1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    De Compal en Asus zijn beide barebones die je zelf samen kan stellen. Ik heb een T2400 en 2x 512 mb geheugen. De 7600 Go is prima geschikt om op te gamen. Ik speel NFSMW, BF2 en Prey vloeiend op high.
     
  2. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Oke, dat wilde ik even weten maar dan heb ik nog een vraagje, wat zijn de verschillen tussen de 2400,2500 en 2600 duo core processor? maakt dat echt zoveel verschil?
     
  3. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk eerlijk gezegd dat het wel meevalt. Misschien een paar fracties van seconden verschil. (?)
     
  4. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Ik heb dit vandaag in het winkelcentrum gezien:

    Acer Aspire 5672AWLMi :

    Intel Duo Core 2250 (1,73ghz)
    2Gig geheugen
    15,4 inch display (wat ik zoek dus)
    512mb Ati Radeon x1600 Hyper
    120Gig harde schijf
    Met bluetooth en ingebouwde 1.3megapixel webcam

    Prijs: 1339

    Niet mis toch of zijn er toch mensen die dit afraden?
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2006
  5. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Hallo,

    sorry amolas dat ik even door je vraag heen kom banjeren.

    Vanaf januari 2007 wordt op mijn school een laptop verplicht gesteld (jahoe!).Fontys doet in samenwerking met notobookprojecten.nl de studenten enige aanbiedingen qua laptops. Zij bieden 3 Fujiti-Siemens modellen aan, een van 639,- , een van 799,- en een van 1049,-. Nu trekt die laatste mij het meeste aan omdat ik erop zit te hopen dat deze mijn huidige desktop pc een beetje kan vervangen. Deze draait op een AMD sempron 2800+, 512 mb ram en een Geforce 6600 256mb. Ik hoop dat ik deze kan verkopen als ik een laptop heb.

    De specificatie's van de Amilo Pi-1536 (het 1050,- model) zijn:


    Geheugen
    Intern geheugentype DDR2 SDRAM
    Intern geheugen 2x 512 MB
    Compatibele geheugenkaarten SD/MMC/MS/MSPRO
    Harde schijf
    Opslagcapaciteit harde schijf 100 GB
    Harde schijf-interface SATA
    Gewicht en omvang
    Afmetingen B x D x H 360x269x37,1 mm
    Gewicht 3100 g
    Energiebeheer
    Aantal cellen in de batterij 6
    Batterij, technologie Lithium-Ion
    Audio
    Aantal ingebouwde luidsprekers 2
    Audiosysteem Geintegreerde Azalia Codec SPDIF 7.1
    Platform
    Gebundelde software Microsoft Works 8.0 NL
    Norton Internet Security (90 dagen)
    Power DVD
    Nero Burning
    Easy Guide On-Line user Documentation
    Adobe Acrobat Reader
    Videogeheugen
    Geheugen video-adapter Hypermemory, 128 MB
    Grafische adapter ATI Radeon Xpress 1400 PCI Express
    Netwerk
    Netwerkfuncties Ethernet/Fast Ethernet/Gigabit
    Intern modem Ja
    Modemsnelheid 56 Kbps
    Technische details
    Voorgeïnstalleerde software Microsoft Windows XP Home Edition NL
    Aanwijsapparaat Touchpad
    Optische drive
    Soort optische drive 8x DVD±RW Double Layer
    Beeldscherm
    Resolutie 1280x800 pixels
    Beeldscherm WXGA TFT Crystal View
    Beeldscherm diagonaal 15.4 "
    Processor
    Processorfamilie Intel Core Duo
    Processor 1.60 Ghz Intel Core Duo T2300, 667Mhz frontsize bus
    Processor-kloksnelheid Dual Core 1660 Mhz
    Verbindingsmogelijkheden
    Draadloze technologie IEEE 802.11a/IEEE 802.11b/IEEE 802.11g
    Parallele poort(en) Geen
    Seriële poort(en) Geen
    Cable lock slot Kensington
    USB 2.0 poort(en) 3
    IEEE 1394/Firewire poort 1
    Modem (RJ-11) poort 1
    Ethernet (RJ-45) poort 1
    Luidspreker/ koptelefoon/ line-out uitgang Ja
    Microfoon/ line-in ingang Ja
    S/PDIF uitgang Ja
    TV aansluiting S-Video Out
    DVI poort 1
    CardBus PCMCIA slot(en) 1
    CardBus PCMCIA slot type ExpressCard slot 32mm/54mm
    VGA poort(en) DVI-I / CRT adapter
    Infra-rood data poort Ja

    De vraag aan jullie is dus;

    1.Hoe zal deze laptop scoren tegenover mijn huidige systeem (denk aan games, HD films(in mindere mate). Persoonlijk denk ik dat de laptop beter gaat scoren ivm zn dual core. Mijn sempron krijgt het toch wel eens moeilijk als Limewire, paar keer Firefox, msn, wmp, ABC enz. tegelijk aanstaan. Ik moet wel zeggen dat ik niet echt een pc gamer ben, daarvoor heb ik mn 360.

    2. Is dit systeem een beetje waar voor zn geld, of zouden jullie persoonlijk voor die 1050 euro een andere laptop nemen?

    Iedereen vriendelijk bedankt, ik hoop op wat goede antwoorden!

    Mvg,

    Sjoerd
     
  6. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Voor 1050 euro een puike laptop. Niks mis mee.
     
  7. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Als je 100 euro meer te besteden hebt moet je hier eens naar kijken, de Asus A6T: http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=25082

    Ik heb deze laptop vandaag besteld, na flink gezoek op internet. Reacties op Tweakers zijn ook erg positief over deze laptop, en hij lijkt me sneller en beter dan de Fujitsu-Siemens:

    Asus A6T-AP008B
    • AMD Turion II TL 52 1.6G (L2: 512KB*2)
    • 100GB Harddisk 5400RPM
    • 1024MB DDR2 667 (1 x 1024)
    • NVIDIA® GeForce™ Go 7600 256MB
    • 15.4" WXGA Color Shine TFT (1280 x 800)/ Interne Webcam 1.3 Megapixel
    • 8* DVD+/-RW Dual Layer/ 4-in-1 cardreader
    • 1 x Headphone-out jack, 1 x Microphone-in jack, 1 x Line-in Jack1 x RJ11 Modem jack for phone line, 1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert, 4 x USB 2.0 ports, 1 x IEEE 1394 port, 1 x TV Out (S-Video), 1 x Type II PCMCIA 2.1 compliant, 1 x DVI Port, 1 x VGA Port
    • Windows XP Home NL/UK/FR
    • Interne W-LAN 54Mbps
    • 354 x 284 x 35.2 mm (W x D x H)
      2.80 Kg (15", 8 cell battery pack)
    • 2 jaar pick up & return garantie
    • Gratis Draagtas en Optische muis

    Prijs: € 1159

    Op GoT wordt ook veel gesproken over Laptops4U, daar is ie net iets duurder.

    Deze laptop heeft in ieder geval een snellere videokaart, 1 x 1GB geheugen ipv 2x512MB dus uitbreidbaar, ingebouwde webcam en meer USB-poorten. Voor spellen dus net iets sneller lijkt me, beter voorbereid op de toekomst en completer.

    Misschien dat dit dus wel een aardig alternatief is. Ik krijg hem zelf volgende week, dan kan ik mijn bevindingen wel eens posten.
     
  8. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Kijk eens aan. Volgens mij is het grootste voordeel die videokaart. Ik weet er niet veel vanaf, maar meende dat ik vanmiddag even las dat de 7600 wat beter was dan de x1400 (die niet goed ondersteund word door de drivers). Het uitbreid bare geheugen is ook wel een voordeel, maar ik zie de 2 x 512 echt niet als een slecht iets bij de Amilo, geheugen raak je altijd wel kwijt 2ehands, maar volgens mij is het geheugen in de Asuis wel sneller (667 mHz tov 333 ofzo in de Amilo). De laptop hoeft hier echt nog niet te staan volgende week, ik heb in principe tijd tot januari om zo mn voordeel te doen met hardware verbeteringen ed.
    Tot nu toe bedankt voor jullie reacties, en ik ben erg benieuwd naar je systeemppje Darkwing.

    Mvg,

    Sjoerd
     
  9. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb de geforce go 7900GS..
    T2500 processor, 2gb intern geheugen
    160gb HD
    17inch widescreen schermpie..

    alle games draait ie makkelijk op high (maar dan ook echt high.. alles op max..)

    Ik ben er iig erg blij mee :)
     
  10. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar eh, wil je hem nu adviseren of wat? Anders kan ik je doorverwijzen naar het patstopic
     
  11. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Net alsof alle 33 pagina's gevuld staan met advies..
     
  12. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Mooi ding, maar zal wel meer hebben gekost dan een euro of 1100,-.

    Ik heb gisteren even die Amilo mogen testen in levende lijve(vriend moest er ook een kopen, heeft em ook via school gekocht). Hij zag er netjes uit, lekker scherm, typte goed. Muisstil, en als ie moest blazen waren het nog niet eens 5 seconden, en dat geluid was verwaarloosbaar. De hitte viel enigzins mee, maar ik heb em dan ook niet laten zweten. De speakertje waren wel crap, maar daar bestaan headsets voor.

    Supreme, wat zou jij kopen voor 1100,-?

    Mvg,

    Sjoerd
     
  13. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke opleiding ga je doen als ik vragen mag?

    Ik denk trouwens dat die duurste Amilo best wel je desktop pc kan vervangen (alleen weet niet wat je nu voor desktop pc bezit).. de Amilo kan heus wel de nieuwste games spelen, maar natuurlijk niet met alle settings high..

    De beste laptop qua specs in jouw prijsklasse is toch de Asus A6T-AP008B denk ik zelf.. ik zou iig eerder voor de Asus gaan dan voor de Amilo...
     
  14. Olifunf

    Olifunf Runnin on Acid

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    16
    Hey ik ben de eigenaar van een Toshiba Tecra A2 MEt intel Centrino 1.6 Ghz. Ik heb hier 512 mb ram geheugen inzitten maar wil dit graag naar 1gig verhogen en heb ik met veel gezoek gevonden dat Toshiba 512MB DDR (333 MHz) for Alviso de geheugen kaart is die in mijn laptop zit. Misschien zou iemand die het beter kan vinden nog kunnen controloren :). In ieder geval is geheugen van toshiba duur vergeleken bij andere merken zoals kingston merk ik. Maar als ik van een goedkoper merk een geheugen module erbij plaats doet die het dan nog steeds met die eral in zit?? En welk type geheugen module heb ik nodig van andere merken?

    Alvast bedankt :)
     
  15. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je prima andere merken geheugen kan gebruiken....maar dat weet ik niet zeker :)

    check de tweakers buyerszone voor een overzicht geheugen. Ik heb er nu 768 MB in, 1x 512 en 1x256 MB.

    PQI DDR 333Mhz geheugen werkte overigens niet bij mijn laptop.
     
  16. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Is hij al binnen? Zo ja, wat vind je ervan?
     
  17. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Jup, heb hem net een paar dagen binnen, en ik ben er super tevreden over. Mooie laptop, en behoorlijk snel, nieuwe spellen lopen ook op hoge settings goed. Verder zit alles er op en er aan, dus zeker een aanrader!
     
  18. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ok dan.
    Kan je ook wat info geven over de stevigheid, batterijduur, geluidsproductie enz. enz.

    Bvd,

    Sjoerd
     
  19. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Wat behuizing betreft: die lijkt me vrij stevig. Heb verder niet echt veel ervaring met laptops, maar zolang je er geen gekke dingen mee doet gaat ie echt niet zomaar stuk lijkt me. Toetsenbord is fijn, touchpad is prima, scherm ziet er goed uit, sneltoetsen zijn handig, zelfs de ingebouwde webcam doet het prima :cool:
    Ik heb de batterijduur nog niet echt extreem getest, maar toen ik een uurtje in de trein heb lopen tekstverwerken was de accu nog maar op 75%. Als je niet al te zware applicaties draait moet de accu dus zeker minstens zo'n drie uur meegaan.
    De laptop is echt heel erg stil, af en toe hoor je de processor eens aanzwengelen, maar verder hoor je zou je niet eens zeggen dat ie aanstaat zo stil. Hij wordt wel vrij warm aan de onderkant.
    Enige minpuntje aan deze laptop (maar dat is meer een luxeprobleem) is dat ie met zoveel onnodige software wordt geleverd. Veel troep standaard geïnstalleerd, waarvan ik de helft er inmiddels alweer afgegooid heb. Misschien dat een schone Windows-installatie nog wel beter is. Maar buiten dat: echt een top-laptop! :)
     
  20. punisher007

    punisher007 Active Member

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina