1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    nevermind....
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2012
  2. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Is nog steeds een prima laptop hoor, goede keuze;).

    Van Windows 7 naar Windows 8 Consumer Preview kon ik gewoon al mijn bestanden en programma's behouden dus van Windows 7 naar Windows 8 zal wel hetzelfde zijn.
     
  3. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ja, das waar. Mijn asus heeft 950 euro gekost :+ maar ik heb hem nu al zo'n anderhalf jaar en nog steeds het gevoel een gloednieuw apparaat te hebben. Laptop is nooit warm geworden of uitgevallen. Vorige laptop wilde je na 10 min niet meer aanraken zo heet was die. Dat was een MSI Dulle :+ (wel een redelijk oude)
     
  4. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Ook ik moet aan de nieuwe laptop.. budget rond de €500,-

    Toch erg veel keuzes en verschillende types... en dan weer types van verschillende types :+

    Kwam op http://tweakers.net/reviews/2767/2/...2-basisnotebook-specificaties-en-prijzen.html de Asus R500A tegen. Eigenlijk precies goed voor m'n budget (max. 550). Wel goede ervaring gehad met m'n Asus EEE pc dus wat dat betreft.. kan er alléén zo weinig over vinden op the internetz :mad: Om nou alléén op één zo'n best buy guide af te gaan..
     
  5. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
  6. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Zo dat ziet erg aantrekkelijk uit als ik het zo even snel bekijk...!!
    Heb er helaas te weinig verstand van :+ Enige wat ik weet is dat deze een i7 processor heeft en diegene die ik postte een i5.. en deze goedkoper is.
    Misschien toch maar deze overwegen. Die jij post is namelijk bij ander webwinkels voor 699,- goedkoopst! Kan moeilijk miskoop zijn lijkt me..
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2012
  7. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Heeft wel een enorm zwakke videokaart, dus ik hoop niet dat je van plan bent games te gaan spelen.
     
  8. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    i7 doet op het moment niet veel meer dan een i5.

    Heb je nog eisen die je aan de laptop stelt? Games, programma's, etc?
     
  9. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Niet bepaalde zware eisen.. maar heb het al met iemand erover gehad en die vertelde ook dat het een zeer scherpe prijs was voor de laptop.

    Enige rare vind ik dat er staat:
    Bestel bij bol.com, verkoop en levering door:
    Dam group NL

    2-3 werkdagen
    € 499,00

    Weet niet precies wat dat te betekenen heeft (ja zoals het er staat maar toch :+). Dacht tik Dam Group NL ff op google in en krijg er niets uit. Niet dat ik bol.com niet vertrouw maar toch.

    Edit: heb even op de site rondgeneusd en vind het maar beetje apart.. een zogenaamde externe verkoper die alleen maar een aantal foute dvd's verkoopt en een supergoedkope laptop. Nog geen enkele verkopersbeoordeling en pas sinds 12 oktober actief. Staat ook onder het kopje 2ndhand seller (in de url).

    http://www.bol.com/nl/2ndhand/2ndhand_seller.html?section=2ehands&sellerId=710729#seller_overview
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2012
  10. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil een laptop importeren uit de verenigde staten, heeft iemand daar ervaring mee? Kan ik makkelijk aan een adapter komen voor Nederlandse stopcontacten? En moet ik invoerrechten betalen? Het gaat om een Asus S400...
     
  11. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    ik wil/ moet een nieuwe laptop kopen en ik twijfel tussen de volgende 2 modellen:
    Vaio SA
    http://www.correct.nl//artikel.php?menu=0.3&ARTNR=465761

    Vaio Z
    http://www.correct.nl//artikel.php?menu=0.3&ARTNR=460168

    Ja het klopt dat dit beide de vorige versies zijn maar gezien het enorme prijsverschil vind ik het wel het overwegen waard.

    Ik wil makkelijk en goed Windows 8 kunnen draaien zonder al teveel gedoe met dingen die niet werken enzo.

    Wat ga ik doen en vind ik belangrijk
    internetten
    hd films en series downloaden en afspelen (bijna allemaal via HDMI, 5.1 surround via HDMI moet kunnen)
    meenemen richting school (dus ook verslagen enzo)
    batterij moet lang meegaan
    mooi scherm vind ik belangrijk
    Nu weet ik dat ik voor dit gebruik helemaal niet zon laptop nodig heb maar ik wil gewoon even vooruit kunnen en de premium Vaio modellen zijn kwalitatief altijd erg goed en hebben een mooi design.
    Ik heb nu een Vaio Fw51MF en wil er niet op achteruit gaan natuurlijk (ja klopt dat ik met beide modellen kwa scherm resolutie wel zal inleveren dit is nog een overweging om een hele nieuwe vaio Z samen te stellen met full hd scherm maar de prijs ligt dan ook bijna op het dubbele).
     
  12. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Voor de specs is het zeker een mooie prijs! Die andere reseller is bijna 2x zo duur. Heb ooit zelf wel eens iets via een reseller gekocht op bol.com en volgens mij nemen hun alle verantwoording daarin. Misschien kun je daar nog even contact met bol.com over opnemen.
     
  13. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Je schijnt het zelf al aardig te weten allemaal. Die eerste is (natuurlijk) beter, maar dan ook wel 300 euro meer. Hij is wel zwaarder though. Ik heb er geen ervaring mee dus over de batterij kan ik niks zeggen.

    @aernhem: qua specs zeker een goed prijsje. Zoals G-force al aangeeft even met bol contact opnemen, lijkt me dat die daar wel goed op letten.
     
  14. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Heb 't niet gedaan, vertrouw het gewoonweg niet, hij staat er overigens nog steeds op voor 499,-

    De laptop die ik op het oog had (Asus R500A-SX061V-3rd i5-3210M) is opeens overal niet meer leverbaar. In de zaak mycom waar ik een medewerker had gesproken vertelden ze dat hij met windows 8 opnieuw zou komen oid. Enige nadeel is dat ik er eigenlijk zo snel eentje nodig heb, zit al tijdje vast met school door gebrek aan computer/laptop :+
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2012
  15. Muamba123

    Muamba123 FC TWENTE

    Berichten:
    784
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik ben op zoek naar een laptop van ongeveer 800-900 euro. Ik moet er redelijk mee kunnen gamen (WoW/league of legends) en het moet ook grotere programma's (photoshop enzo) goed kunnen draaien. Het liefst ook een SSD (als dat mogelijk is binnen mijn budget).
     
  16. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Laptops met SSD zie je eigenlijk vrij weinig, dus die zul je er zelf in moeten zetten.
    128GB SSD kost 80 a 90 euro, 60GB heb je al voor 40 euro maar die is ook wat langzamer.

    Je zou voor deze kunnen gaan als je er geen SSD in hoeft en niet boven de 900 euro uit wil komen.
    http://tweakers.net/pricewatch/303908/asus-n73sm-tz056v/specificaties/

    Deze is iets duurder maar heeft wel een betere CPU en GPU en is nieuwer.
    http://tweakers.net/pricewatch/312992/asus-n56-series-n56vz-s4035v-nl/specificaties/

    En een voor als je er zelf een SSD in wil zetten en niet (te ver) boven de 900 euro uit wil komen.
    http://tweakers.net/pricewatch/315813/toshiba-satellite-l870-141/specificaties/
     
  17. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Heb zelf een Samsung NP300E7A-S06 gekocht een paar weken geleden. Core i5, Nvidia GeForce GT520MX, 6GB geheugen, 17,3", 750GB harde schijf.
    Te verkrijgen vanaf € 649,-.

    Photoshop gaat als een speer, evenals gamen. Ik game niet veel, maar bijvoorbeeld F1 2012 draait supervloeiend met alle grafische zut op max..

    Fijn ding! En je houdt nog e.e.a. aan budget over voor een SSD, mocht je dat willen..
     
  18. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
  19. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Ik heb helaas iets meer betaald, maargoed, heb hem al een poosje..
     
  20. AssasinOfDeath

    AssasinOfDeath Active Member

    Berichten:
    1.165
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 7 nov 2012

Deel Deze Pagina