1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt goed. Kan je nog een klein beetje vertellen over de GPU, kan hij games als FEAR of Half Life 2 volledig op high draaien? Alvast bedankt.
     
  2. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Er zit een nVidea Geforce Go 7600 van 256MB in, en dat is dedicated geheugen, niet geshared met het RAM-geheugen dus. De enige spellen die ik heb geprobeerd tot nu toe zijn C&C Generals en Prey. Die laatste is behoorlijk nieuw en die kan ik op high settings prima draaien. Loopt echt als een trein (moet je wel met voeding draaien, op accu worden de prestaties een stuk minder). Dus ook nieuwe spellen draaien prima op deze bak.
     
  3. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Zowiezo hoef je je geen zorgen te maken over de video prestaties van een dergelijke laptop in zo'n prijsklasse.
     
  4. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik mag toch hopen dat de processor altijd aangaat en niet af entoe :+ .
     
  5. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Dat zeg ik ook niet... ik zeg dat je af en toe de processor hoort... als ie idle is is ie ook gelijk muisstil.
     
  6. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zei dat je hem "hoorde aanzwengelen".

    Maar wat eigenlijk het punt van mijn verhaal was, was dat de CPU zelf geen herrie maakt, de koeler die erop gemonteerd is wel :+ .
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2006
  7. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Muggenzifter :+
     
  8. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 2 laptops op het oog , maar ik kan geen keuze maken:
    Dell Inspiron 6400 of de meerdere malen bovengenoemde asus a6t. (1079 euro)
    Edit: Wat is het verschil in prestatie tussen een t2400 (bij de dell) en een t52 (bij de asus)?
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2006
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.597
    Leuk Bevonden:
    8.699
    Ik wil deze laptop aanschaffen. Heeft iemand hier ervaring mee?:

    HP Pavilion DV5237EA
    € 975,00



    * Intel Duo Core T2050 (1.6GHz; 2MB L2 Cache; 553Mhz FSB)
    * 100GB S-ATA Harddisk 5400RPM
    * 1024MB DDR2 667 (2 x 512)
    * Super Multi dvd-writer (±r, ±rw) met ondersteuning voor dubbellaags
    * 15,4-inch WXGA high-definition BrightView breedbeeldscherm 1280 x 800
    * Intel GMA 950 128MB Shared
    * Digitale kaartlezer (6-in-1) (xD, SD, Smart Media, Memory Stick, Memory Stick Pro, Multimedia Card)
    * 1 VGA-poort, 3 USB 2.0 poorten, 1 IEEE-1394, 1 RJ-11 modemconnector, 1 RJ-45 Ethernet-connector, S-video tv-uitgang, Infraroodpoort voor afstandsbediening (afstandsbediening optioneel), 1 hoofdtelefoonuitgang met SPDIF digitale audio, 1 microfooningang, Kabel voor dockingconnector
    * HP Mobile Remote Control
    * Windows XP Home
    * W-Lan 54Mbps
    * 26,39 (l) x 35,78 (b) x 3,5 – 4,4 cm (h); 2.98Kg
    * 1 jaar pick up & return garantie
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2006
  10. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Eh, ander merk processor? T2400 = Intel, T52 = AMD.

    De AMD Turion X2's zijn 64-bit. De Intel Core Duo's niet, de Core 2 Duo's wel.
     
  11. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat van die merken snap ik wel, maar ik bedoel in prestatie. Maar ik denk dat ik voor de a6t ga.
     
  12. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0


    geen ervaring mee, maar let wel dat het een tamelijke bagger video (VGA) kaart heeft. Voor dat geld heb je echt wel beters te krijgen.
     
  13. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    De Asus schijnt een heel stuk beter te zijn dan de Fujiti Siemens, vooral met de 3d prestaties. De prijzen liggen ook aardig dicht bij elkaar. Erg mooi ding je laptoppie :)
     
  14. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Jup, en na ruim twee weken ben ik er nog steeds superblij mee. Spellen lopen echt retegoed, performance is dus dik ok. Het is zelfs zo dat mijn gewone desktop stof loopt te happen, aangezien ik mijn laptop voor bijna alles gebruik :cool:

    Zag dat de prijs nu al is gezakt naar €1075, terwijl ie twee weken terug nog €1159 kostte. Balen voor mij, maar des te meer reden om hem aan te schaffen! ;)
     
  15. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Asus schijnt ook behoorlijk stevige behuizingen te gebruiken (scharnieren enz), kun jij dit bevestigen?
     
  16. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik vind de behuizing behoorlijk stevig. Dit is mijn eerste laptop dus ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal, maar de behuizing oogt robuust, zolang je er niet mee gaat voetballen kan ie wel wat hebben lijkt me ;)
    De sluitingen zijn van plastic en ogen wel wat fragieler, de scharnieren zelf zijn prima in orde.
    Dat niet alleen, ik vind hem er ook nog eens stoer uitzien! :cool:
     
  17. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was dus van plan om de asus a6t te gaan kopen ,maar nu las ik dat core duo de kont van de turion X2 serie schopt. Maar bij core duo laptops in mijn prijsklasse (1000-1200) zit meestal maar een brakke videokaart. (x1400)
    Wat is nu de verstandigste keuze? Betere processor? of betere videokaart?

    Edit: Ik wil mn laptop voornamelijk voor flash, photoshop, illustrator etc.. gebruiken en om af en toe te gamen.
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2006
  18. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    anyone?
     
  19. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    Ik zal zelf voor de betere videokaart gaan ;)
     
  20. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    CPU, want wil je echt gaan gamen op dat ding? Als je photoshop en meuk gebruikt is een videochip minder belangrijk dan brute rekenkracht. Ten minsten lijkt mij. Een chip met 128MB geheugen (bv zo'n ATI Mobile Xpress) ding is naar mijn mening zat.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina