1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    * Komt ook advies vragen

Ik wil ook een laptop gaan aanschaffen, maar ik heb 0,0 verstand wat de technische aspecten betreft, dus vandaar dat ik hier maar ff langs kom :)

Wat wil ik op de laptop zetten?
    - Één of meerdere boekhoudprogramma's en mogelijk ook een belastingaangifteprogramma
    - Photoshop
    - Games (wil dus wel grafisch mooi beeld)
    - Dreamweaver
    - Office 2007
    - Windows Vista (deze wil ik al standaard op de laptop hebben zitten, dus niet dat ik het nog apart erbij moet kopen)

Budget voor de laptop
    +/- € 1.300 (kan eventueel wel iets hoger als er echt een veel betere is voor iets meer geld).

Ik wil de laptop absoluut niet via Internet kopen om dezelfde reden die al in dit topic is aangegeven, namelijk het niet meer terug kunnen als er iets kapot is.

Daarnaast wil ik ook dat het een beetje een snelle laptop is.

Iemand een advies wat voor laptop ik het beste kan kopen? :)

2. hacktic

hacktic PSN ID: hacktic

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk een voor een leuke Asus laptop.
    Asus maakt goede laptops voor een leuke prijs.
    Kies voor een Intel Core 2 Duo processor en let erop dat je een aparte videokaart hebt en geen shared memory kaart.
    Vista draait op elke nieuwe laptop en photoshop, dreamweaver en office ook.
    Zorg ervoor dat je mintens 1GB geheugen hebt.
    Resolutie is best belangrijk, maar hoe hoger je resolutie hoe moeilijker je videokaart het krijgt bij het spelen van games.

3. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Asus zijn goede laptops die je ook veel offline kan krijgen, kijk eens naar een laptop zoals deze. Super prestaties voor een prima prijs!

4. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
  5. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Dan zou zelf die van €1299,- kiezen.

6. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Maar welke heeft wat nu beter?

https://www.dynabyte.nl/hardware_compare.php?i%5B%5D=5019&i%5B%5D=4353

Achter die link staat een verschillenanalyse en daar komen ze uit op 6 verschillen, welke wegen het zwaarst? Ik zie namelijk dat ze verschillen in processor en videokaart, maar welke beter is, geen flauw idee. Die van € 1.299 heeft een onboard geluidskaart, maar geen bluetooth en dat is bij die van € 1.295 weer net omgekeerd. Die van € 1.299 heeft geen accucellen, klopt dat wel of is die lijst gewoon niet volledig? Harddisk staat ook geen RPM achter, terwijl dat bij die van 1.295 weer wel staat.

7. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
  8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Tis heel makkelijk, zoals ik eerder al zei.

Maareh welke laptop had je precies? Want vaak kan je op een website zien welk geheugen compatible is met je notebook

Veel keus

En die werken lang niet allemaal..

9. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Hier kan je zoeken op merk en type laptop !!!
    http://www.geheugen.com/index.asp

10. x-factor

x-factor Xbox Guru

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet extra geheugen hebben voor een Medion MD6100. 1024 mb op een bank wel te verstaan.

Kan iemand mij vertellen welke type geheugen ik dan moet hebben, of hoe ik dat kan controleren?

Thnx in advance..

11. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ja. Ik had ookal wat verder gekeken, en van IBM/Lenovo zelf een beschrijving gevonden op hun site waarin precies wordt aangegeven welke stappen ik dien te nemen. (http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-46513.html) Die eerste aanpassen is idd echt onwijs makkelijk met die paar schroefjes, maar die andere zit onder het toetsenbord, en dat is dus iets minder maar denk ik ook wel te doen. Ik heb dus een 15" T42 van IBM.

En wat betreft die tweakers url, dat klopt. Maar ik had ookal begrepen dat ik So-Dimms moet hebben, dus dan vallen er al een hoop af. En als je dan alleen nog kijkt naar 1GB kaartjes dan kom je uit bij dat kaartje van 70 eu waar ik in m'n vorige post naar verwees. Ik denk dus dat dat goed zit, maar ik wil graag bevestiging omdat het toch een hoop geld is.

Edit: @ Melbuun: Die site is vrij duur vergeleken met die 70 eu van die site van mij. Ze vragen 96 eu en ze geven aan dat kaartjes voor het R50 model van IBM ook zouden moeten werken. Althans, die komen uit de zoekresultaten als ik aangeef dat ik een IBM T42 heb. Vind ik een beetje vaag, maar zou eventueel wel kunnen kloppen denk ik.

Laatst bewerkt: 26 jun 2007
  12. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    @ Fisichella:
    Bij nader inzien vind ik ze allebei niet zo geweldig, maar kijk anders even op de website van Asus voor uitgebreide specificaties.

13. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Op de site van Asus kan ik alleen maar 'oude' modellen vinden, waar ook nog Windows XP op staat. Bijna alles is ook 15,4" of kleiner. Mijn voorkeur gaat meer uit naar 17".
    Er staat op die site ook nog doodleuk 'ASUS raadt Windows Vista tm Business aan', maar die laptops heb ik nog niet gevonden op die site.

Het gaat nog een hele kluif worden op deze manier om wat te vinden.

14. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Heeft iemand enig idee waar er voor zorgt dat op mijn laptop het internet om de zoveel tijd (soms na 5 minuten, soms 20, soms 1 uur) uitvalt en zich binnen een minuut weer hersteld?

Heb firewall al uitgezet, maar dat helpt niks.

edit: Het gaat om draadloos internet, op mn Toschiba A100-00N, en de afstand tot de router maakt niks uit.

Laatst bewerkt: 27 jun 2007
  15. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan via school een laptop kopen, mn moeder zegt dat het aftrekbaar is van de studiefinancering dus een (bijna?) gratis laptop is nooit weg..

CPU: AMD Turion64® X2 TK-56
    Geheugen: 2048 MD DDR2 667
    HDD: 160 GB SATA 5400rpm
    DVD Brander: Multi Format DL Burner
    Scherm: 17" TFT WXGA Crystalview 1440 x 900
    Videokaart: nVidia Geforce Go 7600 256 MB DDR2
    Communicatie: 56K, V.92, 10/100/1000bps LAN Integrated, Wireless LAN (IEEE 802.11b/g)
    Speakers: 2 Build-in speakers (7.1 SPDIF)
    Batterij: Li-Ion battery, 6 cells, 11.1/4000mAh
    Afmetingen: 399 x 299 x 39 mm
    Gewicht: 4,0kg

Dit voor € 930.

Ik speel sommige games op de laptop die ik nu heb, dark messiah, vooral WoW en battlefield 2, die zullen er tog wel goed op draaien?
    Is het het geld waard? =)

16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    leuke laptop die spellen zullen prima draaien, is alleen wel wat lomp en 4kg..

Maareh aftrekbaar van de stufi??

17. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Hier kijk ik ook een beetje vragend tegen aan. Stufi is iets dat je krijgt, dus dan is het toch niet in je voordeel als aftrekt? Tenzij je bedoelt van de belasting aftrekken ipv stufi, maar ook dan heb je een kleine kans op voordeel. Je kunt namelijk al je scholingsuitgaven van de belasting aftrekken waar je geen vergoeding voor hebt gehad. Dus stel je ontvangt per jaar € 2.500 stufi en je kosten die betrekking hebben op school bedragen € 2.700, dan kun je € 200 aftrekken bij je belastingaangifte.

Maar als je wel dat gene bedoelt als wat je zegt, ben ik ook wel heel benieuwd :)

18. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Mwha weet zelf ook niet, maar het word iig vergoed. =P al is het niet zeker.
    Het is tog nodig voor mijn opleiding dus...

19. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Dat ziet er best goed uit en Windows XP Pro is ook een goede keuze. Dat gamen zou wel moeten lukken. De prijs is ook wel ok alleen zoals al gezegt is die erg aan de zware kant. Is die van roestvrij staal gemaakt? 8)

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    17" laptops zijn gewoon zwaar. De mijne is ook zoiets.

/edit: nagekeken, de mijne is 3,56kg.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina