1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf de Acer Aspire 3633LMi, die kwa prestaties goed te vergelijken is met die Acer in je link. Ik gebruik hem zelf niet voor games (videokaart te slecht voor) maar films kijken gaat er perfect op. Ik sluit zelf altijd via de VGA out aansluiting de laptop op de LCD tv beneden aan en via de headphone out hem op de 5.1 set. Werkt erg goed. Besturingssysteem werkt ook gewoon erg snel, opstarten in 1 minuut (misschien zelfs minder). dus ik vind het een aanrader.
     
  2. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit kan ik helemaal bevestigen, heb nu sinds een week de a6t en al enkele spellen geinstalleerd:
    Half life 2 : alles hoogste settings.
    Half life 2 : los coast : alles hoogste settings.
    Condemned: iets lagere settings, maar nog steeds prachtig
    Call of Juarez: hoogste settings, (op nutteloze dingen na dan, tweakquide gevlogt)
    Batllefield 2 : alles hoogste settings.
    Alles draait soepel, ik wist dat deze laptop nog wel even mee zo gaan met gamen, maar dit had ik echt niet verwacht! \o/
     
  3. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Duo Core notebook keuze

    ik heb kort geleden voor € 829 de Acer Aspire 5102WLMi gekocht. Dit is een laptop met 2 cpu's (amd turion 64bit)

    ik vind hem alleen aan de slome kant, dit zal wel door de Ati Radeon Xpress 1100 (shared) komen. Ik heb dan wel 1 gig RAM maar er blijft natuurlijk weinig overzo. Ik werk veel met internet/photoshop/Dreamweaver etc.

    Ik kan de laptop morgen omruilen omdat er iets aan mankeert, ik kan voor €1.189 Acer Aspire 5672AWLMI T2300-15.4 WXGA krijgen. Hierin zit geen amd maar een Intel Duo core, en een ATI Mobility Radeon X1400 (Dedicated).

    zal ik met deze laatste een grote snelheidverbetering gaan zien? dus het verschil tussen € 829 - €1.189 ?!

    of toch geld terug zien te krijgen en een .... kopen ?
     
  4. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik weet niet wat voor Intel Core Duo erin komt, maar goed, die Turion is nou niet echt een heftige processor nee... Hij is wel erg zuinig!
     
  5. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Intel Duo Core T2300 (1.6ghz) of kijk hier (welke notebook is het beste en niet te duur)

    [​IMG]
     
  6. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Die 5602 ziet er ook wel prima uit, met 995 euro zeker niet verkeerd nee!
     
  7. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Denk niet dat je heel veel snelheidsverschil merkt. In welk opzicht vind je je laptop traag?
     
  8. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    nou ik ben net terug van de winkel, ik krijg geen geld terug dus ik moet daar perse een notebook kiezen.

    - Acer Aspire 5102 € 829,-
    - Acer Aspire 5602 € 969,-
    - Sony Vaio FE31H € 1.399,-

    Ik had dus de 5102, maar die maakt gebruik van shared video geheugen. Dit wil ik niet meer, dan is er de 5602.. die heeft geen shared video geheugen dus 128mb vid geheugen. alleen de grootste killer van de 3 is de Sony. Ik hoorde van hun dat hij net binnen is, en dat zal ongetwijfeld kloppen.

    Is dit nou een echte gaming pc? hoe sterk is de videokaart van nVidia de GeForece Go 7400 (256mb)


    Ik weet niets van Sony notebooks, behalve dat ze idioot mooi zijn van uiterlijk en het scherm is ook erg mooi. maar hoe zit het met het geheel plaatje?

    en deze notebook heeft Core2Core (duo) :confused:

    wie kan me wat vertellen over de VAIO series?!

    alvast bedankt,
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2006
  9. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Core 2 Duo is het beste. Core Duo is iets anders, maar Core 2 Duo is beter. Ik weet niet precies hoe het zit, maar Google is je vriend zeg ik maar.

    Sony's zijn over het algemeen heel erg veel duurder dan andere laptops. Maar je krijgt bij Sony wel hele goede en mooie laptops als je het geld er voor over hebt. Voor dat geld, van die Sony Vaio, heb je ongeveer de beste Acer die er te koop is(met GeForce 7900)

    Als ik jou was zou ik echt voor die 5602 gaan. Moet je zien hoeveel waar je voor je geld krijgt!
     
  10. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    k heb de 5602 gekocht met Intel Centrino Core Duo, welke heb jij
     
  11. Herman

    Herman The guardian ©

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien wat te laat voor jou... maar hier is een mooi overzicht over laptop grafische kaarten:

    Klik

    en voor dat geld is die 5602 een goede keuze.
     
  12. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0

    Omdat ik die van mij al een jaar heb, zijn mijn specs ondertussen al verouderd jammer genoeg(het beste wat je toen had was een Mobile Centrino):

    AMD Mobile Sempron 3200+ 1.8Ghz
    1024 MB geheugen(zelf verhoogd met 512 MB)
    100 Gig HD (op de verpakking en beschrijving stond 80 GB)
    ATI X700 128 MB

    Jammer van de low-end processor, maar voor de rest heb ik alles wat je eigenlijk nodig hebt voor een laptop, zelfs in moderne tijden :thumbs:

    Als laatste wil ik zeggen dat de prijs doorslaggevend was, ik heb hem een jaar geleden voor 900 inclusief verzendkosten gekocht. Dat was ongelofelijk laag toen, voor eenzelfde laptop in een winkel like Dixons of Expert betaalde je 1200-1300 euro ervoor.
     
  13. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik zat al een tijdje (lees: 2 maanden :+ ) te azen op goede aanbiedingen van laptops die goed snel zijn en evt een redelijke videokaart hebben tegen een nette prijs, rond de 1000 - 1200 euro.

    Wetende dat er altijd wel Lidl en Aldi aanbiedingen komen 2 a 3x per jaar heb ik (wijselijk ;) ) gewacht met het kopen van een allround laptop met een vleugje gaming capaciteit in zich :)

    Mijn wekelijkse scan langs de sites waar ik hoopte op aanbiedingen heeft mij gebracht tot het vinden van een (goede) aanbieding van de LIDL !!

    Voor degenen die binnenkort een laptop willen :

    LIDL Aanbieding vanaf 30-10, laptop, 1199,-

    Specs :
    AMD Turion64TM DC X2 TL52 Dual core
    -Processor met Hyper TransportTM Technologie MSI mainbord met nVidia chipset
    -nVidia GeForce™ GO 7600,128 MB GDDR3
    -Krachtige 7200 mAh accu! AMD Power Now! TM technologie voor langere gebruiksduur
    -Samsung® 120 GB S-ATA HD, 5.400 tpm.
    -Digitale tv-tuner en DVB-T-tuner. Digitale & analoge televisie + stereoradio, incl. afstandsbediening; o.a. tv kijken & digitaal opnemen met timeshift
    -1.024 MB werkgeheugen, DDRII 667
    -Incl. o.a. draadloze muis (Logitech, 800 dpi), headset (voor o.a. VoIP), diverse adapters, etc.
    -LG Double Layer DVD±RW brander, 8x
    -Wireless compatibiliteit: met alle moderne draadloze verbindingen: 802.11a-, b- en g-standaards & Bluetooth® wireless; U kunt overal verbinding maken!
    -Aansluitingen: o.a. 4 x USB, 1x FireWire, PCI-express, Gigabit-LAN, Wireless-LAN, Bluetooth® 2.0!, 9-in-2 kaartlezer, 5.1-surroundsound (speakers in notebook), 1x S-Video-out, DVI, etc.
    -Gigantisch OEM-Software-Pakket: o.a. (op cd meegeleverd) Windows® XP Home Edition, MS Works 8.5, Word 2002, Encarta Encyclopedie 2006, NERO 7 Suite, eTrust7 antivirus, etc.
    -2,8 kilo (incl. accu)
    -34 mm. super dun en licht
    -Diverse accessoires en adapters
    -Vingerafdruk beveiliging Uw persoonlijke informatie veilig op uw notebook! Notebooktoegang d.m.v. vingerafdruk!
    -36 MAANDEN GARANTIE (15 maanden op accu)Pick-Up-and-Return-Service, incl. hotline

    Vooral de combi van Proc, Videokaart, HD en Extra's zorgt deze laptop in mijn ogen voor een goede deal voor de koper.
    \o/ Hopelijk hebben jullie (kopers) wat aan deze aanbieding binnenkort. Ik denk dat ik al weet waar ik sta die ochtend 30-10 :+
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Hmm eens even wat inlezen, jammer van dat turion, en dat er targa op staat :+

    2.8 kilo!! :D niceee

    qua specs lijkt hij een beetje op de asus a6t, alleen die heeft een 256mb 7600 vid kaart

    weegt ook evenveel, en afmetingen zijn nagenoeg gelijk

    mobiele gpu vergelijkingen:

    http://kettya.com/notebook2/gpu_ranking.htm
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2006
  15. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Well, die AMD X2 lijkt goed maar zo goed is hij helaas niet. Een gewone Intel Duo Core is al beter.

    De videokaart is ook niet van het beste, maar kan er wel mee door. Je wou dan ook niet het beste hebben :)

    1024 MB geh. zit al in laptops van 700 euro tegenwoordig, voor dat geld heb je in een Acer al 2048 MB!
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    hm www.zepto.nl maakt ook zeer leuke laptops, met een go 7600 met 512mb
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Heb besloten om voor de

    Toshiba Satellite A100-683 te gaan.
    http://nl.computers.toshiba-europe....ervice=NL&PRODUCT_ID=117959&toshibaShop=false

    _O_
    Processorfamilie Intel Core Duo
    Processor-kloksnelheid 1730 MHz
    Processor Intel® Core™ Duo Processor T2250
    Processor systeembus 533 MHz
    Chipset Intel 945PM Express
    L2 cache 2 MB

    Opslagcapaciteit 120 GB
    Rotatiesnelheid 5400 RPM
    Harde schijf-interface Serial ATA

    Intern geheugen 1024 MB

    Compatibele geheugenkaarten SD Card, Memory Stick, Memory Stick Pro, MultiMedia Card, xD-Picture Card
    Geheugenlayout 2 x 512 MB
    Maximum intern geheugen 4 GB
    Intern geheugentype DDR2 RAM 533
    Geheugenslots 2

    Geheugen video-adapter 512 MB (256op de kaart en 256 shared)
    Grafische adapter ATI Mobility Radeon X1600

    Grafische adapter, soort geheugen DDR VRAM + DDR2 RAM
    Beeldscherm
    Beeldschermdiagonaal 15.4 "
    Beeldscherm TruBrite® WXGA TFT
    Resolutie 1280 x 800 pixels

    misschien later nog 2gb van maken, maar dat zien we dan wel
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2006
  18. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Bedenk wel dat je dan de 2 reepjes die erbij worden geleverd eruit moet halen he.
    Ziet er mooi uit trouwens.

    Mvg,

    Sjoerd
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Klopt helemaal, daarom wacht ik er ook nog even mee.

    Had de webshop al gemaild of er misschien iets te regelen viel: zij upgraden de laptop naar 2x1gb voor de prijs van 1gb en houden zelf die 2x 512mb.

    maar dat ging helaas niet 9)

    Accu gaat niet zo heel lang mee (2-3uur), maar heb hem toch zo goed als altijd aan de netstroom hangen.
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2006
  20. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina