1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Beste prijs/specs verhouding bedoel je. :)
     
  2. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    nou op dit moment ben ik al 4 maanden erg tevreden over mijn acer, en deze heeft in mijn ogen de beste prijs/kwaliteit verhouding!
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Vind het ook onzin..dat negatieve commentaar op Acer. Maja, zal wel aan mij liggen.
     
  4. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Nouja, zo lang je er geen problemen mee hebt; prima. Mooie laptop voor weinig geld. Maar er zijn relatief veel mankementen.
     
  5. VoYTeC

    VoYTeC Xbox Af -_-

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    Foutje
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2006
  6. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga ook voor een nieuwe laptop. Ik liep in de mediamarkt, en zag daar zo'n Acer met CrystalBrite scherm. Dat is echt geweldig! Ik zag deze laptop:

    Acer Aspire 3614WLMi
    Intel® Mobile Celeron® processor 380 (1.6GHz/1MB cache), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4TFT WXGA CrystalBrite, 512MB DDRII RAM (1x 512), 60GB HDD, DVD-Dual double layer, 4-cell LiIon, 56K modem, LAN & wireless Lan 802.11b/g, 128MB shared, no S-video, no IEEE1394, no FIR

    Mijn uiterste budget is echt 800 euro. Het liefst zou ik er ook nog America's Army vlot op willen spelen (hoeft niet alles op high dan). Is dit een goede keus? Er zit niet echt een geweldige videokaart in deze toch? Maar het scherm _O_ Zijn er ook andere merken die zoiets hebben?
     
  7. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik stel hier dan ook maar mn vraagje omdat ik toch nogal tegenstrijdige dingen hoor en toch niet echt een expert ben op het gebied van notebooks :)

    Ik wil graag een goede laptop die een aantal jaren meekan als desktop vervanger (hij moet het mn hele studietijd uithouden)

    Ik mijn oog laten vallen op de HP Pavilion ZV6251.
    (Prijs vanaf 1060 euro, Specs: AMD Athlon 64 3200+ (2.2 ghz met 512 kb cache), 1GB RAM (maximaal 2GB), 80 GB HDD (4200 rpm), 15.4 inch crystalbrite TFT scherm (1280 x 800 pixels), ATI XPRESS 200M IGP 128MB videokaart (niet shared), Verder leuke dingen als infrarood, fireire, goede interne speakers, wifi etc. + Dvd/CD rewriter (ondersteund lightscribe), Cardreader met populaire formaten, en uiteraard winXP Home.

    Ik heb twijfels bij de Grafische kaart, omdat deze AGP 4x is en dus lastig te upgraden is in de toekomst. Verder heb ik mn vraagtekens gezet bij de HDD omdat deze maar 4200 rpm draait. Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen hoeveel last je van deze dingen in de praktijk hebt en hoe de service van HP is? (eventuele alternatieven voor deze laptop zijn ook welkom)
     
  8. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, elk merk heeft dat zo'n beetje.
     
  9. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Die videokaart is niks inderdaad. Een videokaart vervangen is sowieso zo goed als onmogelijk bij een laptop.
     
  10. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je met niks? Het gaat mij erom dat ik gewoon fatsoenlijk video kan bewerken/afspelen en er spellen op kan spelen (niet de nieuwste, maar wel met fatsoenlijke instellingen).
    Dingen als motoGP2 en halo
     
  11. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk niet dat dat gaat lukken hoor. :{
     
  12. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Sowieso als het een vervanger van je desktop moet zijn zou ik voor Centrino gaan. En kan je inderdaad aanraden een behoorlijke HDD snelheid te nemen, ik heb nu 5400 rpm en dat merk je hier en daar best wel. Zou voor geen geld nog een 4200 overwegen eerlijk gezegt. :)
     
  13. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag ook nog deze 2:

    ASUS ASUS A6R-B001H
    A6R-B001H 15.4" TFT WXGA (1280x800) Celeron M 380 1.6G ATI RADEON XPRESS 200+ ATI SB400 512MB DDRII (512x1) 60GB 8X DVD+/-RW DUAL Double Layer Win XP Home Gigabit LAN WLAN 802.11g ì 0.4M CMOS Camera Bag/Mouse (800 euro)

    Toshiba Satellite L20-155 / Intel® Celeron® M 360J (1.40 GHz) / 512 MB DDR2 RAM / 60 GB / 15 " XGA TFT / DVD Super Multi DL / Windows® XPH / ATI Radeon® Xpress 200M (720 euro)

    Ik heb dus ook nog gezien:

    Acer Aspire 3614WLMi:
    Intel® Mobile Celeron® processor 380 (1.6GHz/1MB cache), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4TFT WXGA CrystalBrite, 512MB DDRII RAM (1x 512), 60GB HDD, DVD-Dual double layer, 4-cell LiIon, 56K modem, LAN & wireless Lan 802.11b/g, 128MB shared, no S-video, no IEEE1394, no FIR (760 euro)

    Zit hier iets goeds bij? Is er iets beters binnen de range van 800 euro? Kan ik America's Army nog redelijk spelen?
     
  14. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk ik stel deze vraag maar hier:

    Ik heb een Acer travelmate 2310 en wil deze nu formatteren maar het rare is ik heb in mijn doos helemaal geen windows xp zitten ofzo. alleen een boekje|:- . en ook helemaal geen driver cd. weet iemand hoe dit zit?_0/
     
  15. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk toch , dat als je AA in ieder geval op medium settings wilt hebben staan, een duurdere laptop moet hebben. AA is een veeleisend spel. Elke 2 maand komt er ongeveer een nieuwe versie uit, die telkens zwaardere eisen stelt. Sinds kort (v2.6) is AA niet meer op Win 98 te spelen bijvoorbeeld.

    Die van mij was 900...en is een uitstekend ding ook qua AA prestaties. Ik zou zeggen spaar nog ff door
     
  16. VoYTeC

    VoYTeC Xbox Af -_-

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    foutje
     
  17. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben toch maar overgegaan toch aanschaf van een duurdere klasse laptop; de HP ZD8000.

    Mooi design, Pentium 4 dual core 3 ghz, Ati radeon 256mb X600, 2x 512 mb ram, 100 gb 4200 rpm hdd en een 17 inch widescreen tft.

    De nadelen zijn dat de processor veel stroom neemt hij levert echter goede prestaties en het is voornamelijk een desktop vervanger dus energiezuinigheid vind ik niet het belangrijkst. Verder is de 4200 rpm drive ietwat traag maar er zit een lege hdd bay in dus ik laat er over een jaar (na de garantie) een 5400 of een 7200 bijzetten.

    Ben zeer tevreden tot nu toe :)
     
  18. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    wat type batterij zit erbij? hoelang doe je met de batterij?
    je kan eventueel kijken voor een zwaardere batterij en dan de huidige als reserve houden.


    als er een lege hdd bay in zit zou ik daar nu al zeker een 5400 of liever een 7200 HD in steken en die andere hd als storage gebruiken.
    Dit zal niets aan je garantie doen. Zeker niet als die bay voorzien is.
     
  19. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, volgens mij gebeurt er niks met je garantie als je een 5400 of 7200rpm harde schijf erbij zet. Wel als je de originele vervangt denk ik.
     
  20. Freaky800

    Freaky800 Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Een Laptop,met een Accu van meer cellen zou denk ik toch wat beter zijn,8cellen is toch wel beter,komt de levensduur van de accu toch wel heel erg ten goede
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina