakmannie

Kwakmannie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds een aantal dagen de Xps 15 en ben zelf heel erg tevreden.
    Voor mijn xps had ik 775euro betaald en daar moet nog 130 euro af.
    Dat krijg ik terug via mastercard. (www.haalmeeruitjecard.nl)

Het geluid is echt super. Het beeld ook.
    Voor kortingsbonnen moet je even op tweakers kijken. Vooral op de dinsdag komt er met regelmaat een bon voorbij.

Wanneer je voor een asus wilt gaan zou ik voor de asus k53sv-sx146v gaan. Deze is kwa prijs kwaliteit verhouding één van de beste keuzes.
    De prijs ligt iets onder de 600 euro. Enige nadeel vond ik dat hier geen usb 3.0 in zit.

18. pApzAkkii

pApzAkkii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over een paar weken wil ik een nieuwe laptop kopen, aangezien mijn huidige laptop uitvalt wanneer ik iets zwaars erop wil afspelen (game/film).. Ik heb nu een Acer 5738G, en ben er opsich erg tevreden over. Maar nu heb ik geen idee wat voor laptop ik moet kopen, en ook geen idee waar ik op moet letten..
    Ik gebruik de laptop vooral voor school, om films op af te spelen, muziek op te beluisteren en af en toe een game op te spelen, denk daarbij vooral aan Football Manager, PES 2012, eventueel GTA Vice City..
    Hoe zijn de Samsung laptops?

19. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Zeg om te beginnen even wat je budget is

20. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Iemand hier ervaring met Lenovo laptops?

Deel Deze Pagina