1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    @ janter ok, maar heb je ook nog een beetje een argumentatie?
    @ ErroX,
    ik speel af en toe wel is een spelletje, maar ik heb toch mn 360 om op te gamen. Maar weet jij toevallig een goed alternatief?
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2006
  2. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergelijk je de Core 2 Duo niet met de Turion? De Cure Duo is namelijk niet zo veel sneller dan de Turion X2's, de Core 2 Duo wel. Maar aan de andere kant, de Core 2 Duo is ook sneller dan de Core Duo.
     
  3. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok , dat verklaard een boel, ik snap niks van die laptop snelheden =(
    Maar core 2 duo is toch ook veel duurder? Anders ga ik gewoon voor de a6t als core duo en turion x2 weinig schelen.
    iig bedankt voor je hulp.
     
  4. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    Nou kijk, wil je bijv. oblivion of later crysis spelen, dan zou je toch echt een goede videokaart moeten hebben. Maar welke videokaart is dan de beste, ik bedoel de type nummer van die goede kaart.
     
  5. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de a6t is het een nvidia geforce 7600 Go met 256mb dedicated geheugen, bij de duo core's in mijn prijsklasse is het meestal een ati x1400 of iets lager/hoger.
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2006
  6. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    ik weet wel dat de 7600gt en gs goed zijn maar de go weet ik niet
     
  7. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    In 3d mark is de 7600 ongeveer 2x beter dan de x1400.
    En Darkwing zegt een paar posts terug dat hij Prey op high draait, de kaart lijkt me dus wel goed.
     
  8. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    Ja, ik vroeg mij dat dus af laatst toen ik op de Alternate site kwam en wat notebooks bekeek zag ik bij de ene staan dat de Go7600 256 mb Shared had, en bij de volgende notebook was het gewoon 265 mb . Dus weet niet wat ik moet geloven 8)

    Ben nu aan het kijken voor een laptop ook, rond de prijsklassen van 1000-1200 euro met goede Videokaart erin :)

    had deze op het oog : Alternate 15W23 van 1349 euro
    en deze :
    Acer Aspire 9412AWSMi van 1149,- euro

    Iemand nog ideetjes van andere laptops of welke van die twee voor prijs/kwaliteit beter is , dan hoor ik het graag ;)

    /edit, en nu ben ik weer in de war met deze : http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=pn4ae6&showTechData=true daar staat dat de geforce go 7300 ineens shared heeft, wat bij die andere niet staat (128 mb erin). of is dat het verschil van de GO en die andere? :)
     
  9. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Is gamen eigenlijk een beetje te doen op een laptop?
    En ik ben eigenlijk op zoek naar een laptop waar ik games zoals crysis enz kan spelen.
    Heeft iemand een tip voor me?

    M.v.g
     
  10. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben aan het twijfellen tussen een nieuwe pc of een laptop.

    Dus even over de info, ik zoek een laptop waar WoW helemaal open en volop gespeeld kan worden zonder vettragingen of haperingen, dit zal wel te doen zijn want WoW is niet zo zwaar. Ook is het leuk om soms AoE3 of BF2 en nieuwe games etc, etc te spelen. Hij moet ook dienen voor school, denk aan word en dat soort ongein.

    Budget kan ik niet met zekerheid zeggen, maar anders past het zich wel aan.

    Goede kwaliteit kan geen kwaad ;)

    Cheers
     
  11. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben bereid om een mac book te kopen. Iemand ervaringen met macbook pro de 13 inch versie? En wat is precies het verschil met mac book pro?
     
  12. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt er een beetje aan waarvoor je dingetje gaat gebruiken
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu heb ik niet veel verstand van laptops, maar ik denk dat je het voor een game als Crysis voorlopig niet op een laptop zult moeten zoeken :+
    Om even een wat algemener antwoord op je vraag te geven : puur vanuit het gaming-aspect blijven laptops naar mijn mening altijd ondergeschikt aan desktops. Zeker als we over veeleisende games (zoals o.a. Crysis) praten.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2006
  14. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Games spelen kan prima. Ik speel Oblivion vlekkeloos op hoge settings, en dat is toch wel een behoorlijk zwaar spel. Er zijn tegenwoordig genoeg laptops met hele fatsoenlijke videokaarten, in combinatie met flink wat RAM-geheugen gaat gamen op een laptop prima.
    Natuurlijk hangt daar wel een prijskaartje aan: een goede laptop is altijd duurder dan een flinke desktop met dezelfde of betere specs. Een laptop is dus alleen interessant als mobiliteit van belang is.

    Dit kun je beter in het Apple topic vragen lijkt me...

    Als je er geen verstand van hebt, reageer dan ook niet... je praat onzin namelijk. Laptops kunnen net zo goed geschikt zijn voor games. Ik heb zelf een Asus A6T (zie een paar pagina's terug voor volledige specs) met 256MB dedicated videokaart (nVidea Geforce GO 7600), 1GB RAM en een 64bit DualCore processor, en de nieuwste games draaien perfect.
     
  15. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0

    kenker 8)

    die Acer kan max 4 gig geheugen omg

    Ik zou er serieus over nadenken als je een 17" notebook koopt. Die dingen zijn echt massiv! Koop dan een chille 15,4" , ben je meestal ook goedkoper uit(Acer)!
     
  16. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    @ MorpheuB, er zit 'maar' 1024 mb in heah ;),

    Zag trouwens vorige week op de tweakers site een mooie link naar goede laptops voor een goede prijs. Het schijnt ook nog eens een goed/betrouwbaar merk te zijn :

    Hel80-08 voor 999,- euro excl. best. syst.

    Specs van deze 'betaalbare' Laptop zijn :

    en de Hel80 T2500/80-7200/2048 voor 1385,-

    Deze laatste heeft echt ziek mooie specs ! nog een besturingssysteem erbij is 100,-, kom je op 1485,- uit. Eigenlijk net iets boven mijn budget, maar wellicht wat voor de lezers van dit topic die een zieke game-laptop zoeken !

    Die 80-08 heeft tot nu toe een kleine pre voor mij :) Heb nog paar weken om over na te denken :+
     
  17. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat zag ik :) alleen ik had nog niet eerder een maximum capaciteit van 4 gigabyte geheugen gezien 8) waar de fuck heb je dat voor nodig!
     
  18. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
  19. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of het hier past maar... ik wil linux gaan draaien en nou zit het zo, mijn laptop heeft drivers nodig voor scherm resolutie(dat zit wel goed) en dat scroll + touchpad.
    En nog wel meer neem ik aan.

    Maar zou dat wel werken op linux?
    En kan ik op 1 of andere manier wow draaien op linux?
     
  20. x-factor

    x-factor Xbox Guru

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat je kunt doen is een virtual machine opzetten vanuit Windows en dan vanuit die Virtual Machine Linux booten.
    Je draait dan dus Linux vanuit Windows. Het voordeel hierbij is dat de drivers die al geinstaleerd staan ook doorgegeven worden aan de virtual machine. Dus je touchpad e.d. zullen we gewoon blijven werken binnen Linux.

    Nu speel ik zelf geen WoW, dus ik weet niet of dat spel ook voor de Linux kernel is uitgegeven, maar goed, met een Virtual machine heb je ook geen linux versie nodig, want dan draai je WoW gewoon vanuit Windows. :)

    Ook een bijkomend voordeel:
    Vaak lees je in boeken over Linux voor beginners dat je moet opletten met de installatie mbt de resolutie etc. Mocht de installatie van Linux nou compleet mislukken, dan verwijder je de Virtual Machine en kun je gewoon weer een andere aanmaken.

    Zo kun je bijvoorbeeld ook Windows Xp vanuit Windows Xp draaien om een webserver oid te testen.

    Een goede Virtual machine manager is: Vmware
    Die heb ik zelf ook en is volgens mij de meest gebruikte.

    Als je het goed doet kun je zelfs bestanden van Windows naar Linux slepen en andersom. Het is namelijk mogelijk om met de alt-tab functie te switchen tussen de twee Operating Systems.

    Heb je nou zoiets van, Ja, allemaal leuk en aardig dat Vmware, ik wil gewoon écht Linux, dan lijkt het me verstandig om een dual boot te maken.

    Een dual boot zorgt ervoor dat wanneer de harde schijf gestart wordt de vraag komt of je Windows of Linux wilt opstarten. Zo kun je dus ook WoW behouden en draai je Linux niet virtueel. Zelf gebruik ik Red Hat Enterprise Edition en daar zit de dual boot standaard bij.

    Ik neem aan dat je al een goed gekeken hebt welke Linux distro jewilt draaien, waarschijnlik zal dat SuSe 10.0 worden, maar daar weet ik eerlijk gezegd niet zeker van of die dual boot ondersteunt. (Ik meende van wel.)


    Let wel: Voor een virtuele machine heb je behoorlijk wat werkgeheugen nodig!

    Succes, en voor vragen, PM me of post maar in dit topic.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina