ja hier, ik heb dat ding dus .. import vanuit japan voor 160 euro omgerekend incl verzenden. Ook te koop bij Dixons (199 euro) en Mediamarkt (209 euro)
garantie: 1 jaar
wat wil je er precies over weten?
Ik zal proberen effe uit te leggen waarom ik zoiets gekocht heb, en nu 2 maandjes testen later kan ik er wel wat over vertellen denk ik:
Ik ga veel op verschillende plekken gamen, ik bedoel daarmee dat ik erg vaak bij vrienden thuis ga zitten die zelf ook een 360 hebben. Aangezien ik niet graag split-screen op 1 tv speel leek dit voor mij een handige oplossing want:
1. je hoeft geen eigen tv mee te slepen naar je vrienden
2. je hebt je eigen scherm, dus je hoeft niet splitscreen te gaan klooien, ik word daar altijd misselijk van, vooral bij shooters
3. als je, zoals ik, thuis je tv moet delen met je vriendin dan kan dat nogal eens irritaties opleveren ("ik wil gamen , zij wil tv kijken -gezeur"), een schermpje als dit + koptelefoon brengt je ver weg van dit gezeik, iedereen tevreden.
Wat betreft de kwaliteit van het beeldscherm kan ik je vertellen dat dit niet echt onderdoet voor de gemiddelde TFT-monitor. Een CRT-monitor/HD-tv geeft natuurlijk altijd nog beter beeld maar het komt redelijk in de buurt.
Het geluid van de speakers vind ik wel een licht minpunt. De hogere tonen zijn oke , maar er komt vrijwel geen bass uit deze twee speakertjes. Als je dit product koopt raad ik je aan om een goede koptelefoon erop aan te sluiten van bijvoorbeeld Sennheiser. Dan is het geluid uiteraard een stuk beter van kwaliteit. Vooral explosies zoals in bijvoorbeeld Call of Duty 3 zijn ronduit bagger te noemen, maar wat wil je ook met zulke kleine speakertjes, logisch dus dat dit erg slecht overkomt. Een goede koptelefoon doet wonderen dus..
Het apparaat gebruikt een aparte stroomverziening, dus je hebt samen met je X360 2 stopcontacten in gebruik.
De beeldkwaliteit is goed, en als ik zeg goed dan bedoel ik ook echt ruim voldoende.
Gameplay, Voorbeeldje:
Ik zat laatst Gears of War te spelen tegen twee vrienden in dezelfde kamer. Zij zaten allebei aan een HD-tv en ik zat er met mijn 9 inch schermpje natuurlijk een beetje als een "losertje" bij. We gingen met zijn drieen op Xbox Live, zelfde "room" en de battles barsten in alle hevigheid los. Na 7 potjes gespeeld te hebben had ik 5 potten gewonnen en die twee vrienden van me allebei pas eentje. Het lachen om mijn mini-schermpjes was hen dus snel vergaan. Ook bij alle andere 360games die ik heb gehad (meer dan 70 tot nu toe, waarvan zeker 40 titels ook op dit mini-scherm) heb ik geen problemen ondervonden met de gameplay. Makkelijk te doen dus op zo'n klein scherm.
Meegeleverd is een piepklein afstandbedieninkje , echt een heel funny dingetje vind ik zelf.
Nadelen ("nadeeltjes" liever gezegd):
* als je er meer dan 2 meter vanaf gaat zitten wordt het (voor mij) wat moeilijker om alles te volgen. Maar aangezien ik al bijna 21 jaar game kan dat ook iets met mijn eigen ogen te maken hebben
Ik zet de 360 inclusief gemonteerd schermpje meestal voor me op de salontafel en dan is alles echt supergoed te volgen. Verwacht geen HD-beelden maar het komt best in de buurt.
* sessies van langer dan 4 uur kunnen soms redelijk vermoeiend worden. Je staart voortdurend naar een toch behoorlijk klein scherm, en dat kost veel energie en concentratie.
* het geluid viel mij toch wel een beetje tegen, ze hebben het op de verpakking over "surround sound", stel je daar maar niet teveel van voor. Zoals hierboven al beschreven, een goede koptelefoon doet wonderen. Zeker als je een vriendin hebt die veel belt dan heb je NERGENS meer last van 
* de prijs is aan de hoge kant (zeker in NL)
Al met al geen slechte aankoop voor mij geweest, ik gebruik hem nog steeds dagelijks, op de momenten dat ik dus naar vrienden ga om samen te gamen en op de momenten dat mijn vriendin tv wil kijken. De prijs is (zeker in nederland) aan de hoge kant , je kunt jezelf afvragen of een TFTmonitor geen betere keus is, maar dat was voor mij geen oplossing want ik wil naast mijn 360 niet ook nog eens een heel TFTscherm + boxjes meeslepen.
Import vanuit Japan is een redelijk betaalbare oplossing. Er zullen vast mensen zijn die het niet helemaal met mij eens zijn over dit apparaat , maar ik kan je vertellen dat ik nog steeds grrrruwelijk kan "asskicken" met gamen, ook op dit kleine 9,2inch schermpje ...
edit: en wat velen niet weten over dit scherm, er zit een soort "faceplate" vast aan deze kit, dus je moet je eigen faceplate eraf halen om het scherm te kunnen gebruiken/opbouwen.
Ik zal morgen even wat echte/in-game foto's van dit gadget plaatsen dan weet je ongeveer hoe het eruit ziet voordat je mocht overgaan tot aanschaf, mocht je nog vragen hebben stel ze gerust hier in deze thread of stuur me een PM'tje
Laatst bewerkt: 16 dec 2006