1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze Asus is zaterdag van mij:

    [​IMG]

    Specs:
    Intel® Celeron® M processor 380, 1.60GHz, 400MHz, 1MB On-Die L2 Cache
    Microsoft® Windows® XP Home
    Mobile Intel 910GML Express Chipset, 128MB shared
    15" XGA Color Shine TFT LCD
    1024MB DDR2 memory
    80GB Hard disk
    DVD-Dual Double Layer
    LAN/Modem
    4-in-1 Card Reader: SD/MMC/MS/MS PRO; 4 x USB ports, 1394
    32.8 x 28.8 x 27-38cm (W x D x H), 2.8 Kg
    2-jaar Pick-up & Return garantie (batterij 1-jaar)

    Prijs: 835,-

    _O_
     
  2. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan via mn nieuwe school voor 1049,- Euro de Fujitsu-Siemens Amilo Pi aanschaffen.
    Nu is mijn vraag of dit echt goedkoop is en zo niet welke laptops dan wel goed zijn in dezelfde prijsklasse (met een marge van 100 euro)
    ik heb namelijk echt 0,0 verstand van de snelheden van laptops.
     
  3. Darkzell

    Darkzell XBW Member

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgend jaar ga ik studeren en wil ik een laptop. Nu is er zo'n notebook-project via school (Univ. Tilburg) waar je kan kiezen uit:

    [​IMG]

    Nu is de 2e (en 3e) een 64 bit en zou dit beter zijn voor multi-tasken. Is dit verschil erg merkbaar en dus dat prijsverschil waard?

    Hier wordt ook wat software bijgeleverd die van pas kan komen op school maar daar kan ik nu nog niet heel veel over zeggen dus weet ik niet of dat een must is om erbij te hebben.

    Mocht ik niet voor één van die gaan dan is mijn budget rond de €700. Deze moet dan geschikt zijn voor internetten, muziek luisteren/downen, word, photoshop, msn, etc.. Dus niet specifiek voor games.
    Welke laptop zouden jullie hierbij aanraden?
    (Mijn zusje heeft er ook één nodig met dezelfde eisen maar dan niet via de UvT)

    Er moet dus ook sowieso nog een andere laptop komen voor rond de €700 voor m'n zusje.
     
  4. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het te besteden had, dan zou ik voor school en af en toe een spelletje, toch echt voor de P52-uitvoering gaan.

    En voor je zusje de P51e puur vanwege het feit dat er 1GB RAM in zit.
     
  5. x-factor

    x-factor Xbox Guru

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon de Go challenging nemen, het enig verschil met die en de duurdere uitvoering is de grafische kaart volgens die lijst en het prijsverschil van €200,-!!
     
  6. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    De duurste heeft ook nog bleutooth, 5-in-1 cardreader en een mindere(!!!) batterij. Die duurste laptop zal minder lang op de batterij kunnen werken dan de andere twee doordat het 4400 mAH tegenover 4800MAH accu is.

    Ik zou voor de middelste gaan. Mijn ervaring is dat je toch geen (zware) spellen speelt op een laptop. Het toetsenbord en de zithouding is daarvoor echt niet geschikt... De middelste is goedkoper en gaat langer mee op de accu, maar je hebt wel een mindere videokaart zodat je geen zware spellen kan spelen.

    Mijn volgende laptop wordt in ieder geval een 12" scherm. Mooi klein zodat je hem overal mee naartoe kan nemen... :)
     
  7. x-factor

    x-factor Xbox Guru

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0

    mee eens
     
  8. Darkzell

    Darkzell XBW Member

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee zelf ga ik iig gewoon voor de Go Challenging als ik het geld er tegen die tijd voor heb.

    Maar mijn zusje gaat dus naar een andere school (met een slechter notebook-project) en wil dus gewoon een laptop ergens kopen. Wat raden jullie dan aan voor een budget van €700. Het hoeft echt geen snelheidsmonster te zijn en voor games gaat hij al helemaal niet gebruikt worden. Gewoon de normale dingen die je doet als meisje zijnde :p
     
  9. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    De 'GO Original' 720 euro ;)
     
  10. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0

    wow dan ben je best duur uit! Ik heb ze gezien (Acer) met Centrino en 15,4" glare scherm voor ong. hetzelfde geld!
     
  11. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    check ook eens de Acers. Fujitsu-Siemens zijn meestal ook wel goed en goedkoop, maar Acer ook.
     
  12. Darkzell

    Darkzell XBW Member

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet eentje van die 3 zover ik weet kan je er maar één bestellen en zij moet dus een laptop hebben uit een gewone winkel.
    Wat is dus gewoon algemeen gezien de beste laptop met een budget van €700.
     
  13. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Over het algemeen kan je dus 30 merken en misschien wel 200 types vinden in die prijsklasse. En aangezien je redelijk aan de onderkant van de laptop-prijsklasse zit, zal je moeten kijken naar de specs van de laptop maar echt veel goeds... =(
     
  14. Darkzell

    Darkzell XBW Member

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap ook wel dat je voor €700 nou niet echt de meest indrukwekkende laptops kan kopen maar er moet toch wel een bepaald merk/type zijn dat gewoon bekend staat als betrouwbaar of met een goede prijs/kwaliteit voor €700.
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  16. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    He, nou zijn we nog niet verder want alle laptops tot 700 Euro zijn wel van een goed/betrouwbaar merk.:)

    In ieder geval; als er geen haast bij is dan zou ik er 100 tot 200 Euro bijsparen en minimaal een laptop kopen met 1GB RAM en in ieder geval geen Celeron/Sempron CPU.
     
  17. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Elke laptop uit dat rijtje is 64-bit. De tweede en derde laptops zijn alle dual core processors. Die zijn inderdaad beter in multitasken. Ik zou voor de tweede of derde gaan. Als je spelletjes speelt de derde, anders de tweede.
     
  18. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    3 maanden geleden niet ;) Bovendien wilde ik geen glare en ook geen breedbeeld. Daarbij is deze muisstil en dat heb ik met Acer nog nooit meegemaakt. Maar je hebt gelijk dat er nu voor 835,- veel betere aanbiedingen zijn. Tussen haakjes.

    Edit: Én deze heeft een jaar langer garantie :cool:
     
  19. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    We willen graag een laptop kopen, gewoon voor erbij, niet voor zware spellen te spelen. Nou vraag ik mij af of het niet verstandiger is om te wachten op de laptops met Vista, volgend jaar. Of is het zo dat ik dan Vista kan installeren op de laptop die ik nu koop, zonder dat de laptop daar veel trager van wordt?
     
  20. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga er voorlopig vanuit dat de huidige hardware 90% compatible is met Vista maar dat je voor specifieke toepassingen zoals games, het Windows-uiterlijk en nog wat dingetjes toch echt beter een half tot een heel jaar kan wachten zodat er een goed beeld is van wat er op de markt is en of al die onderdelen dan ook Vista Certified zijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina