1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Rinus leeft nog!?! :D

    De GPU is echt bagger lijkt me, is gewoon een onboard dingetje. 128MB videogeheugen is ook behoorlijk karig voor autocad, en dat is ook nog eens shared geheugen, dat wordt dus afgekaaid van het werkgeheugen. 2x 512MB RAM is ook jammer, 1x 1024MB zou mooier zijn, dat is makkelijk uit te breiden later.

    Voor de rest wel een leuk dingetje, maar vooral gezien de GPU zou ik het niet doen als je veel Autocad en ander grafisch werk doet.
     
  2. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Kzit al de hele dag te wachten tot de pakketdienst hem komt brengen :9 Zal wel weer morgen worden :confused: Maarja hij is iig verzonden gister
     
  4. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Waar heb je em gekocht?
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    pcmegastore.nl

    Kut nedpak is het pakket nog niet komen brengen :mad: Bezorgen zeker weer niet op zaterdag, zucht.

    Werd er eindelijk een gigantische doos bezorgt, waren het me lege dvd's/doosjes die ik gistermiddag(!!!) besteld had, zo kan het dus ook
     
  6. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet trouwens wel even melden dat mijn Fujitsu laptop lastig doet als ik hem te lang geen stroom geef en laat uitvallen. Dan wil ie de neiging hebben niet meer op te starten en zit ik soms wel een dik kwartier te kutten met de batterij der uit, batterij der weer in etc voordat ie het weer doet.

    Meer mensen hier last van met hetzelfde of andere merken?
     
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Li-ION batterijen mag je nooit helemaal leeg trekken volgens mij, heb je zo'n accu?
     
  8. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Hallo,

    ben nog steeds op zoek naar een laptop en ik ben toch maar afgestapt van de Asus A6t-800. Heb nu mn oog laten vallen op HP laptops (17 inch, groot toetsenbord) met flinke specs voor hun prijzen.

    Tot nu toe ben ik gekomen op:

    HP dv9055ea Deze is te verkrijgen voor een euro of 1200-1300.

    en

    HP 8373 Deze is te verkrijgen voor 1330 euro.

    Voordelen van deze laptops zijn in mijn ogen:

    De 2 harddisks.
    Grote keyboards met numpad.
    Vista ready
    Allebei een goede videokaart.

    Ik neig meer naar de DV9000 vanwege zijn processor (T5500 tov de T2400)

    Kunnen jullie je hier een beetje in vinden?

    Mvg,

    Sjoerd Versteeg

    Edit: De 9055 is voor 1200 te verkrijgen in Venlo bij www.laptopplein.nl . Deze krijgt goede beoordelingen op tweakers shopwatch. Tevens is Venlo de plek waar ik studeer dus ik zou hem altijd daar kunnen langsbrengen als er iets mis mee is.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2006
  9. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heb ik praktisch dezelfde, ik heb hem cadeau gekregen dus ik weet het niet helemaal zeker.. Maar er zit iig dezelfde videokaart in (X1600), maar ik wilde ff vragen; is dit een goede kaart om mee te gamen? Ik heb al een hele tijd geen aandacht besteed aan dit soort dingen, omdat ik er op een gegeven moment voor gekozen heb een tv+xbox te kopen ipv mn pc (steeds) up te graden. Maar nu heb ik dus die laptop en ik vroeg me of ie een beetje geschikt is om te gamen.. Kan ik misschien toch nog PES6 spelen :) Bedankt alvast!

    Ben er trouwens wel erg tevreden mee verder, mooi, licht, stil ding. Heel prettig :)
     
  10. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ga er maar vanuit dat je op een X1600 en een Geforce 7600 GO prima spellen kan spelen hoor.

    Mvg,

    Sjoerd
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Khoop het:9

    @ Sjoerd,

    Ik zou ook voor de HP dv9055ea gaan, las bij die andere dat daar de folie onder de toetsen los liet ofzo, dik irritant.
    Bij een vriend van me springen sommige toetsen er ook soms af :9 Maar dat is een ander type geloof ik
     
  12. Herman

    Herman The guardian ©

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf heb een Asus laptop met een X1600 videokaart erin. En Company of Heroes speelt zeer soepel met high settings. Soms wel last van framedrops als het druk is met een vuurgevecht, waar ook mijn artilleriegranaten leuk uit de lucht komen vallen, en chaos veroorzaken :+
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dat hoort erbij 8)

    Als mijn laptop vandaag nog niet komt wordt ik boos. (Donderdag verzonden...) zaterdag niet mee rekenen want dan werkt Nedpak niet ofzo

    //edit:

    omg, staat al 3 dagen 6 huizen verderop (winkel belde net, dat dat huis hen had gemailt, kennen de buurt zeker nog niet lol) en het zijn nieuwe bewoners die nog bezig zijn met het huis...en uiteraard nu niet thuis :9
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2006
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Inmiddels heb ik mijn laptop binnen Geen dode pixels or whatsoever

    Eerste bevindingen zijn zeer goed.

    - Ontzettend stevige behuizing,
    - Goed scherm (als je vanuit de goede hoek kijkt)
    - Best goed geluid voor een laptop (harmon/kardon)
    - 1st start verloopt makkelijk en duidelijk, ook duidelijke handleidingen (in pdf en als boekje)
    - Wireless pakte hij gelijk (kom er nu achter dat er hier 4 onbeveiligde in de buurt zitten:9), zit een a/b/g ontvanger in.

    Maarrr ook veel onnodige voorgeïnstalleerde zooi (iig voor mij), dus zometeen formateren en winxp pro erop gooien.

    Er zit trouwens een ND7550A met firmware 1.32 brander in. (Netjes toch?)

    *Gaat verder testen
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2006
  15. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Waarschijnlijk wordt het ook deze. Als ik echter de laptop via een omweg kan kopen (lees: zonder btw) komt de 9085 ook in zicht, misschien dat ik die dan wel kies. Dan zit ik goed de komende tijd.

    Laat zeker nog wat dingen weten over je bevindingen, het liefst met foto's natuurlijk:b:

    Mvg,

    Sjoerd
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja komt nog, winxp pro sp2 is in een record tempo geïnstalleerd :D (Incl format nog geen 15min! nog nooit meegemaakt)

    Nu ff alle drivers installeren enzo + adobe shit die ik morgen @ school nodig heb.

    De notebook tas is ook geweldig, belkin schoudertas (licht bruin met oranje _O_)

    Foto's volgen later op de avond of morgen
     
  17. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    In plaats van die armoedige toshiba die ik eerst wilde :), heb ik nu dezelfde als jan, heerlijk apparaat!!
     
  18. Leen

    Leen Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al jaren een Sony Vaio, perfecte laptop, nooit niks mis mee, doet al al die jaren z'n werk zonder 1 enkel probleem, mooi helder scherm, alles erop en eraan, de volgende wordt zeker weer een Vaio:)
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    _O_ Spelletjes werken ook prima :D

    Kzal ff foto's maken
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina