Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Domme vragen bestaan niet, dus maak je niet druk. Ja, er is een Dual Layer DVD-writer aanwezig en die laptop is uitgerust met een zeer goede videokaart, dus gamen is geen probleem! ;)
     
  2. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik las dit stukje tekst en vroeg me wat af. Stel dat ik een Macbook wil aanschaffen en hiervoor 1 extra gig aan RAMgeheugen wil aanschaffen, dan ben ik 156 euro kwijt. Als ik dit zelf wil doen, wat ben ik dan kwijt, en is dit erg makkelijk te doen?
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Mij de meeste notebooks kan je onderaan een klepje openschroeven, en dmv een simpel klik/schuif systeempje kan je er extra geheugen indoen.

    1GB SODIMM geheugen kost minimaal €30 en maximaal €190 ofzo. Hangt af van het merk/ de specs.

    Geen idee wat er in een macbook moet..

    Grappig dat je dat zegt, ik ken iemand met een zeer dure Alienware laptop, en na een poosje kwam hij erachter dat er geen dvdbrander inzat.. enkel een dvddrive
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2007
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vanavond heb ik een nieuwe laptop gekocht en meteen de desktop (Celeron 1,7Ghz) weg gedaan.

    Heb nu een Acer Aspire 9302AWSMi met een AMD Turion 64.
     
  5. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    Voor mijn opleiding (journalistiek) moet ik een laptop aanschaffen. Voor school zou ik al voldoende hebben aan een 'eenvoudige' laptop voor Word, internet, etc. Ik wil hem echter ook voor andere doeleinden gaan gebruiken zoals Photoshop, Dreamweaver, Videobewerking, DVD's branden en Gamen. De games die ik speel zijn grafisch niet zo heel zwaar, het gaat om onder andere Grand Prix 4, FIFA 2007 en PDC World Darts Championshops. Overigens moet hij geen problemen hebben met een DVD branden en bijvoorbeeld Photoshop tegelijk. Mijn budget is ongeveer 1000 euro.

    Nu heb ik mijn oog laten vallen op deze. De specificaties zien er goed uit en ook over het design ben ik te spreken: http://www.dixons.nl/De_online_wink...86997/default.aspx?productmenu=specifications. Zou deze aan mijn eisen voldoen?
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2007
  6. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Opzich geen slechte laptop en het zou aardig lukken, maar als je iets meer uitgeeft kun je wat uitgebreider gaan Photoshoppen en meerdere taken soepeler uitvoeren. Ik vind persoonlijk 1GB te weinig voor Windows Vista; met 2GB draait het allemaal net wat soepeler. Ik zou eerder voor iets als dit kiezen. Dan heb je sowieso een gloednieuwe snelle CPU, betere krachtigere GPU en 2GB geheugen. Je moet niet alleen naar het design kijken, want bij HP betaal je niet echt voor de prestaties. Ik zeg niet dat ze slecht zijn, maar het kan beter!
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb anders echt geen klachten over m'n HP! Echt een topapparaat. Maar dat mag ook wel voor zijn prijs.
     
  8. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    @ Lethal AK47: Ik zag dat jij wilde gaan voor een Compal, waarom verkies je die boven een Zepto (de Znote 6625WD) bijvoorbeeld? Heb even op tweakers rondgeneusd vandaar dat ik op die vraag kwam. Ik mijn ogen ziet die Zepto er gewoon veel mooier uit. Ik neem aan dat de specs niet zo verschillen over het algemeen. Op van die dingetjes als vingerafdruklezer na dan.

    EDIT: Tnx @ LangeJan voor de info. Maar nu ik dit zo zie, die Compals en Zepto's, krijg ik toch het idee dat ik daarbij veel meer waar voor mn geld krijg. Lijkt me daarom ook een verstandigere keuze dan zo'n Macbook.

    EDIT: Of is het prijsverschil tussen de Zepto en de Compal na die modellen nu juist ook wel groter geworden?
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2007
  9. snIz

    snIz PSN: xSn1z

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb gister een laptop aangeschaft..

    Type:
    Toshiba Satellite L30-10T

    Kenmerken:
    Display: 15,4", WXGA Resolutie 1280x800
    Intel Centrino Duo
    Processor: Mobile Intel Dual Core T2080 (1.73Ghz)
    Bussnelheid: 533Mhz
    Chipset: ATI Radeon Xpress 200M
    Geheugen: 1GB (2x512MB) DDR2 PC4300 (max 2GB)
    Videokaart: Geintegreerd in ATI Xpress 200M
    Harddisk: 80GB SATA 5400rpm
    Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer

    Ben er zeer blij mee, goede keus tot nu toe en hij was niet eens zo gekke duur. Ik gebruik hem alleen voor internet en schoolzaken, gamen doe ik wel op de xbox360.
     
  10. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    Daar heb ik inderdaad ook even naar gekeken en die ziet er wat specificaties betreft goed uit. Alleen heb ik nog nooit van het merk Compal gehoord. Is dit een goed merk? Is deze eigenlijk in de winkel verkrijgbaar, want via internet bestellen doe ik liever niet.

    EDIT: Ik vind net deze: http://www.dixons.nl/De_online_wink...86998/default.aspx?productmenu=specifications

    Zou deze gschikt zijn voor de grafische programma's aangezien er een wat mindere videokaart in zit dan bij de laptop die ik eerst plaatste?
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2007
  11. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet voor mijn opleiding een laptop gaan kopen en ik wil gewoon een hele sterke met goed beeld en goed geluid. Verder wil ik minimaal 2 GB RAM geheugen, een zo hoog mogelijke CPU en een scherm tussen de 15 en 17". Ik heb er zelf nog niet veel verstand van dus adviezen zijn welkom. Ik wil hem vooral gebruiken voor zware programma's zoals Ableton.
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2007
  12. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik ben ff verder gaan kijken, en misschien dat ik toch maar weer ga voor een IBM. Heb nu de T42 al een tijd, maar zeker qua durability zit dat ding geweldig in elkaar. En ik lees dus nu over die Lenovo (IBM) ThinkPad T61, dat lijkt mij dus ook wel wat. Als ik het zo zie lever je daarbij alleen wel met name nogal in wat betreft graka vergeleken met zo'n Compal over het algemeen, maar qua durability natuurlijk ongeëvenaard. Een vraagje, zou ik een game als Starcraft 2 (geen idee of daar al systeem vereisten van bekend zijn) eventueel kunnen spelen op die T61? Dat is namelijk zo'n beetje de enige game die ik zal spelen op mn laptop denk ik, samen met af en toe een potje poker. Ohja, ik gebruik photoshop zo nu en dan, en dan zal dat scherm wel misschien net wat aan de kleine kant zijn. Pff, moeilijk.
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Het lijkt mij dat Starcraft 2 op een verbeterde Warcraft 3 engine draait. Die kan ik helemaal op max op mijn laptop spelen met itel integrated graka. Het zal misschien iets meer eisen van je systeem, maar ik denk zelf dat het verschil wel mee zal vallen.
     
  14. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Hmmm, ok. Enige waar ik nog tegenaan hik is het model, dat is vrijwel identiek aan mijn T42. Die wint geen schoodheidswedstrijden en mede daardoor ben ik er wel een beetje op uitgekeken. Ohja, en de prijs zal ook wel flink zijn.
     
  15. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Er zijn meerdere vergelijkbare laptops, maar Compal levert zeer goede, robuste laptops zonder fratsen voor een scherpe prijs. Compal levert ook aan grote computerfabrikanten. Zepto kun je ook gerust kiezen, maar Compal heeft net dat beetje meer. Bovendien zeg je tegen de service van Compal U! Bij laptops van de grotere fabrikanten (Acer, HP etc.) krijg je nooit wat je hier voor je geld krijgt en ik heb zelf altijd een hekel aan al die voorgeïnstalleerde software zoals bijv. de verschrikkelste software ooit genaamd Norton waar geen hond op zit te wachten. Het blijft jouw keuze, maar zoek je een laptop met super prestaties en waar voor je geld kies dan gewoon voor laptops zoals een Compal.

    Zie ook de info hierboven. Compal is een erg sterk merk met een perfecte prijs/kwaliteitsverhouding. Compal is zover ik weet ook in de offline shops te krijgen, maar online zijn ze beter vindbaar en bestellen bij bijv. de site waar ik naar heb gelinkt is volkomen betrouwbaar. Maar goed, de laptop die je nu post is niks. Als je een beetje goed en ongestoord wilt Photoshoppen moet je zeker geen gedeeld videogeheugen hebben. Da's leuk als je een beetje wilt interneten en tekstverwerken. Zonde van je geld, echt waar!
     
  16. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Check deze bovenkant dan van die IFL90.
    [​IMG]

    Vraag me af of al die dingen er echt zo uit zien, met al die glittertjes. Ziet er echt niet uit, imo.:emo:

    EDIT: Hoe zit het eigenlijk met de batterij bij de IFL90? Steekt de 6 cell ten eerste uit, en hoe lang houd die het vol?
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2007
  17. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Er zijn verschillende types van de IFL90 en wat is er mis met zwart metallic?
     
  18. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Tsja smaken verschillen, maar dit glitter effect vind ik niet mooi. Overigens ga ik eerst maar eens binnenkort een belletje plegen met IBM en vragen hoelang garantie er nog op mn T42 zit. Misschien dat ik dan toch nog maar ff een jaartje wacht voor ik overga op een nieuwe laptop.
     
  19. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    Oké, niet kopen dus die laatste, de eerste is dus beter?

    Compal is dus wel een goed merk, maar dan moet ik wel eerst een offline winkel zien te vinden waar ik hem kan kopen. Ik geloof namelijk wel dat die site betrouwbaar is, maar ik geef toch de voorkeur aan een offline shop omdat deze makkelijker te bereiken is mocht er iets mis zijn met de laptop.
     
  20. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Die HP laptops hebben allebei voor- en nadelen. De een heeft 1 GB geheugen en een betere GPU en de ander 2 GB geheugen die grafisch wat minder is met gedeeld videogeheugen. Ik zou dan de eerste kiezen en eventueel 1 GB toevoegen wat die laptop sowieso ondersteund, maar ze moeten ergens op besparen. Voor de Compal moet je even zoeken en misschien kunnen ze het voor je bestellen alleen zal je dan ongetwijfeld duurder uit zijn. Online kun je meestal aardig besparen en de service is meestal ook goed alleen kun je niet naar de winkel rennen zoals je zelf al aangeeft. Da's het nadeel!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina