1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Acer is ook echt een kutmerk, daar ga je het geen 3 jaar mee volhouden.
     
  2. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    True, mn pa heeft nu sinds een jaar ofzo een Acer laptop, heeft 1000 euro gekost en de aan/uit knop zit half los en het toetsenbord werkt nog maar half, sommige toesten doen het niet meer (en er is gewoon zuinig mee om gegaan).
    Asus, Toshiba, Sony en HP zijn over het algemeen het beste in kwaliteit.
     
  3. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan kom ik dus weer terug bij die Asus die ik had gepost. Ik was net nog aan het kijken naar een Dell XPS15 maar dat wordt misschien weer iets te duur.
     
  4. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Heb een Acer Aspire 6935G sinds begin 2009; werkt nog prima tot dusver en gebruik hem dagelijks.
     
  5. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Laatst bewerkt: 4 jul 2012
  6. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Same here. Me zusje heeft al 2 jaar een Acer en nooit problemen mee gehad.
     
  7. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Da's maar goed ook, want als ie eenmaal kapot is en je hebt support nodig dan begint de ellende. Zou persoonlijk ook nooit een Acer nemen. Doe mij maar een Asus..
     
  8. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik vraag het hier maar even, want ik had nog een supersnelle MSI laptop liggen die ik helaas niet meer kon gebruiken vanwege afgebroken scharnieren. Nu heb ik op MP een 2e op de kop kunnen tikken met een behuizing die nog helemaal intact is. Echter heeft mijn laptop custom hardware waaronder een veel snellere CPU en deze wil ik graag overzetten. Nu is mijn vraag: Kan ik alleen de CPU overzetten of moet heel die unit overgezet worden?

    [​IMG]
     
  9. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    ik zou het risico niet lopen en alles overzetten....
     
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Bedoel je die unit incl. koeling of het complete moederbord?
     
  11. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik zou de hele heatsink inderaad zeker wel meenemen, dan hoef je je ook niet druk te maken over koelpasta. Maar de heatsink koelt zo te zien ook nog wat anders, dus dat is wel vrij onhandig. Misschien is het wel het handigste om gewoon het hele moederbord over te zetten?
     
  12. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, de GPU zit daar ook nog. Maar het was in eerste instantie de bedoeling om het moederbord over te zetten, alleen de constructie is een beetje lastig en echt een gepriegel om het los te krijgen. Verder is de DC-connector half naar de klote. Maar goed, ik zal 's kijken of ik voorzichtig dat gehele heatsink gebeuren los kan krijgen en dat probeer ik wel eerst bij die laptop van MP.
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Probeer eens wat te zoeken op de MSI support site. Ik heb zelf wat HP laptops hier liggen en van elk model staat een PDFje op de support site waarin precies staat hoe het uit en weer in elkaar moet.
     
  14. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, ik zal 's kijken. Ik zag ook al ergens zo'n "exploded view" PDF voorbij komen.
     
  15. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Jongens de laptop van mijn moeder is overleden. Nou zoek ik een nieuwe laptop met een budget van 500 euro max. Hoewel ze er weinig mee doet, (social media, tekstverwerker, muziek etc.) wil ik wel de meeste bang for my buck. Heeft iemand suggesties?
     
  16. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    @ Lethal: Je kunt gewoon de CPU overzetten. Alleen even de koelpasta vervangen en je kan zo weer aan de slag. Elke laptop gaat uiteindelijk makkelijk uit elkaar als je het trucje van het merk/model doorhebt. Afhankelijk van de plek waar de scharnieren vastzitten kun je ook enkel dat deel vervangen. Sms zitten ze aan de back-screen cover, maar dat ligt aan het model.

    In jouw geval zou ik alles gewoon overzetten in de nieuwe laptop. Kost je een 10 minuutjes als je ze toch al open hebt liggen. :)
     
  17. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Ik zou voor deze gaan.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb voor mijn zusje een mooie HP G6 gekocht voor € 499 met een Intel i5 processor.
     
  19. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Die G6 ben ik inderdaad ook wel tegengekomen in het lijstje op Tweakers, maar de Toshiba die Remcom hierboven linkt is toch wel een heel stuk beter voor hetzelfde geld. Zeer goede processor en ook nog een dedicated GPU, betekend meer kracht maar wel kortere accuduur.
     
  20. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een leuke laptop voor tijdens mijn studie!
    Degene die ik nu heb is laatst overleden dus is het tijd voor een nieuwe. Zoals ik al zei ga ik hem voornamelijk gebruiken voor mijn studie dus heb geen enorm krachtige laptop nodig. Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor tekstverwerking, social media, muziek en hier en daar een kleine game (Diablo 3, wat simpele puzzel spelletjes). Budget ligt rond de 600-700 euro. Daarnaast lijkt het me ook wel leuk om wat muziek te kunnen opnemen (zoiets als GarageBand op Apple apparaten).
     

Deel Deze Pagina