1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] League of Legends

Discussie in 'Games' gestart door WOUW5, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    is er maar 1 map voor 5v5 of komen er later meer?
     
  2. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Je hebt 2 maps: Summoner's Rift en The Twisted Treeline.
     
  3. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    ja duh:p ik zeg ook voor 5v5, Twisted treeline is voor 3vs3
     
  4. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Oh, lol. Sorry.
     
  5. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    [​IMG]

    Zilean, Katarina, Sen en Leona zitten o.a. bij de free rotations. Ik was al benieuwd naar hen en met name Zilean.
     
  6. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb Zilean gekocht met wat XP, erg leuke champ en zeer goede support, maar kan ook AP aangezien zijn time bomb echt sterk is, maar als je voor AP gaat, hij heeft enkel Time Bomb as damage. Weet niet of hij als support op kan tegen Soraka of Jenna, maar het is altijd leuk een teamfight te changen door een bijna dode teamgenoot weer tot leven te wekken :)
     
  7. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat tot leven wekken is toch die Time Reverse oid waarmee je de tijd terug draait op een vijand?
     
  8. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Nah, je geeft een ally een soort aura dat als hij binnen 7 seconde doodgaat hij weer tot leven komt. Je moet dus zeer goed timen wanneer je je ulti gebruikt, net voor het moment hij doodgaat, als je het te vroeg doet kunnen je vijanden je ulti tegenwerken en 7 seconden iemand anders targeten en als je het te laat doet is je mede champ al overleden. Als je het goed doet though, heb je om de 40 seconden je ulti weer terug.
     
  9. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ah nais. Klinkt goed. Als je meer tips hebt over Zilean, mag je die gerust delen :p.
     
  10. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Vind dat Zilean echt een rework nodig heeft. Het was de tweede die ik kocht en ik vind hem echt leuk om te spelen, maar ik heb het idee dat ie als support een van de mindere keuzes is (Sona en Soraka zijn gewoon veel nuttiger) en als AP caster is ie ook niet heel nuttig, aangezien ie alleen die tijdbommen heeft, die nou ook niet zo heel denderend zijn.

    Ze moeten iets doen dat ie of beter wordt als AP caster of beter als support, want nu vind ik hem voor beide niet echt geweldig.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2011
  11. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Gvd was ik net beetje gewent aan sommige characters moet je vandaag opeens totaal andere kiezen:+ maar even sparen om mordekaiser te kopen want die ownt zwaar hehe morgana had ik al gekocht die is wel nice op mid lane opzich met die aoe maar 1vs1 tegen andere heroes zuigt ze best hard.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2011
  12. Deoxis

    Deoxis Coloris

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    0
    Sona en Soraka zijn verschrikkelijk. Elke, maar dan ook echt -elke- carry kan hun 2shotten. Hun skills hebben te weinig CC (Soraka's silence is te kort, haar damage is te low en haar heals zijn te counteren met een ignite/exec calling)
    Same goes for Sona en die heeft het nadeel dat haar spam haar gewoon keihard tegenwerkt. Er zit geen "oh shit" button op. De ulti is alleen voor initiates of escapes goed en zelfs dan duurt de stun te kort.

    All in all:

    Support

    Morgana
    Janna
    Taric
    Zilean
    Kayle

    In that order

    Wat je vergeet is dat Zilean een 7 seconde durende ulti heeft, als je deze cast als iemand gefocussed word is 'ie gegarandeerd safe.
    Zijn speedboost is de 2de beste ingame (Kayle is sneller).
    En door de reduced cooldown spam kun je al je skills constant gebruiken zolang mana het toe laat.
    Het is niet de sterkste support, maar zeker ook niet de slechtste.
    En zijn bommen doen dus achterlijk veel damage als je weet hoe je 'm moet builden :p

    Morgana is geen mid character. Morgana is de sterkste support ingame en hoor je -of- op een solo lane te zetten als er een jungler is, of nog beter, samen met een carry.
    LoL is geen 1v1 game dus zo moet je characters zeker niet benaderen om mee te beginnen.
    Maar boven alles, zo hoor je Morgana echt niet te spelen :p
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2011
  13. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Nieuw patch: (donderdag komt ie volgens mij)

    Jeeh, Yorick nerf >.> volgende patch kunnen ze hem weer buffen.
     
  14. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Morgana zuigen 1vs1? :x

    Speel zelf ook regelmatig Morgana en als er 1 champ is met wie je amper dood gaat, is het Morgana wel.
     
  15. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Hoe moet je Zilean bouwen dan? Want volgens mij doe ik het dan verkeerd. Ik ga altijd eerst voor snel mn CDR cappen en dan wat AP items.

    Moet zeggen dat ik ook nog maar weinig weet van supports, op mijn level worden ze bijna niet gebruikt.

    Morgana is wel een harde support, maar meer omdat ze ontzettend sterk is om gewoon als AP caster te gebruiken toch? Wat is nou de beste support op basis van support?:9
     
  16. Deoxis

    Deoxis Coloris

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet als je haar full AP bouwt zoals de meeste weekly free people :D

    En voor de patch, Yorick mocht ook wel generfed worden. Hij was gewoon veel te sterk geworden.
    Het zal nog wel eventjes duren voordat ze 'm gebalanced hebben. Lijkt me vrij lastig aangezien het hele minion concept vrij nieuw is.

    @WOUW

    De beste support is Morgana. Simpelweg vanwege haar shield en root.
    Wat een support een support maakt is het volgende:

    - Een save (Zilean's ulti, Morgana's AoE stun/Root/Shield, Janna's shield/knockback etc)
    - CC (Morgana's root/ulti, Zilean's slow/speedboost, Janna's slow)
    - Weinig gold dependance, wat ik hier mee bedoel is dat de champion goed werkt zonder items. Morgana's base shield is nog steeds erg sterk, de root doet nog steeds z'n werk, zelfde met de ulti, je lacked alleen damage. Dus in principe kun je gewoon een phil stone/heart of gold combo halen en wards spammen mocht het nodig zijn.

    Items op Zilean zijn inderdaad redelijk CDR based, verder is veel mana erg fijn (dus een Archangels is erg handig), en voor de rest een Banshee's/Frozen Heart voor defensive support is -erg- goed. Verder veel wards halen en je AP boosten wanneer je het geld kunt missen.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2011
  17. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Voor een Zilean build: Linkje
     
  18. Deoxis

    Deoxis Coloris

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik stel je sterk voor om juist geen guides te volgen. En degene die Nightbringer linked is ook erg zwak, vooral op de timebomb ge-aimed.
    Als je zelf leert je champions te itemizen, dan leer je dus ook om je aan te passen.

    Stel je volgt een Amumu guide, waarin bijvoorbeeld een Thornmail en Warmogs inzitten, terwijl je team het slecht doet en het enemy team alleen maar AP heeft. Dan heb je dus geen kont aan die items.

    Een groot deel van LoL is je items aanpassen op wat je tegen krijgt.
     
  19. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben het overzicht even kwijt, maar misschien een idee om in de startpost een quote te zetten mte al onze namen erin indien je samen wilt spelen oid?

    Ik heb trouwens de Zilean build doorgenomen. Bij de Items gedeelte staat er dat je als eerste Doran's ring moet nemen bijvoorbeeld. Moet je daarvoor niet andere, simpele items kopen om bijvoorbeeld je speed te increasen of je MP (regen) totdat je het duurde kan betalen?

    E: @ Deoxis, maar kan je een guide niet gebruiken als een tijdelijke hulpmiddel om de mogelijkheden van je champ te verkennen?
     
  20. Deoxis

    Deoxis Coloris

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kun je doen maar dan kom je al snel in de problemen omdat je:

    A: Wellicht een outdated guide aan het volgen bent die niet meer werkt
    B: Een verkeerd idee krijgt van wat je champion hoort te doen
    C: Niet alle top rated guides zijn persee goed voor casual play, en sommige weer niet goed voor ranked.

    En Doran's items zijn gewoon erg gebalanced op het begin. Je krijgt een beetje HP (altijd welkom) en verder wat regen/defence met de benodigde base stat voor je champion. Verder bouwen kan altijd nog, en sommige mensen halen zelfs een tweede en derde Doran's als ze het goed doen (dit doen AP/AD carries wel vaker), zodat ze gewoon meerdere stats tegelijk pompen terwijl de items gewoon erg goed zijn early game.

    Een voorbeeld:

    Op Ashe kan ik eventueel beginnen met een dagger/long sword, en eerder een zeal/brutalizer halen.
    Maar wat ik ook kan doen is een Doran's Blade halen, op mijn last hits focussen (en tegelijker tijd charge je zo ook je crit voor als de andere dichtbij komt, kun je 'm een keertje poken met een crit i.p.v. een normale attack). PLUS het voordeel dat als je low bent je gewoon kunt auto attacken om lifesteal terug te krijgen.
    Stel je voor ik krijg een kill op mid. Dat is 300g, met de gemiddelde gold income en last hits op mid zou ik ergens rond de 1k gold hebben nu.
    Ik haal vervolgens er nog een Doran's Blade erbij en boots. Dan heb ik dus nu +200 hp, +20 damage en 6% lifesteal.

    Over het algemeen geven Doran's items gewoon een sterkere boost:

    Long Sword:

    +10 damage

    Doran's Blade:

    +100 HP
    +10 damage
    3% lifesteal (dit werkt dus pas echt effectief met een tweede Doran's)
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina