Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik heb sinds kort een macbook black gekocht voor mn opleiding, en het is allemaal zoveel sneller/makkelijker/mooier/.. noem maar op. Ik vind het echt beter dan Windows en ik was er na een dag al aan gewend omdat het zo makkelijk is!

    Games geen ervaring mee en Autocad moet ej google ff gebruiken
     
  2. Xboxgamernr1

    Xboxgamernr1 Active Member

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
  3. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja dan heb je een 17" scherm maar als je resolutie hetzelfde is dan heb je daar weinig aan lijkt me. Dan zie je even veel, alleen iets groter.

    Het verschil tussen mac en windows vind ik wel moeilijk uit te leggen, het is echt iets wat je moet ervaren. Als je van windows naar mac gaat, dan denk je misschien dat het niet veel uitmaakt. Maar als je dan van mac terug naar windows gaat dan merk je de verschillen beter. Mac is gewoon een stuk stabieler en geoptimaliseerd voor de apple computers. En je hebt geen last van spyware en die onzin. Op een of andere manier werkt het voor mij een stuk prettiger dan windows.

    Spellen zijn er nog niet echt voor de mac, maar er komen er wel steeds meer. Maar dit zijn vaak porten van de windows spellen. Maar het is tegenwoordig mogelijk om xp/vista naar mac os te draaien voor de programma's die je echt niet in mac versie kunt vinden. AutoCAD is er daar 1 van, speciaal voor windows maar er zijn wel goede vervangers van AutoCAD voor mac os x.

    Ik heb zelf een Macbook pro 2,4 GHz, 4gb low latency geheugen en een 7200 rpm HDD. Dit ding werkt lekker snel.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2008
  4. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    De Laptop die je school aanraadt moet je echt niet kopen. Ze zullen wel een dealtje met Dell hebben gesloten of iets dergelijks. Maar voor de helft van de prijs heb je een gelijkwaardige of zelfs een betere laptop. Sowieso moet je geen Dell kopen. Zijn over het algemeen duur voor de specs. Ik heb zelf laatst een HP Laptop voor 900 euro gekocht. En die heeft betere specs en is 600 euro goedkoper. Aantal specs: T7250, Geforce 8600m, 320 gb harde schijf, 3gb geheugen. Maar ik heb het gevoel dat je school een oude aanbieding heeft. Want er worden weinig laptops verkocht die nog op XP draaien, en 1500 voor die specs is gewoon abornormaal. Welke laptop je wel zou moeten kopen weet ik niet. Ben zelf in iedergeval blij met de laptop die ik gekocht heb. Meer dan 1000 euro wou ik niet uitgeven en deze laptop draait een game als Call of Duty 4 bijvoorbeeld prima.
     
  5. HEMAw0rst NL

    HEMAw0rst NL Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb gisteren een asus eee pc 900 besteld, lijkt me fijn ding om op te werken.
    Zijn er hier nog mensen die er een gebruiken?
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb wel even getwijfeld maar tijdens het spelen bij de MM heb ik er maar van af gezien.
    Het grootste minpunt vond ik de Linux versie op de Eee.
    Deze vond ik behoorlijk magertjes.
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Er zijn ongeveer 3 games voor de Mac, en die laptop die school je wil aansmeren is zijn geld zéker niet waard. Meer dan €1500 moet je zowiezo niet uitgeven voor een laptop want daarna zijn de extra kosten de performancewinst niet waard.

    Ik zou zoiets kopen, ~1200 euro: http://www.pcmegastore.nl/catalog/product_info.php?products_id=42214810
    Of deze voor ~1600 euro: http://www.laptops4u.nl/info/m70vm-7u001c-1811.html
    Edit: de onderste is hier 1500 euro: http://www.electronicagigant.nl/nl/product/419788
     
  8. HEMAw0rst NL

    HEMAw0rst NL Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    ja klopt, maar ik ga er dan ook xp op gooien;)
     
  9. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Kimi, je was toch fan van Ferarri en autos enzo?

    Neem dan deze Ferrari Laptop van Acer:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. Kimi

    Kimi Active Member

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet super fan van auto's :)
    Kimi is ook mijn echte naam, niet dat ik fan ben van Raikonen 8)
     
  11. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    - Nadeel, het werkt net ff allemaal anders. Ik vind bepaalde dingen echt ruk werken. Zoals het gemis van een vaste statusbalk waarin alle vensters zijn georganiseerd (i.p.v. alleen top-applicaties). Daarnaast vind ik het een stuk minder snel werken dan bijvoorbeeld Windows XP (ik bedoel niet de hardware, maar de interface)

    - Verder beschikt de hardware over slechts 2 usb poorten welke naast elkaar zitten (ook niet altijd handig), geen expressslot, geen delete knop (geen vaste iig)

    - Windows draait niet puur native, alhoewel Vista SP1/XP SP3 nu voortaan wel EFI ondersteund meen ik. Maar dan nog..

    Wel is de hardware snel en prijstechnisch doet het er niks onder een 'Windows' laptop.
     
  12. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Is er hier op XBW die ervaring heeft met de garantie service van Acer? Mijn laptop is een week gelden opgehaald door UPS en afgeleverd in Breda. Vervolgens kon ik via de online status bekijken hoe het met mijn laptop gaat, alleen staat er al vanaf woensdag 'ontvangen'. Ik vraag me af, wanneer dit gaat veranderen en wanneer ik hem terug heb.

    Misschien stuur ik zo wel even een mailtje naar Acer om ze te stimuleren:+
     
  13. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Sodeju zeg wat een laptops en sepcs 8) Die inhoud van al die laptops zijn gewoon beter dan wat ik heb! Waarom hoor je dan zo vaak dat op laptops gamen gewoon niet wil? Bedoel lijkt mij wel handig hoor een mobiele super pc 8) Mac vind ik ook wel gaaf maar je betaalt echt puur voor de naam en dat is jammer
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Tegenwoordig kan je aardig gamen op je laptop, met die specs van die dingen die ik gaf.

    BTW
    @ Doelie: Kimi NL is iemand anders dan Kimi ;)
     
  15. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
  16. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb laatst een laptop aangeschaft, er zit een HDMI poort op. Dus ik besloot om hem op mijn tv aan te sluiten, werkt prima ik krijg beeld en geluid. Alleen is het beeld op mijn TV niet volledig, zeg maar de taakbalk wordt niet helemaal weergegeven. Omdat het de verkeerde resolutie is. Maar dat is het probleem niet aangezien het als ik een film afspeel wel goed in het beeld past. Alleen is hiet zo scherp als op mijn laptop. Is er een manier om dat scherper te maken op mijn tv?
     
  17. Kimi

    Kimi Active Member

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb na een tijdje zoeken deze laptop gevonden, vrienden hebben het aan mij aangeraden omdat Alienware een hele goede merk is. Hieronder zijn de specs van de laptop.

    Alienware Area-51 m9750

    Processor
    Intel Core 2 Duo Processor T7200 (2,00 GHz, 667 MHz FSB, 4 MB L2-cache)
    LCD-scherm
    17,0-inch WideXGA+ (1.440 x 900) LCD with Clearview Technology
    Geheugen
    2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SO-DIMM (2 x 1024 MB)
    Harde schijf
    Hard Drive 120 GB Serial ATA (7200 RPM)
    Grafische kaart
    Dual 512MB nVidia GeForce Go 8700M GT SLI Enabled

    Heeft iemand anders hier een Alienware? Want mijn vraag is hoe de service van Alienware is, hoe snel ik hem geleverd krijg, en of de laptop wel zo betrouwbaar is als mensen zeggen.

    MVG Kimi
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Mag ik vragen wat die kost :lol:.
    Maar serieus, wat het ook kost, het is zonde van je geld.
    Als je mijn links een paar posts geleden heb gezien zou ik je sterk aanraden daar één van uit te kiezen, en zeker niet alienware te kopen.
    Alienware = overpriced. Net als Dell.
     
  19. Kimi

    Kimi Active Member

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij kost 1500 €, dus zo overpriced vind ik hem ook niet.
     
  20. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is wel overpriced, kost veel te veel geld voor de hardware die je krijgt.

    Slechts 2gb geheugen, maar 120gb harde schijf,. Enige is dat je 2 videokaarten heb. Maar met zon ding is de batterij in een uur op. Er zijn veel betere laptops op de markt voor dat geld.
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina