1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Aandelen heO-)

2. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    @Gerjanneke: Ben even naar de BCC gelopen, waar ze de AMD versie hadden staan van de A300. Vooral de speakers waren geweldig, prestaties ook wel ok. Kon er even mee spelen, en ben wel tevreden. Toch ga ik voor de Intel, puur om het gevoel :+
    Nog bedankt voor de hulp :)

3. Kimi

Kimi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb voor school de xps van dell gekocht, het is wel een leuke laptop met goeie performance maar om hem elke mee naar school te slepen krijg je toch wel brede schouders van :p

4. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Yeah Harman Kardon :+ Ik had ook de intel genomen, mede omdat je die makkelijker ooit nog zou kunnen upgraden! :)

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Klasgenoot van me heeft ook een Toshiba met HK speakers. Vind het er toch maar lomp uitzien! :+

Vind ik de Altec Lansing speakers in mijn HP Pavilion subtieler! :)

6. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Beetje Space-achtig zijn die speakers, maar ik vind heel die laptops niet mooi met dat glimmende pianozwarte spul. Maar goed, ik heb gisteren m'n laptop opgehaald en... damn wat is dat ding snel. :eek: In de prestatie-index van Windows Vista zit ik bijna tegen de 6 aan en voor een laptop lijkt me dat niet slecht. Het is eigenlijk een laptop om te gamen en ik zou het haast nog gaan doen ook. 8) Tot nu toe nog geen minpunten kunnen vinden. Het geluid had wel wat beter kunnen zijn, maar na wat rommelen in de Realtek HD Audio Manager is het goed te doen. Al met al zeker geen slechte koop! :)

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Bij de MM staat een een laptop met Hoogglans zwarte behuizing en toetsenbord.
    Vind het verschrikkelijk.

Moest ook met de instellingen rommelen van mijn Acer 9302 want met de standaard geluidinstellingen is de geluidskwaliteit niet mooi.

8. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    250GB HDD (7200RPM). Voor een laptop had ik toch wel voor een 5400rpm drive gekozen. 7200 rpm zijn batterij vreters. 17 inch is ook wel erg groot. Nu is ie bij jou vooral voor thuisgebruik, maar toch, het voordeel van een laptop is toch dat je hem overal mee naar toe kan nemen. Dan zet ik toch liever een PC weg met flinke prestaties.

Maar goed, veel snellere consumenten laptops vind je volgens mij niet, of je moet pro gaan.

Bedoel je die Toshiba Sattelite, of de Acer 6920/8920. Ik vind ze allebei echt bloedje lelijk. Hetzelfde geld overigens voor TV's hoor, tegenwoordig hebben al die TV's zo'n lelijke laklaag. Vooral al die Samsungs vind ik spuuglelijk.

Laatst bewerkt: 6 sep 2008
  9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Het was geen Acer dus moet wel de Toshiba zijn.

Normaal neem ik ook altijd mijn 17" mee naar het werk , maar dat is nu verleden tijd.
    Maandag wordt mijn Asus 1000H mijn nieuwe reis maatje.

De dvd-drive gebruik ik toch zelden.
    Kan nu wel via Bluetooth direct mijn foto's uit de GSM halen en meteen weg sturen via mail.
    Geen gekloot meer met een kaartlezer of USB-kabel.

10. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Klopt, maar toch doe ik een paar uur met de batterij. Standaard zat er een 5400RPM HDD in, maar ik wilde perse een 7200RPM. Het lijkt een klein verschil, maar je staat er nog van te kijken. En het klopt dat ik 'm hoofdzakelijk voor thuisgebruik heb en meenemen is niet zo'n groot probleem in de meegeleverde tas. Verder is de laptop niet eens zo gek zwaar en heel erg plat. Ik vind het trouwens wel jammer dat ze tegenwoordig bijna overal van die glossy schermen leveren. Het kan wel mooi zijn, maar ik heb toch liever gewoon de oude vertrouwde matte schermen. Sony flikt het volgens mij niet, tenminste degene die ik zag hadden het niet. :{

11. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Ik heb ook een hitachi travelstar 7200rpm, 7k200 (200gb). Maar de grotere 5400rpm schijven (320gb etc) hebben inmiddels die snelheid ook al bereikt door andere platters. De seagate momentus 7200.3 is nog wel de snelste 2.5" hdd.

12. Rawr nl

Rawr nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gezien mijn studie moet ik ook een laptop aanschaffen.
    Ik had de hp pavillion dv7-1070ed op het oog!
    Hieronder de spec's

processor : Intel Core 2 Duo proc. T7350
    geheugen 4096 MB, harddisk 320GB
    super multi DVD RW DL lightscribe
    NVIDIA GeForce 9600M GT 512MB dedicated
    geintegreerde webcam en microfoon
    quickplay en HP afstandsbediening
    802.11 b/g, VGA, HDMI en Bluetooth
    4 x USB 2.0 en 5 in 1 cardreader
    Microsoft Windows Home Vista Premium (Gooi er zelf xp op)
    17" breedbeeld WXGA+ brightview scherm

Ik heb wel redelijk veel verstand van pc's kwa spec's etc.
    Maar nu weet ik niet hoe dat precies met laptop's zit.
    Mijn vraag is iig, Zal het hiermee lukken (gooi er zelf xp op btw)
    Om er dalijk Crysis op te spelen (med/high) of eventueel Crysis warhead, en noem maar op.!
    Dat is eigenlijk de vraag.
    Is het een goeie laptop voor niet al teveel geld, waar je toch aardig mee kan gamen (Voor mijn studie is zo'n pc niet nodig maar als ik er dan toch een koop wil ik er ook op kunnen gamen etc.)
    Mijn uitgaven zitten rond de 1000 euro.

Sommige willen weten waarvoor de laptop bestemd is, Nou voor de opleiding grafisch vormgeving, Ik zal dus Abode cs3. moeten gaan gebruiken.

Ps. Sommige zeggen al dat 17 inch irritant is als je er elke dag mee moet zeulen. Ik prefereer ook een 15 inch scherm, maar ik vond deze laptop kwa spec's perfect. Als iemand er een kan vinden met vrijwel de zelfde spec's maar een 15 inch scherm hoor ik het graag ;)!. Alhoewel die 2 inch zal toch zoveel niet uitmaken?

13. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Crysis weet ik niet al zit er wel een nVidia 9600GT in, maar het is voor de rest wel een rappe, nette laptop met echt een geweldig design. Toen ik de mijne bestelde zag ik opeens de dv7-1090ed welke ik sowieso had gekocht i.p.v. deze als ik 'm eerder had gezien al ben ik niet zo happig op 2 HDD's. De snelheid van de mijne zal die niet halen, maar goed... dat had ik niet zo erg gevonden dan! En, een 15 inch is wel wat handiger als je van plan bent om 'm mee te nemen al kan ik de mijne welke 17 inch is ook met gemak meenemen. Ik weet niet precies hoe zwaar de dv7-1070ed is, maar als het goed zit daar 1 HDD in i.p.v. 2 zoals in de dv7-1080ed en dv7-1090ed.

14. Rawr nl

Rawr nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    die inches maken me opzich niet veel uit maar wie heeft er ervaring met gamen op een laptop?
    En dan ook nog een die een beetje op de 1070 lijkt, en weet iemand of crysis ed. Een beetje soepel draaien op de laptop?
    Bvd

15. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Waarom neem je Crysis als uitgangspunt?
    Je hebt al een heel behoorlijke pc nodig om hem te draaien, dus waarom op een laptop?
    Neem een lichtere game, COD4 oid als uitgangspunt, en je komt een stuk verder.

Sowieso, als je wil gamen, koop een desktop. Koop daarbij een standaard cheap laptopje en je zit ook gebakken.

Maar dat wilde je vast niet horen :+

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Je moet dagelijks minimaal 5Kg aan extra gewicht mee zeulen.
    Dacht ook dat een 17" ook beter was, maar had niet aan draagbaarheid gedacht.

17. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0

Om Adobe CS3 goed te kunnen draaien heb je niet de allernieuwste 3D chip nodig hoor. Ik weet niet of je veel met 3D gaat werken, maar als dat niet het geval is, dan is een 3D kaart zelfs zo goed als overbodig.

Ga eens naar een winkel, en vergelijk de 17 inch eens met een 15,4 inch, of een 14,1 inch. Het scheelt aanzienlijk. Als je veel treint, dan wil je niet veel zeulen. Een laptop is in eerste instantie leuk, maar wordt vooral een blok aan je been. Ben je veel onderweg, ga dan voor een batterij vriendelijke laptop die wat kleiner is. Zoals je zegt, je wilt hem gebruiken voor je studie. Bij een 17" moet de batterij het maar zien vol te houden tijdens lange colleges.

Gamen is leuk, maar daar zou ik nooit mijn laptop voor aanschaffen.

Mijn idee; ga voor een kleiner scherm en laat games als Crysis lekker vallen, dat kan je veel beter spelen op een PC. Een laptop is niet bepaald een ideaal gaming platform. Een Acer 5930 heeft bijvoorbeeld nagenoeg dezelfde specs is online voor zo'n 800 euro te koop. Deze is 15,4 inch.

Als je een laptop echt voor je studie wilt gaan gebruiken, heb ik maar 1 tip, ga er geen games op zetten. Dat leidt af ;)

Ik ben zelf voor een MacBook gegaan. 13,3 inch is lekker klein, maar kan er toch alles op doen. Batterij gaat wanneer Bluetooth uit staan 5 uur mee bij normaal gebruik.

Laatst bewerkt: 7 sep 2008
  18. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    ben van plan morgen deze te halen:
    Lijkt me een prima aanschaf toch? wil hem gaan gebruiken voor mn studie, af en toe een spelletje en om 720p films op mn tv af te spelen. Dat laatste moet met die DVI (weet niet waar die -D voor staat?) kunnen toch? Is is die videokaart een beetje fatsoenlijk?

Mis ik nog iets of heb ik hier een prima deal te pakken?

19. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er goed uit, maar ligt eraan wat voor spelletjes je wilt gaan spelen. Je moet niet verwachten dat je de nieuwste spellen met de graphics op hoog kunt gaan spelen.

20. Rezne

Rezne Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet er ook aan geloven voor de studie. Nu zit ik te kloten met losse blaadjes en moet ik enorme bestanden gaan uitprinten. Dat is straks verleden tijd ;). Het budget is zo'n €600 (wat speling omhoog en omlaag :) ). Hij zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor school en media als muziek, films, en lichte games (voor games heb ik mn 360 eigenlijk)
    Wat zeggen de kenners van deze Acer:

Acer Aspire 5715Z-4A4G32Mi

Processor: Intel Pentium Dual Core - T2390
    Kloksnelheid: 1.86 GHz

Besturingssysteem: Microsoft Windows Vista Home Premium

Intern geheugen: 4096 MB DDR2 (2 x 2048 MB)
    Max. intern geheugen: 4096 MB

Opslagmedia:

Harde schijf: 320 GB (Serial ATA, 5400 RPM)
    Mediastations: DVD-SuperMulti Double Layer drive

Beeld:

Beeldscherm: 15.4 inch Acer CrystalBrite TFT LCD breedbeeld
    Resolutie: 1280 x 800 pixels

Videokaart: Intel Graphics Media Accelerator X3100
    Videokaartgeheugen: 128 MB shared

Ingebouwde webcam: Ja

Geluid:

Luidsprekers: Ja

Netwerk:

Draadloze netwerkverbinding: 802.11b/g
    Modem: ITU V.92 (56 Kbit/sec.)