1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Daar was ik nog niet van op de hoogte. Wist helemaal niet dat het zo werkte. Na wat gezoek via Google kwam ik uit op PowerDVD, en leerde ik dat het inderdaad met rechten etc. te maken heeft. Mja, gelukkig 'geeft' ASUS mij die software. :+
     
  2. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Prachtige aanbieding bij Alternate, de Asus n55sf s1060v voor 799 met daarbij een gratis blurayspeler van LG. Vanmiddag gehaald, zet hem net aan: backlightbleeding aan alle randen. Godverdomme zeg, was ook nog eens het laatste exemplaar. Morgen maar even geld terugvragen. Wel balen dit.
     
  3. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    En het is keurig opgelost. Ik heb een betere versie (de N55SF-S1366V) gekregen voor 25 euro meer, en mocht de Blurayspeler houden. In totaal dus 825 betaald, uitstekende deal!! En wat een heerlijke laptop.
     
  4. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Mijn vriendin is op zoek naar een laptop. Nu heeft ze deze laptop gezien. Is dit een beetje een goed ding?
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Beetje duur. i5 met 13,3 schermpje voor zoveel geld?
    Daarnaast ben ik persoonlijk niet gecharmeerd van Acer en met mij vele anderen. Ik zou verder zoeken...
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Is dat wel ongeveer het budget? Waar wil ze hem voor gebruiken?

    Zijn hier vast wel mensen die met wat info betere suggesties kunnen doen
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Vraag is of dat niet een beetje overkill is voor dat lieve meisje.
    Tenzij het een diehard gamer is natuurlijk.
     
  9. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Wat je vriendin heeft uitgezocht is dus een Ultrabook. Wikipedia

    Het is een beetje het antwoord van de fabrikanten op de Macbook Air.
    De Acer is hiervan helaas wel een van de minst geslaagde. Wat wil ze graag met de laptop doen?

    Ultrabooks zijn zeker mooie dingen, alleen je betaald gewoon wel flink voor de betere kwaliteit.
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2012
  10. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Bij de saturn heb je nu een actie, en heb die Acer voor 694 euro.

    700 euro is denk ik wel de max. Maar mocht het iets meer zijn is het altijd mogelijk. Ze wil zo'n dunne laptop puur om mee te nemen naar school. Dus het moet licht zijn en klein (13 inch). Enige wat ze er verder op doet is Word, internet en misschien een keer The Sims.

    Ja, maar ze wil niet zo'n zwaar en groot ding. :+ That what she said...

    Haha neen ze is geen diehard gamer, heeft ze ook geen tijd voor met der studie.

    Is Acer echt zulke ruk kwaliteit? En is die laptop die wij daar hebben gezien echt drie niks? Heb jullie eventuele andere adviezen?
    Eisen:
    13 inch
    Dun
    Geen zware laptop
    Prijs 700 a 750 euro
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
  12. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Hallo mensen,

    Ik zoek een laptop voor het volgende;

    - Word, powerpoint, foto's en video bewerking.
    - Kijken van film en series.
    - Laptop moet niet te groot zijn. Heb nu een scherm van ongeveer 40cm diagonaal. 12 inch dacht ik. Dit moet kleiner, compacter.

    Mijn budget is €300-400. Mag net iets erover.

    Had gehoord dat Acer niet zo goed is. Dus als iemand een goeie weet please help!

    Edit.//

    Nu heb ik zelf ook al even gezocht. Heb ik deze gevonden. Iemand ervaring met deze?

    http://www.kieskeurig.nl/laptop/hp/pavilion_dm1-4000sd/1006006/

    :)
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2012
  13. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Om nog even terug te komen daarop: (Dik een week later) de Acer is niet per se van ruk kwaliteit. De gebruikte onderdelen zijn prima, van de body valt weinig te zeggen van tevoren. Maar het is simpelweg de goedkoopste ultrabook en dat betekend dat je gewoon inlevert op bepaalde punten. Hier de uitgebreide review op Engadget.

    En ik heb nog even gekeken naar een goedkoper alternatief, is overigens geen ultrabook maar gewoon een kleine laptop.
    http://tweakers.net/pricewatch/293203/samsung-300v3a-s03nl.html
    Alternatief met grotere harde schijf, iets snellere processor en meer geheugen:
    http://tweakers.net/pricewatch/302132/samsung-300v3a-s04nl.html

    De snellere processor en 2gb extra RAM geheugen zullen weinig verschil maken qua snelheid overigens, maar de extra harde schijf ruimte kan natuurlijk wel handig zijn.
     
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Belangrijker is de uitval binnen de garantieperiode en dan staat Acer helaas echt veruit bovenaan. Een aantal modellen hebben 25% uitval binnen 2 jaar, wat niet echt acceptabel is als ik eerlijk ben.

    Statistisch gezien kun je het beste voor een Asus gaan, over het gehele aanbod de meest betrouwbare van het stel.


    (Ik baseer mijn post op getallen van Paradigit waar ik op de service afdeling werk waar dit soort zaken orde van de dag zijn ;))
     
  15. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Daar was ik inderdaad van op de hoogte, echter aangezien het besproken Acer model een ultrabook betrof ga ik er van uit dat de kwaliteit wel wat hoger zal liggen dan normaal bij Acer het geval is. Dit hoeft natuurlijk helemaal niet maar te zijn, maar het is wel de goedkoopste van de ultrabooks dus dat zegt al wel meteen weer wat natuurlijk.

    Heb zelf ook een Asus omdat die volgens de cijfers het meest betrouwbaar zijn. Laatst opgestuurd voor een kapotte speaker en HDMI poort. Nu zit er opeens een dikke scheur in de body, terwijl ik hem nog nooit heb laten vallen o.i.d. 8) Gelukkig is de service wel snel, dus binnenkort maar weer opsturen..
     
  16. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, ik ben niet echt een gamer op de laptop maar kijk wel veel films op mn laptop

    dus wi graag een 17 inch scherm, maar ook goed geluid/boxen in mn laptop

    heb momenteel een http://www.laptopshop.nl/product/51720/toshiba-satellite-p300-13m.html#product_specifications
    die toshiba p300-13m maar dies al wat ouder dus... en begin langzaam kwaaltjes te vertonen

    hebben jullie miss tips voor een goeie laptop, heb er niet echt veel verstand van?
     
  17. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Goed geluid + Goed scherm = Dell XPS. Aangezien ook jij geen budget noemt zou ik het verder ook niet weten.
     
  18. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Zou ik trouwens mijn laptop nog kunnen opsturen denken jullie? Hij is net zo traag als een pentium 4 computer.. na alles geprobeerd te hebben denk ik ondertussen gewoon aan een hardwarematig probleem. Echter ik heb hem dus al een paar keer opengehad..
     
  19. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    rond de 1000 euro
     
  20. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38

Deel Deze Pagina