1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Gaming + editting <3 haha
     
  2. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Dan is de Microsoft Surface Pro je beste optie, alleen tikt die net niet de 900 euro aan.
    In de meeste Windows tablets zit een slecht scherm en een ook Intel Atom processor, en dat is nou niet bepaald een hoogvlieger, maar het is natuurlijk maar net wat je er mee wilt doen.
    In de Surface Pro zit een i5 en een erg goed scherm, die i5 is aardig wat krachtiger maar ook minder zuinig.
    De Surface Pro is trouwens wel redelijk log voor een 'tablet'.


    Als je echt rond die 700 euro wil zitten zijn dit je opties.
    Wat je ook kunt doen is nog even wachten op de Haswell processors, die zijn een stuk zuiniger en de GPU is beter.


    Nice, laat even weten hoe ie bevalt :).


    Als je m vooral daarvoor gaat gebruiken zou ik geen Ultrabook halen, maar gewoon een wat krachtigere laptop, deze bijvoorbeeld.
    Of nog even wachten op Haswell natuurlijk.
     
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
  4. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Ik wil 15 inch hé ;) Ik wil juist geen 17 inch, voor mij te zwaar xD
     
  5. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Die zijn beide 15 inch. Wanneer je zegt dun en licht heb je het vaak over 11 en 13 inch laptops, want die zijn dun en licht.
     
  6. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn laptop binnen, maar als ik hem dichtdoe sluit hij internet af, waardoor o.a. downloads niet verder gaan. Hoe voorkom ik dat?

    EDIT: Al gevonden, power settings in control panel.
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2013
  7. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ben ook op zoek naar een laptop voor de studie.
    Hij mag geen 17 inch zijn, een SSD hebben en genoeg batterij duur.
    Liefst ook nog genoeg opslag ruimte en snel genoeg om n spelletje te spelen op niet de hoogste settings.
     
  8. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Wat is je budget?
     
  9. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Maximaal 1000 euro.
     
  10. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Ben voor volgend schooljaar weer toe aan een nieuwe laptop. Moet vooral programma's als photoshop illustrator etc. Gewoon probleemloos moeten kunnen draaien. Verder wil ik graag ook probleemloos spellen kunnen spelen zoals football manager. Hij moet niet te groot zijn, moet hem meenemen naar stage en school.

    Budget gaat tot 1000, iemand ideeën?
     
  11. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
  12. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik zoek ook een Ultrabook/Notebook.
    SSD, Full HD, 15,6 inch (of 15), redelijke video kaart.
    Budget is zelfde als hierboven ook maximaal 1000 euro, iemand misschien een aanrader en niet een hele lijst met laptops. :+

    Zat zelf aan deze te denken, alleen heeft deze geen SSD en dat vind ik wel een must.
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2013
  13. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Wat is het toch verdomde lastig om dat te vinden voor een prijs van 1000 euro.
    Ze hebben allemaal Cache-SSD (geen SSD) en/of geen Full HD en/of Intel HD4000 (en ik wil wel ietsjes beter dan die intel HD4000)

    Nou wil ik opzich dat geen Full HD wel laten varen, maar is dat wel slim? Merk je daar veel van op een 15.6" laptop?
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2013
  14. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Hoeft niet, ik zo voor deze laptop gaan, ga m zelf misschien ook kopen.
    Je kunt m ook uit Nederland kopen maar daar is ie een stuk duurder, dit is uit England dus ook geen extra belasting oid.

    Er zit geen SSD in maar die kun je er nog bij kopen want je zit ruim onder de 1000 euro.
    Er zit ook een 'ultrabay' in, daar kun je bijvoorbeeld een extra batterij, videokaart, fan, SSD, HDD, DVD of Blu-ray speler in steken, moet je voor een SSD alleen nog wel een bracket kopen (denk niet dat die er bij zit), maar die zijn niet zo duur.

    Zit ook een stevige videokaart in, je kunt er zelf nog een tweede bij kopen.
    Er is ook een versie die standaard met 2 videokaarten komt maar die ben ik nog nergens tegengekomen, alleen op Ebay maar dan komt ie uit de US.
     
  15. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Denk dat ik voor deze ga en de harde schijf (tijdelijk) vervang met een SSD van 120 GB. En eventueel later die HDD vervang met de CD/DVD-Speler. Heb namelijk toch niet zoveel opslag ruimte nodig, want daar heb ik mijn desktop voor. :)

    De GT740M is volgens mij net iets minder als de GT650M toch, het verschil lijkt me verwaarloosbaar?
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2013
  16. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik zou nooit meer een laptop kopen met een lagere resolutie dan full-hd. Ik merk dat absoluut, maar dat kan aan mij liggen. Ik kan gewoon niet lekker werken op een scherm met een lagere resolutie, maar ik gebruik mijn laptop dan ook om te programmeren. Voor een beetje browsen en films kijken maakt het allemaal niet zoveel uit.

    Ik weet het niet 100% zeker, maar ik weet dat bij Nvidia de nieuwe generatie vaak een 'rebrand' is van de oude. De GT540M werd de GT630M bijvoorbeeld. Qua prestaties zal een 740M dus niet ver onder een 650M komen zelfs als het geen rebrand is.
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2013
  17. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6


    Bij films maakt het wel degelijk uit welke resolutie je neemt. Ik beschik over een 1366x786 (15inch)scherm op me laptop en dit is veel te laag. Als ik dan op de laptop van een vriend van me zit met fullhd(17inch) dan kan ik wel janken...

    De lage resolutie is ook de reden dat ik films via me laptop (hdmi) op m'n tv bekijk.
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2013
  18. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Als je je films kijkt op een laptop vind ik dat je de kwaliteit toch al niet erg serieus neemt. Een laptopscherm is qua kleurweergave en contrast sowieso al bagger, dan maakt de resolutie voor films ook al niet zoveel meer uit. Daarnaast is het ook nog eens erg afhankelijk van de bron.

    Het gaat mij meer om dat je met een hogere resolutie meer ruimte hebt om in te werken. Meerdere pagina's naast elkaar in Word, meer ruimte in Photoshop om te editen, meer dingen in beeld in je IDE etc.
     
  19. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Thanks.
    Dit is trouwens een leuke:
    Wat is het verschil tussen deze en deze. 8) (behalve de 2GB RAM verschil, dat moet toch geen circa 70 euro duurder zijn)
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2013
  20. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zoek een laptop voor mijn opleiding volgend jaar, het is geen technische studie, het is meer dat ik tussen mijn kamer en m'n oude woonplaats ga reizen en ik dus een laptop wil als ik niet op mijn PC kan.

    Wat ik zoek is een kleine laptop, ik hoef er niet op te gamen, hoeft niet goed films te kunnen draaien, ik wil er misschien wel Paint Tool SAI op draaien dus dan moet er wel een beetje een videokaart inzitten, maar het is prima als het gewoon werkt. Ik hoef geen topresultaten.
    Een beetje een speaker is wel fijn, maar geluid uit laptops is sowieso al vercrackt dus dat maakt ook niet bijster veel uit.

    De prijs en het formaat zijn dus het belangrijkste voor mij, en ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen met zoeken :{ Help? :+
     

Deel Deze Pagina