1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    /edit

Laat maar probleem is al opgelost!

Laatst bewerkt: 22 dec 2006
  2. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Heey mensen,

ik ben op zoek naar een goedkoop laptopje. Ik heb hem in principe alleen nodig voor media toepassingen. Muziek/films downloaden, luisteren/bekijken, cd's branden etc. En verder voor MSN, internet en wat tekstverwerken.

Mijn budget hiervoor is niet meer dan 500 €

Alvast bedankt.

3. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    500 voor een laptop is altijd moeilijk ook al zoek je er 1 met niet al te veel vermogen. Mediamarkt wil nog wel eens een aanbieding hebben of saturn maar voor 500 euries is het gewoon, zoals ik al zei, wat moeilijker om aan een laptop te komen.

4. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 dec 2006
  5. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de Toshiba A100-727 gekocht.
    Kostte slechts 798,- incl. verzendkosten.

Er zit wel veel zooi al op en er is geen windows cd meegeleverd. Ik neem aan dat ik de laptop gewoon kan formatteren en een willekeurige andere windows cd kan gebruiken?

Ik zoek nog een goede notebook muis, iemand aanraders? Liefst met zo'n volgende en vorige knop aan de zijkant maar die lijken schaars te zijn

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb gewoon de Logitech Pilot muis. Had eerst ook zo'n speciale laptop muis, maar die vond ik veel te klein. Nu gewoon een degelijke muis! :cool:

7. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je kan iig geen retail disk gebruiken. Je moet meestal disks aanmaken (herstel cd's) via de laptop zelf.

8. Speedy NL

Speedy NL Guess Who's Back ?

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb bij mijn ASUS een cdtje met alle drivers en preinstalled software gekregen alleen geen van windows. dus ik kan als ik wil gewoon wel een retail erop gooien.. wel relax want ik kan alle meegeleverde programma's als ik wil weer installen :)

heb wel een backup cd en een image op me schijf staan (die overigens alleen windows reinstalled) zonder enige pre-installed troep.

deden alle fabrikanten het maar zo.. (denkt aan Acer.. troep =( )

Laatst bewerkt: 11 jan 2007
  9. Speedy NL

Leuk Bevonden:
    0
  10. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Wat is zijn budget en verdere eisen?

Sjoerd

11. Speedy NL

Leuk Bevonden:
    0
    1300 € is zijn budget.. hij wil dezelfde kopen als mij (zie link eerder gegeven).. heeft mij 1150 € gekost..

maar is het wat voor de wat fanatiekere gamer?

Edit: wat specifikiere link: https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=3029 alleen klopt het aantal mb ram niet.. dat moet 2048 zijn.

Laatst bewerkt: 15 jan 2007
  12. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Ok, dat heb ik ook ongeveer aangehouden toen ik een laptop ging kopen een maandje of 2 terug. Zelf dacht ik ook altijd dat ik voor een Asus ging (A8 serie) maar zag toen de HP 9055 voor 1300 en toen besloot ik daarvoor te gaan (https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=3310) Leuke actie bij de BCC en dat ding gekocht.

Het verschil tussen jouwe en de mijne is dat jij 2 gig ram hebt voor 150 euro minder. Kijkt hij echter op zn tijd ook een filmpje dan is 17 inch widescreen wel relaxed. Ook is de videokaart in jouw laptop wat minder en dat is toch wel een van de belangrijkere componenten om te gamen. Ik denk dat het dus verstandig is om iets verder te kijken om een exemplaar met betere videokaart te halen.

Mvg,

Sjoerd

13. boatfreak

boatfreak Guest

Mijn ouders willen een nieuwe laptop kopen. Het budget is €600. Nu heb ik zelf weinig verstand van computers etc. wel een klein beetje, maar niet genoeg om een verstandige keuze te maken. Hij word niet gebruikt om op te gamen, maar om zaken mee te doen. Dus internetten, word programma's etc.

Wie weet er wat?

14. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Acer'tje, uit je beschrijving maak ik op dat zowat elke laptop aan jullie eisen voldoet.

15. boatfreak

boatfreak Guest

16. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Tuurlijk is het wat, je kan er toch op typen en internetten. DVD brander is ook redelijk ingeburgerd in 2007, ik mag een boon zijn als jij er een vind zonder.

Sjoerd

17. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Die zijn vrij eenvoudig te vinden; laptops zonder DVD-brander of zonder dedicated videogeheugen of noem maar een algemeen accesoire.

Genoemde laptop van Kieskeurig vind ik iets aan de magere kant. Sowieso zit je met 1GB RAM waarvan je maximaal 256MB aan je videokaart toewijst. Ook een Celeron is eigenlijk niet van deze tijd.

Als je je budget kan verhogen naar 800-900 Euro, kan je beter op zoek naar een Turion (AMD) of T-processor (Intel) en een dedicated Ati 600. Werkt een stuk fijner en dat ga je zeker merken in de huidige tijd van XPm Office 2003 en af en toe een paar digitale foto's bekijken of bewerken.

Sowieso vind ik een laptop sneller langzaam gaan als er in de loop van de tijd wat vervuiling optreedt door programma's installeren/de-installeren, fragmentatie van het file-system en dergelijke.

Hint: zoek een laptop ook met minimaal 5400RPM harde schijf.

18. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    kijk anders eens op dell.nl. Maare je moet echt geen PB nemen, want dat merk is echt oerslecht :mad:

19. boatfreak

boatfreak Guest

20. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina