1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb het al gevonden..het is Acer Launch Manager.

    Snap niet waarom hij dat niet automatisch terug installeerde...

    Hier te downloaden
     
  2. xboxrullez

    xboxrullez xbox for li(fv)e

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ben wel opzoek naar 17 inch.

    Maar hoe zit dat nu met die acer kwaliteit? Betekend het dat er relatief meer kapot gaan dan de andere merken?
     
  3. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    ik heb op dit moment ook een acer laptop, en mijn halve klas ook, en er is nog niks kapot gegaan bij iemand. Heb al wel mensen in mijn klas gezien met een toshiba die kapot ging, maar die acers houden het gewoon goed uit!
     
  4. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik denk dat je het moet bekijken als volgt; Acer laptops kan je maar van 1 meter hoogte laten vallen, en een Toshiba van 1.5. :+

    Trouwens de Aspire 1694 besteld bij encyshop.nl, meteen geld overgemaakt vanochtend en kreeg vanmiddag al bericht dat hij op de post is gedaan. :cool:
     
  5. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    nou je zult er nog veel plezier aan beleven. Tis echt een super ding, en nog een hoge accuduur ook! Gamen gaat er ook prima op!
     
  6. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je wel gelijk in, maar die degelijkheid is bij laptops nou juist zo belangrijk. Je kan niet zomaar even wat fixen, wat wel bij een echte PC kan. Daarom zou ik ook gerust een budget PC kopen als de specs in orde zijn. Als er iets mis is kan ik het zelf verhelpen.

    Acer laptops hebben wat vaker kwaaltjes. Meeverende toetsenborden, DVD-spelers die DVD's lanceren, hitte problemen, dat soort ongein. Dat zie je bij merken als Sony, HP, Asus, Toshiba en IBM (en Dell ook wel, maar dat verschilt heel erg per laptop) gewoon veel minder. Bovendien heb ik niet zulke goede verhalen gehoord over de support van Acer.

    Verder moet je trouwens geen enkele laptop van 1 meter hoogte laten vallen, maar dat terzijde :+ .
     
  7. xboxrullez

    xboxrullez xbox for li(fv)e

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanx, denk toch dat ik een Acer neem omdat ik hem enkel en alleen op mijn bureau laat staan. En volgend jaar neem ik hem mee naar buitenland en daar staat hij ook alleen maar op bureau.
     
  8. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar die toshiba's en FS etc die hebben allemaal een crappy opstartsysteem en een vrij gesloten bios. Tegenover die acers die hebben een volledig open standaard bios van dat moederbord.
     
  9. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Nou heb ik bij de media markt deze zien staan, maar als ik op de acer site kijk klopt het etiket niet wat ze bij de laptop hadden staan.

    Welke is nou beter:

    AS5672WLMi Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ Duo T2300 1.66GHz (FSB: 667MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4TFT WXGA 16ms CrystalBrite, 1024MB DDR II RAM (2x512), 80GB HDD (5400rpm), Super Multi DVD-RW Double Layer (tray), 8-cell LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11a/b/g, 128MB ATI X1400, DVI, 1.3MP Camera, 5-in-1 card reader,

    Of:

    Aspire 1694WLMib_256 Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 2.0GHz(Dothan 760/2MB/533MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4"WXGA Acer CrystalBrite, 1024MB DDR II 533 RAM (2x 512), 100GB HDD (5400rpm), Double Layer DVD-RW (slot), LiIon, 56K modem, Wired & Wireless 802.11g Lan, 4 in 1 card reader, no FDD, Bluetooth, ATI X700 256MB

    Bij de mediamarkt hadden ze namelijk op de officiële acer sticker staan dat de bovenste een x1400 512mb hyperthreading in had, dit staat weer niet op de acer-site zelf. En van die krijg ik weer te horen dat de x700 beter is en van die weer de x1400...? Maar welke is nou gewoon beter?

    BVD
     
  10. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou gaan gewoon voor de onderste:
    cpu is sneller
    meer harde schijf ruimte
    een double layer dvd-rw

    nu enkel nog opzoeken welke graka in welke laptop zit maar ik gok eerder de x700 in de bovenste en de x1400 in de onderste
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2006
  11. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Er zijn nog geen benchmarks voorzover ik weet met de x1400. Dus het blijft een beetje gissen. maar ik denk dat de x700 beter is. Verder is die 512 mb belachelijk, en dat zal er nooit opzitten aangezien dat alleen op highend kaarten zit en de x1400 is geen high end kaart.

    De processor weet ik ook niet precies welke sneller is, maar ik denk dat de intel core duo iets sneller is.
    Verder moet je kijken naar de overige functies zoals bijvoorbeeld de webcam. Die zit wel bij de bovenste, maar niet bij de onderste. En bluetooth zit wel bij de onderste en niet bij de bovenste!
     
  12. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Bluetooth lijkt me iets belangrijker dan de webcam. ;) Maar in de 1694 zit de X700, en je hebt 20 gig meer geheugen. Lijkt mij de beter keuze.
     
  13. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Vanochtend mijn laptop binnen gekregen. Ze is in één woord geweldig! Haarscherp beeld, heerlijke prestaties. :cool:
    Temperatuur is lekker stabiel, voelt de laptop alleen bij de fan een beetje warm aan maar dat is echt minimaal. De fan zelf springt af en toe ff aan, prima dus.

    Even offtopic, ben dus beetje mijn laptop aan het instellen en al mijn stuff erop aan het zetten het lukt me alleen niet meer om een "verkenner" in te stellen met Windows XP. Zeg maar als je je c: schijf rechtermuisklikt en op verkennen drukt, vandat wil ik een snel koppeling zodat ik een vanoudse verkenner krijg. :) Iemand nog een ideetje daarover?

    Oh nog een add, laptop gaat perfect samen met wireless internet. Had de laptop nog niet opgestart of hij vond me netwerkje (en enkele anderen :+) al. Ook supersnelle internetverbinding, merkt niet dat er geen draadje meer tussen zit. ;)

    Even wat snelle ervaringen, ben namelijk nog al enthousiast atm. :D
     
  14. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    haha had precies hetzelfde als jij.. was echt super blij dat me laptop er was, en ben er gelijk de hele dag mee in de weer geweest. Dat van de fan is af en toe trouwens wel lekker als je koude handen hebt:+.

    Wireless doet het idd erg goed, want heb hier op school bjna altijd internet!
     
  15. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    Orcrist: heb je een windows toets op je laptop? met het vlaggetje? ahwel, die toets + e = verkenner.

    wil je toch met de muis openen?
    -> ga naar deze computer
    -> klik Extra (rij 1 - pos. 6)
    -> nieuw venster -> Bestandstypen (tabblad)
    -> klik 1x op "(GEEN) Map" (6de in de lijst)
    -> klik onderaan op de knop Geavanceerd.
    -> niew venster
    -> selecteer Explore -> klik op Standaard (4de knop rechts) -> Dit geeft de mappenweergave. (deze in jou geval)
    -> selecteer Open -> klik op Standaard -> Dit geeft de veelvoorkomende taken weer.
    -> klik op Ok -> vorig venster klik op sluiten.

    heropen deze computer (dubbelklik icoon)






    ik zal ergens in de loop van de week die topic met windows tips etc te maken en te posten.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2006
  16. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Andersom, 90% zeker weten.
     
  17. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    ja lijkt me ook logischer met die nummering ;)
     
  18. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Geweldig, harstikke bedankt. :)

    @Hoosie - roflol, nog een goed plan ook om even je handen eraan te warmen. :+
     
  19. xboxrullez

    xboxrullez xbox for li(fv)e

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    256 MB ATI Mobility Radeon X700 is dit nu shared of niet?
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Nope..dat is niet shared.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina