leeftijdsaanduiding games in de praktijk.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door berend, 31 jul 2004.

1. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    ik was dinsdag in de frs. ik pak rbs 3 uit het schap en loop naar de kassa.
    "deze doen"?
    "ja"
    ..............
    "heb je toevallig een legitimatiebewijs bij je"?

ik dacht wtf waar slaat dit nou weer op waarom heb je godverdegodver een legitimatie hebben.
    nouja ik had hem toevallig wel bij me, en was ook net 16 geworden dus dat kwam mooi uit.

maar het punt is: waar slaat dit op, dit was eerder toch ook niet nodig.

2. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Het moet normaal al lang gebeuren, al heel lang, maar jij hebt nu "pech" dat je juist die persoon achter de kassa hebt staan want er zijn heel veel winkels die er niet naar kijken.

3. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb er echt nooit wat van gemerkt, ook nooit geweten. ik dacht dat ze in nederland wel een beetje tolerant met dat soort bullshit waren.

4. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    nooit wat van gemerkt, maja ik bestel dan ook het meeste online:)

maar ik moest hem kopen voor mijn vader :+

Laatst bewerkt: 31 jul 2004
  5. Lord<>Snowboard

Leuk Bevonden:
    4
    Je hebt je game toch, wel kut wanneer je jonger bent dan 16, maar ik geloof wel in de theorie dat geweldadige games je onderbewustzijn kunnen ophitsen. En nu ik 16 ben kan'k zeggen dat ik eigelijk die regeling goed vind van zo'n games verbieden onder de 16.

Maarja een 14 jarige laat die game kopen door zijn vader...

6. dopmaster

dopmaster Flying High

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind die min. leeftijd groote bullshit!

Ik geloof er niet in dat games mensen op het slechte spoor kunnen krijgen. In een game mag ik misschien wel de vreselijkste dingen doen. In de echte wereld zou ik zelfs nooit op het iedee komen om dat soort dingen te doen!

Het zijn voor mij 2 verschillende werelden! De onechte 'nobody cares' wereld en de echte wereld waar je respectabel met mensen om moet gaan.

Dat heb ik nu, maar ook toen ik 10, 12, 14 jaar was.

7. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    niet iedereen kan die uit elkaar halen....en die leeftijdsgrens vind ik zeker wel goed....dan laat je het je vader maar halen......Als je vader de game haalt, weet hij tenminste dat je de game hebt en die man weet wel of zijn kind het aankan of niet.....en aangezien je vader tot aan je 21ste verantwoordelijk is voor je en niet iedereen even goed tegen geweldadige games kan vind ik een leeftijdsgrens zeker acceptabel....

8. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarom zullen games wel iemand op het slecht pad kunnen krijgen, maar films o nee daarmee kan het niet. In de videotheek vragen ze ook niet naar ID als je films huurt. Ik vind het wel goed dat het erop staat zodat ouders kunnen zien of het inderdaad een geweldadig spel is. Maar dat ze daar in de winkel naar gaan vragen is onzin. Als je een spel koopt van 16+ zou iemand van 17 daar ook door beinvloed worden en iemand van 14 bijv. niet. het maakt niet uit hoe oud je bent maar of je sociaal stabiel bent en je niet door van alles en nog wat laat beinvloeden.

9. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Soms is het verplicht, maar vaak wordt het niet gedaan. Mn ouders hebben paar jaar lang vuurwerk verkocht in hun winkel. Dat mag je pas meegeven als je 16 bent. Het blijft moeilijk, want ze zeggen dat ze 16 zijn, of ze nemen vriend mee. Ze komen er toch wel aan, maar we moesten het wel doen, omdat er af en toe politie in burger rondliep om het in de gaten te houden. Nou zal dat bij games niet zo erg moeten zijn en heb het zelf ook nog nooit meegemaakt. Het is misschien overdreven, maar het zullen vast verplichte eisen zijn die ze nu een keer nakomen.

10. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0

ha en dan heb je geen vader komt spartan2 achter :mad:

11. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Whaha, zo zag ik laatst een 10 jarig jochie Manhunt kopen in een Bartsmit 8)

De verkoper wou em niet meegeven dus jochie maar huilen dat hij voor zijn broer was dus heb ik maar gezegd dat ik z'n broer was en toen kreeg hij em mee 8)

Weer een goede daad gedaan denk ik... 8)

12. Lord<>Snowboard

Leuk Bevonden:
    4
    Jij bent toch ook maar 14 ;), manhunt mag pas van 16 jaar :cool:

13. Red XIII

Red XIII Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    18 jaar:eek:

14. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik vind dat egte bullshit dat ze je vragen om je legitimatiebewijs.
    Die leeftijd wat erop staat is tog een advies ofnie?? en niet een verplichting of iets dergelijks
    Ze mogen best om je leeftijd vragen en dan zeggen van: "Joh, dat spel is eigenlijk niet zo geschikt voor jou gezien je leeftijd." Maar om dat het spel niet aan diegene te verkopen is onzin

15. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    ja inderdaad ze hebben die dingen toch ingekocht om te verkopen, niet om te laten staan. en wat maakt hun het uit wie zo'n spel koopt. gaat om de verkoopcijfers

16. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Tuurlijk willen ze zoveel mogelijk verkopen. Maar wat nou als er straks iets gebeurt en ze komen bij de winkel langs met: "U heeft het spel aan een te jong persoon verkocht. Deze heeft vervolgens na het spelen ervan zijn ouders vermoord."
    Het is een kleine kans, maar als die kans uitkomt, dan zijn ze wel flink de pineut. En ja, iedereen weet heus wel het verschil tussen werkelijkheid en virtualiteit, maar ach, ze moeten iets/iemand de schuld kunnen geven, waardoor iedereen zich probeert in te dekken.

17. Phoenix NL

Phoenix NL ...

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, zelfs niet toen ik gta haalde terwijl die vanaf 18 jaar is.

Wel krijg ik vaak problemen met de bioscoop waarbij ze de laatste tijd heeel erg goed op je leeftijd letten. Ik mocht er zelfs niet in met ouderen!!! :mad:

18. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat ze er over 2 jaar wel beter op zijn gaan letten. maar dan ben ik al 18 :p

19. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    Dit werkt toch niet, en dit is natuurlijk een slecht voor de legale gameverkoop. want als je b.v. 14 ben en je krijgt de helft van de spellen bij een normale winkel niet mee dan ga je toch naar andere manieren zoeken. (kopietje, downloaden en zo.)

20. DA_richard_-

DA_richard_- Jaaa

Leuk Bevonden:
    0
    bij video's zijn ze helemaal niet zo erg streng bij spellen ook nog niet vind ik maar goed

Laatst bewerkt: 7 aug 2004

Deel Deze Pagina