1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Heeft er iemand ervaring met de Samsung Chromebook?
    Vooral ook voor op reis leek het me handig.. licht, snel opgestart en je kan altijd overal bij je bestanden. Plus redelijk goedkoop.

    Je moet alleen wel wifi hebben.. en ben benieuwd hoe ie in gebruik is.
     
  2. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Schopje!
    Moeilijke markt is het momenteel, heb het idee dat de innovatie bij laptops redelijk stilstaat. Merkt het ook als je bijvoorbeeld de Notebook BestBuy Guide van tweakers leest.
    Zelf zoek ik een leuk game laptop van ~1000,- euro. Daarnaast wil ik een SSD van min. 120GB, HDD is niet nodig. Er is helaas niks te vinden van de grote fabrikanten, denk dat ik er een neem van BTO. Iemand ervaringen?
     
  3. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik heb die van de tweakers best buy guide, heb alleen 1x 2GB vervangen met 1x 4GB waardoor ik op 8GB RAM uit kom en de optische drive vervangen met een 120GB SSD, waardoor je op zo'n 1000 euro uit komt.

    http://tweakers.net/gallery/324412/#tab:inventaris
     
  4. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen daar zit dan nog een Sandy Bridge generatie CPU in ipv Haswell toch?
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ivy Bridge, maar geen Haswell inderdaad. Maar je kan makkelijk een laptop met een HDD kopen en die vervangen door een SSD.
     
  6. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje omslachtig als het ook direct kan. Uiteindelijk voor €1030,- de BTO XBOOK 15CL58 gekocht. Specs in`t kort:
    - 15.6 inch FULL HD
    - Intel® Core™ i7-4700MQ (Haswell dus)
    - 8GB RAM
    - GeForce GTX765M
    - 120GB SSD Samsung 840 EVO

    Best wel een mooi systeempje dacht ik zo. In theorie kan het de nieuwste games op Ultra (zonder AA) net spelen. Iets vergelijkbaars van een van de grote merken kosten al snel 1200 à 1300 euro. (Toegeven, deze hebben dan wel nog een HDD + Windows).
     
  7. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Ik zit nu ook een beetje te denken aan een nieuwe laptop voor mijn studie. Zijn de BTO laptops een beetje good qua kwaliteit?

    Ik zie nu een paar IPS Laptops wat me helemaal tof lijkt om te hebben. :>
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2013
  8. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Straks even kijken voor een nieuwe laptop. Ik kan hier in de buurt een Sony Vaio SVT1313L1ES overnemen, nieuw kost die circa 800,-.
    4 maanden oud, met garantie en amper gebruikt voor €550,- kunnen regelen. Iemand ervaringen met deze laptop?
     
  9. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.039
    Qua specs stelt het niks voor maar als je een leuke draagbare laptop voor op school/werk wil hebben is zoiets ideaal.
     
  10. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Ja precies, dat zoek ik ook. 13,3 inch, design ziet er mooi uit, snel (SSD) en prima voor school lijkt me. Gamen doe ik wel op een console. Als hij maar Photoshop kan draaien etc.
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dat zal wel lukken.
     
  12. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Aangezien mijn huidige laptop het aan het begeven is ben ik opzoek naar een nieuwe.

    Wat is het budget?

    Rond de 600/700 euro.

    Waar wil je hem voor gebruiken?

    Internetten, schoolwerk, programma's als photoshop en gamen. Hij hoeft games niet op Ultra high te kunnen spelen, maar het moet niet zo zijn dat ik over 1 á 2 jaar geen enkele game meer kan spelen.

    Iemand suggesties :)?
     
  13. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Jongens, zit er veel verschil tussen de normale macbooks en die met een retina scherm?
     
  14. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Jazeker. De Retina macbooks zijn een stuk dunner. Die hebben bijvoorbeeld dus ook geen RJ45 poort voor bekabeld internet, daar zul je dus een speciaal verloopje voor nodig hebben. HDMI zit er dan wel weer standaard op, volgens mij zit dat op de normale macbook niet. En de Retina heeft natuurlijk een scherm met hogere resolutie, maar ik neem aan dat je dat verschil al wel door had. ;)

    Verder hebben de Retina macbooks onlangs een upgrade gekregen. De oude macbook heeft dat niet, en heeft dus nu verouderde hardware vergeleken met de Retina macbooks.
    Er zijn vast nog een hoop meer verschillen, maar daarvoor moet je in het Apple topic zijn denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2013
  15. Signex

    Signex RIP Paul Walker!

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    9
    Hmmm met dat budget heb je niet echt een goeie laptop die games kan draaien.

    Denk dat je dan naar een 2de hands moet gaan kijken.

    Je kan voor dat budget een oudere Asus G73 laptop voor kunnen krijgen, die kan huidige games nog aardig goed draaien.
    Kameraad van me heeft die laptop ook namelijk.
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  17. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Daar was ik al bang voor inderdaad.. Ik zal eens kijken voor een 2e hands :).

    Thanks voor de tip :).
     
  18. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Het is uiteindelijk de Apple MacBook Pro 13" Retina (2,5GHz dual Core i5 / 128GB) geworden, nu alles aan het configureren :)

    Waar halen jullie je sleeves? Is er een leuke webshop hiervoor?
     
  19. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Denk dat je al snel op een laptop voor dat budget na 1 jaar geen game meer kan draaien. (misschien op low)
     
  20. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Van dx.com voor een paar euroO-)
     

Deel Deze Pagina