Leeft een vlieg in bullet-time?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dioga, 10 jul 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    De vraag die me afgelopen week bezig hield was 't volgende:
    Leven vliegen in bullet-time?

Nou moet je bullet-time ff met een schepje zout nemen, want bullet-time is just a effectje.. Maar wat wel zou willen weten is waarom vliegen alles zo traag zien en de mens niet..

Je hebt 't vast wel eens op tv gezien dat er een kopje koffie op tafel omvalt. Vanuit de ogen van een mens valt het heel snel om. Maar vanuit de ogen van een vlieg word alles heel traag, de vlieg heeft zelfs genoeg tijd om onder de vallende koffie door te vliegen...
    Wat ik dus best vaag vind is dat de tijd op aarde nooit stilstaat en altijd doorloopt op hetzelfde tempo. 1 seconde duurt gewoon altijd 1 seconde lijkt me.

En waarom kan dan de mens niet dezelfde traagheid waarnemen?

Tja, je moet wat te denken hebben om 10 over 2 ...

2. northernlight

northernlight PSV!

Leuk Bevonden:
    0
    Een vlieg ziet niets trager, maar ziet alles gewoon beter aankomen doordat hij goede ogen heeft. Een vlieg heeft ook goede reflexen, waardoor hij snel genoeg kan reageren en wegvliegen. (Denk ik)

3. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Nou een vlieg heeft veel snellere reflexen. Hij ziet alles veel langzamer aankomen als ons mensen en heeft dus de tijd om te ontsnappen/wegvliegen.

Voor die vlieg duurt een seconde veel langer als voor ons.

Mensen die The fall of Reach hebben gelezen zullen dit herkennen.

4. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Ja, dat ie sneller reflexen heeft is logisch..

Maar je zegt 't zelf.. Hij ziet alles langzamer aankomen.

Waarom dan? .. Dat heeft weinig met reflexen te maken, de vlieg heeft nou net snelle reflexen doordat ie alles langzamer ziet.

5. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    omdat die vlieg anders word opgegeten door mijn kat 8)

Haha nee hoor, nee ik denk gewoon dat die vlieg die reacties heeft gekregen vanwege "survival of the fittest", een snelle vlieg leeft langer en dus zijn "kindertjes" ook die zijn reacties overnemen (in hoeverre een vlieg kinderen maakt dan).

Hmm als ik er zo over nadenk ik dit best wel bagger dat ik heb geschreven mja boeiend :p

6. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Door zn snelle reflexen en ogen heeft hij veel meer tijd om te waarnemen en te reageren. Dus in 1 seconde ziet hij wat het gevaar is, hoe hij kan ontsnappen en geeft hij de signalen naar zn spieren om te bewegen.
    Een mens ziet alleen de vlieg zitten en is te langzaam om alsnog in de goeie richting te slaan.

7. northernlight

northernlight PSV!

Leuk Bevonden:
    0
    ja, of hij ziet het niet langzamer.

Hij heeft snelle reflexen en daardoor kan hij in die seconden meer actie ondernemen.

8. PONKX

PONKX New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dan heb ik best een snelle reflex, want ik vang alle vliegen uit de lucht :D (geen gein)

9. northernlight

northernlight PSV!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat heeft meer met timing van slaan te maken dan met reflexen.

10. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    We hebben het helemaal niet over de evolutie theorie. Als er in het begin alleen maar twee langzame vliegen waren, hoe kunnen ze nu dan zo snel zijn?

11. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Dat lukt een normaal mens dus niet, OF je hebt gewoon veel geluk OF je hebt een reuze grote vliegenmepper.

12. northernlight

northernlight PSV!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is nou evolutie, zo is waarschijnlijk de mens ook geworden tot wat hij nu is.

13. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, maar wat wil je daarmee zeggen?

14. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ze zaten lang aan de gewichten en zijn zo sneller geworden :+
    Nee maar die vliegen planten zich als een gek voort, dus mischien leefde de eerste 2 vliegen maar heel kort maar is er uit 1 van die kindertjes wel een schumacher onder de vliegen ontstaan, die leeft weer langer en dus krijgt weer schumacher kindertjes...

_O_

15. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Maar als de genen van de langzame vliegen bijde recersief zijn, hoe kan er dan een snelle vlieg ontstaan?

Het langzame gen is in dit geval 100% bij de nakomelingen...

16. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Waarom vangen ? je hebt van die handige "tennisrackets" waarmee je zulke beesten een stroom stoot kan geven...
    Veel leuker }:]

17. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Tip: benader de vlieg heel langzaam, als je een halve meter van hem af bent, sla je gewoon...

18. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Hoezo moeilijk doen ?:9
    Je gaat gewoon ff met je tennisracktet langs hem heen en hij valt als een hoopje stof op de grond 8)

19. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, maar de echte bikkels doen het handmatig he, gewoon pats.

20. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    ja maar je moet ook handmatig, dat racket richting die vlieg sturen.. maja dit begint op een chat te lijken :x

Sostic goed ontopic style..

Laatst bewerkt: 10 jul 2003
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina