1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

1. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Dan zul je deze waarschijnlijk ook te duur vinden:
    http://www.sony.nl/customise/vaio-s-serie

Is wellicht ook net wat te klein met zijn 13". Maar hij kwam hier laatst voorbij en ik vond het zelf erg aantrekkelijke laptops. Wel aardig aan de prijs als je hem goed wilt uitrusten, maar Vaio's zijn nou eenmaal high-end laptops.

2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.941
    Studie, werk, multimediagebruik, SPSS, af en toe Photoshop.
    @ Maarten, vind ik idd wat te duur en wil eig een sickdunne en handzame. Zijn die Sony's ook natuurlijk maar die zijn echt prijzig ja. :+
    De Vivobook S400CA is nu bij Redcoon 682,90 met 100eu cashback (dunno hoe dat in zn werk gaat), al met al een kleine 600euro. Dat is wel nice voor die specs lijkt me.

EDIT: Ik heb besloten dat ik de Asus S400CA neem, prachtig design, touch is wellicht dope toevoeging, prima specs voor een prijs van 590, hoewel dit:
    http://tweakers.net/nieuws/88928/so...nested&max=10&niv=0&order=asc&page=2#reacties me ook zeer interessant lijkt, die bieden nog mooiere designs en zelfs backlit keyboard, vind ik bij de ASUS een licht gemis. Dunno wanneer die Fit laptops hier komen maar zal wel weer ff duren en de prijzen zullen wel rond de 700-800 euro worden. Mocht ik tegen die tijd toch liever die hebben, verkoop ik mn ASUS weer.

Laatst bewerkt: 7 mei 2013
  3. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb momenteel een Samsung R780. Altijd heel content mee geweest. Onlangs is er wat chocomelk en water over en in de toetsenbord. Hij werkt nog steeds buiten een paar toetsen rondom de nummerlock. Maar ik zat al een tijdje er mee om deze te vervangen. Ik wil namelijk een veel beter scherm en geluid, enz. Maar hij moet wel krachtig zijn.

Ik gebruik namelijk zwaardere programma's (Lightroom, Photoshop,)
    Ik ben dus wat meer bezig met fotografie en ook heb ik een pioneer DDJ-SX en maar ik dus wat mixen enz.

Ik heb al gezien dat Samsung een 7 Series Gamer heeft en die staat mij wel aan.
    Ik zoek dus rond zulke laptops. Prijs max 2000
    De laptop mag dus ook voor games te draaien zijn. Vermits ik GTA V ook op de laptop zou willen spelen als deze in de toekomst komt.

4. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek geweest naar een laptop voor mij studie, waar ik volgend schooljaar mee begin. Ik kwam uit op de volgende Dell, die ongeveer de specificaties heeft, waar ik naar op zoek was:
    - 3rd generation Intel® Core™ i7-3632QM processor (up to 3.20 GHz, 6M cache)
    - Windows 8 64bit , Nederlands
    - 40 cm(15.6") witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met antireflectiecoating
    - 8GB1 DDR3 SDRAM at 1600MHz
    - 1 TB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
    - Blu-Ray Disc-rom-station (cd/dvd lezen/schrijven en Blu-ray Disc lezen)
    - 2GB AMD Radeon HD 7730M

http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/pd?~ck=anav

Wat vinden jullie er van?

5. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Erg leuk, al zou ik eerder een ssd willen dan een blu-ray/dvd-drive. Ik gebruik dat vrijwel nooit meer, terwijl een ssd dagelijk plezier brengt.

6. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    Zit ook een SSD'tje in van 32 GB, maar stond niet bij specificaties.

Laatst bewerkt: 30 mei 2013
  7. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ik zit met hetzelfde, kwam ook op deze laptop uit.
    Jij moet zeker ook pas in Augustus beginnen?
    Intel komt namelijk binnenkort met een nieuwe architectuur uit, Haswell.
    Deze moet de batterijduur en GPU performance flink boosten.

Ik heb even op internet gekeken naar reviews van deze laptop, volgens mij zijn dit de pro's/cons

+ Mooi groot 1080p scherm.
    + Snelle processor.
    + Redelijk stevig.
    + Grote HDD.
    + SSD.
    + Prima toetsenbord.
    + Goede prijs/kwaliteits- verhouding.

- Groot.
    - Zwaar.
    - Dik.
    - Scherm heeft matige kijkhoeken.
    - Slechte batterijduur.
    - Niet een hele krachtige GPU.
    - Langzame HDD (5400rpm, ik heb liever 7200).
    - SSD is klein.

Volgens mij was dat het wel zo'n beetje, nogal een mixed bag dus.
    Ikzelf wacht nog even totdat er laptops met Haswell CPU's uit zijn, ook omdat het voor mij misschien een vervanging voor m'n desktop computer wordt en ik er wel 4 jaar (zo lang duurt m'n opleiding) mee wil doen.

8. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Goedenavond allemaal,

Heb afgelopen keer een laptop gekocht maar hij doet toch net helemaal naar mijn eisen, te slechte videokaart, geen full hd scherm. Ik ben dus misschien van plan om een andere te kopen met een groter budget.

Eisen:
    Licht
    Full-hd scherm (ips zou mooi zijn maar geen noodzaak)
    I7 processor toch wel
    Goede videokaart, 640m, 650m of miss de nieuwe 700 serie? (Nvidia only)
    Budget: €1000

Optioneel:
    Backlight toetsenbord
    Ruimte voor een 2de hdd of sdd. (Ik heb namelijk al een 128gb ssd)

Ik heb ook zitten te twijfelen voor dat geld een desktop te bouwen, die is natuurlijk veel krachtiger maar ik heb een laptop nodig voor school en dan doe ik eigenlijk alles op 1 computer. Hopelijk hebben jullie leuke laptops als advies :) ben benieuwd

Ps: het is denk wel een rot tijd? I.v.m. Komst hasswall processoren en de 700 serie kaarten van nvidia.

9. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    Ik begin inderdaad pas in augustus, maar Dell heeft nu wel een mooie aanbieding met €50,- korting. En worden de laptops met Haswell ook niet duurder? Het grootste minpunt in mijn ogen is dan de matige GPU, maar dat is voor mij niet zo'n probleem, omdat ik een Xbox heb om te gamen.

@LageTrial: Dell Inspiron 17R SE

Laatst bewerkt: 1 jun 2013
  10. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Zit er aan te denken om een laptop/tablet hybride te kopen. Iemand hier ervaringen mee?
    Wil em voornamelijk gebruiken voor dingen als skype en internet. Maar zou leuk zijn als ik er ook een game op kon spelen als WoW of iets dergelijks. Of redelijke oude steam games van paar jaar oud.

11. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Dell is niet echt m'n merk, de specs zijn wel nice maar 17 inch! Btw, ik heb toendertijd al een asus met dezelfde specs gezien voor €800. Toch maar niet gehaald, vanwege zwaar, en dikte.

12. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Dat is nu nog moeilijk te zeggen of ze duurder worden, maar waarschijnlijk worden de laptops met Ivy Bridge goedkoper en Haswell dezelfde prijs.
    Wel een mooie aanbieding inderdaad, maar ik wacht zelf nog even tot eind Juli, wanneer waarschijnlijk elke fabrikant al een laptop met Haswell op de markt heeft.
    Ik zou als ik jou was hetzelfde doen, maar het is wel een erg aantrekkelijke aanbieding dus ik snap je volkomen als je nu voor de Dell laptop gaat.

Oh en btw, is ie wel leverbaar bij Dell?
    Wat is je budget?

13. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het niet zo op dell. Ze zijn vrij duur en zijn vervelend in kleine dingetjes. (vb: geen 3d party charger ondersteunen :mad:)

14. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    Dell is juist goedkoper dan andere merken. Je betaalt minder voor dezelfde specs, dit komt doordat zij niet aan derden leveren en alles zelf leveren.

15. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Ik wil het niet al te duur hebben tis meer voor vakantie en momenten dat ik op de bank of buiten wil zitten.
    Zat te denken aan max rond de 700.

16. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Iemand een idee? Ultrabook heb ik ook aangedacht maar helaas doen de specs te kort voor de prijs. Iemand uit m'n klas heeft een Sony Vaio S, 1000 euro voor betaald (wel uit VS), - I7 proc, 8 gb, geforce gt640m en maar 1,99 kg! Prachtig design ook. Nou worden die helaas niet meer verkocht -_- en de 640 is volgens mij ook nou weer niet de ultimate videokaart. Die gast raden me wel aan om te wachten op laptops met haswall, hij zij namelijk dat de onboard van de haswall vergeleken kon worden met de gt650m

btw, licht en dun is toch wel een pre.

17. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu dus deze laptop besteld, maar toen ik op de productpagina keek stond er geen SSD meer bij, maakte niet zoveel uit; mijn ouders betaalde toch en ik kan er later altijd nog een inzitten. Nu kijk ik het bevestigingmailtje van Dell over mijn bestelling nog eens goed door en hij zit er dus toch in.

De laptop had een speciale actie waarbij je geen leveringskosten á €30,- hoefde te betalen voor de laptop, mooi meegenomen dus. Maar ik bestel er ook meteen een muis bij van €15 zitten er meteen €10 leveringskosten bij.

18. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    http://tweakers.net/reviews/3072/1/...ongelofelijk-lichte-ultrabooks-inleiding.html

Prijs is aan de hoge kant, maar wel enorm goede hardware.

19. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
  20. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Is een Haswell CPU met onboard graphics, ik weet niet hoe goed die chip is verder.
    Waarvoor heb je een goede GPU nodig?

Deel Deze Pagina