1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
  2. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Maar ja, dat heb je met een budget van €600,- . Dan heb je gewoon een wat mindere laptop, eerlijk is eerlijk.
     
  4. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Welke laptop heeft nu de beste prijs-kwaliteit verhouding ongeacht budget.
     
  5. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
    In mijn ogen Asus. Goede service en prima hardware
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Voor elk budget is er een andere laptop natuurlijk, maar voor ongeveer 800 euro heb je een beetje de sweet spot tussen niet te duur en toch performance.
     
  7. The Redman FTW

    The Redman FTW ^_^

    Berichten:
    596
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 8 nov 2011
  8. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Die processor is waardeloos, dus je kunt beter voor een andere gaan.
     
  9. The Redman FTW

    The Redman FTW ^_^

    Berichten:
    596
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke processor is wel aan te raden in die prijscategorie? Intel i3? AMD Phenom? En hoeveel gHz kloksnelheid?

    Ik zie namelijk redelijk vaak dat laptops met 6GB DDRAM geheugen zo'n 1,9 GHz kloksnelheid hebben en laptops met 4GB RAM zo'n 2,1 GHz.
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2011
  10. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
  11. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Nou dat is een lange tijd geweest dat ik in deze thread was. Maar laat ik maar men ei vrijgeven.

    Vorig jaar in september had ik voor mijn studie een HP G62-model gekocht. Ik wilde er af en toe een spelletje op spelen en verder de laptop met name dus voor mijn studie gebruiken, gewoon een beetje Office programma's gebruiken. In ieder geval...leuk dingetje met de volgende specs:

    Intel Core i5-460M
    4GB DDR3 geheugen
    500GB Harddisk
    Videokaart is dan wel zo'n één of andere Intel HD gfx ding.

    Na een paar maandjes was het raak...ja hoor er was iets met mijn scherm aan de hand. Hij flikkerde heel vaak uit en aan. Niet leuk...dus ik naar de Media Markt rijden en 20 dagen even wachten totdat ik hem terug kreeg. Laptop deed het weer goed, maar nu was er iets anders aan de hand. Scherm liep krom. Dus ik weer naar de MM toe fietsen en hem weer laten repareren. Ik kreeg hem terug... en ja hoor even later was er wat met het scherm. Een grote dooie vlek...

    Helaas weer terug naar de MM en na wat gegrom daar kon ik weer naar huis om dan weer 20 dagen te wachten. Toen kwam ik terug en je raadt het al...er was dit keer zelfs niets aangedaan. Dat niet alleen! Er zaten nu zelfs diepe krassen op de Topdesk van de laptop. Gelukkig heb ik een tegoedbon gekregen, waardoor ik een nieuwe laptop kon uitkiezen.

    Dit keer is het een Asus K73S geworden met de volgende specs:

    - 17.3" scherm
    - 6GB werkgeheugen
    - Intel Core i5-2410M, 2.3 Ghz
    - Nvidia Geforce GT 540M met 1GB geheugen.

    Ik kan hieruit één conclusie trekken en dat is het volgende: wat ben ik toch diep en DIEP teleurgesteld in de service van HP zeg. Ik kan me nog goed herinneren dat onze eerste ECHTE goede computer een HP was en dat die altijd voortreffelijk zijn werk heeft gedaan. En dan heb je nu telkens problemen en wordt er soms zelfs helemaal niets aan gedaan? Jammer dat ze mij zo teleurgesteld hebben...maar achja ik moet nu niet teveel zeuren. Het eerste verslag is alweer op deze Asus getikt en ben er tot op heden maar al te blij mee zeg! Ongelooflijk! Alles lijkt toch veel beter ten opzichte van die HP. Behuizing is een stukkie sterker, specs zijn leuk en ....tja...het lijkt nu echt te kloppen. Mijn eerste gedachte was spijt richting de aankoop van die HP-laptop. Ik heb hiervoor namelijk altijd een Desktop-PC gehad en dat voelde toch altijd vertrouwd aan. Nogmaals, op dit moment hoort niemand mij klagen :).
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    http://tweakers.net/nieuws/63815/hp-laptops-gaan-vaker-stuk-dan-die-van-asus-en-toshiba.html

    Klopt dus helemaal zou je zeggen :p.
    Heb zelf ook net een Asus en werkt echt heel fijn.
     
  13. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Artikel is al wel 2 jaar oud, en het onderzoek was volgens mij redelijk omstreden omdat het op de een of andere manier niet klopte. Maar er zit vast een kern van waarheid in. Mijn Asus had bijv. out of the box al een kapotte HDMI poort, wel keurig gerepareerd en binnen 7 dagen al weer terug.
     
  14. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Stuk of te "diep" in je laptop verwerkt? Die van mij zit er namelijk te diep in verwerkt, zodat ik een stuk van mijn HDMI kapel connector (stuk rubber) af heb moeten knippen.
     
  15. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Zou heel goed kunnen, hij deed het eerst wel en later niet meer. Had inderdaad het idee dat ie er niet ver genoeg in ging, maar heb er verder niet naar gekeken. Hoort niet dus gewoon opgestuurd, had hem net een maand of 2 dus hij moet nog even mee.
     
  16. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Het blijft ben ik bang toch nog steeds beetje geluk hebben en hoe je ermee omgaat is ook belangrijk (al ligt het lang niet altijd daar aan). Ik heb zelf nooit problemen met HP laptops. Gebruik zelf een Pavilion DV9000 al meerdere jaren en heb van de zaak een HP elitebook. Vooral de elitebook voelt heel solide aan, al is die wel zeer prijzig.

    Heb wel veel slechte ervaring met Acer. Toen ik op fontys zat had je daar zo'n laptop actie en boden ze Acers aan. Volgens mij heeft bijna niemand het 2 jaar met dingen gered, laat staan 4 jaar. Blij dat ik die niet heb gekocht (a). Dingen vielen letterlijk uitelkaar na 2 maanden.
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2011
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb hier 3 HP Laptops in huis, en die werken nog prima (alhoewel ik van de DV9000 zelf het scherm heb gesloopt om er een server van te maken :+)
     
  18. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Kan je voor 900 euro een goede laptop kopen, waar je o.a. voldoende spellen op kan spelen? Denk hierbij aan bijvoorbeeld Starcraft 2, Shogun 3 of Star Wars: TOR.
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Jawel. Maar als je voor dat geld een PC koopt krijg je veel meer performance (zag ook je post in het andere topic).
     
  20. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Tuurlijk is dat ook zo. Je moet ook net dat even geluk hebben dat je een perfect systeem binnen hebt. Alleen ik vind het gewoon 'ordinair' als je iemand, in dit geval ik zelf, 5 x moet laten op en neer reizen om dan alsnog een mankement te krijgen. Maar in ieder geval doet deze Asus het uitstekend. Ik vind het nog steeds jammer dat dat vertrouwen is 'weggenomen' eigenlijk. Ik heb HP namelijk altijd top gevonden en dan krijg je telkens een wanproduct voor het geld terug.

    Zijn in deze topic trouwens ook echt mensen die gamen op zijn of haar laptop?
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2011

Deel Deze Pagina