leeftijdslimieten op games

Discussie in 'Algemeen' gestart door live4xbox, 4 jun 2003.

1. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    ja hehe:)

2. live4xbox

live4xbox EmexUnliesjt

Leuk Bevonden:
    0
    whahahha hoe kom je er op!!;) :)
    k voeg je ff toe aan me buddy list...sorry was ff offtopic...nu weer ontopic plz:)

3. Weasel

Weasel The Punisher

Leuk Bevonden:
    0
    maakt mij echt niet uit
    ben nu 16 bijna 17
    maar spellen van 18 zijn er toch niet
    of het moet een hardcore pr0n spel zijn :D

4. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.158
    Voor mij persoonlijk maakt het niets uit, want ik ben 26...
    Maar ik heb dit soort dingen altijd onzin gevonden. Alle kids zijn verschillend en reageren anders op dingen. Ik heb genoeg geweldadige films etc. gezien voordat ik 16 was maar heb niet ht idee dat mijn waarden en normen hierdoor aangetast zijn.
    De waarden en normen worden meegegeven door de ouders, als het goed is. Die moeten ook kids duidelijk maken dat ze zich ten alle tijden respectvol moeten gedragen en dat spelletjes en films maar fictie en entertainment zijn, niet een handleiding over hoe je je eigen leven moet leiden.
    Maar ik denk persoonlijk dat de invloed van game, tv en films soms overdreven wordt. Ze zenden smiddags ook kook-programma's uit, maar je ziet niet massaal kids die per ongeluk de keuken afbranden als ze ff gaan proberen te koken...
    Je ziet somsvan die medische programma's om smiddags of vroeg in de avond, maar je hoort niet opeens over kids die elkaar een open-hart operatie proberen te geven, omdat ze dat op tv zagen en ff wilden naspelen.

Kids waren ook al aan het vechten af en toe met elkaar, voor er Tv en radio en videogames etc. waren. Dat komt omdat agressie een menselijke reactie is op bepaalde emoties, die afgeleerd moet worden. Je moet kids opvoeden dat ze elkaar niet zomaar mogen slaan en dat messen en andere wapens gevaarlijk zijn etc.
    Dat is een taakvan de ouders. Daarnaast kun je ze rustig videogames laten spelen of films laten kijken, zolang die kids maar duidelijk weten dat het nit echt si en niet bedoeld is om in het echte leven na te spelen.

Als mijn 12 jarige kind strax een spelletje wil hebben waar toevallig een leeftijdsgrens van 16/18 of zo opstaat (zoals GTA Vice City ofzo) dan haal ik dat gewoon voor mijn kind, omdat het gewoon een ontzettend goed spel is. Mocht hij Mortal Kombat 8 willen, maar DOA5 is uit en dat is toevallig gewoon een beter spel, dan raadt ik hem aan DOA5 te nemen...

Maar voor sommige ouders zal zo'n leeftijdswijzer misschien wel handig zijn, als zij daar erg sreng in zijn ofzo...

Zolang ze in Nederland maar niet zo worden zoals in Duitsland, waar de censuur echt belachelijk is, vind ik het voorlopig best.

5. Weasel

Weasel The Punisher

Leuk Bevonden:
    0
    omg ik wil nu al spellen voor me kinderen kopen (die ik nog niet heb) :+
    maar idd het is aan de ouders te leren wat goed of fout is.
    bij een vriend van mij, toendertijd dat hij een N64 had mocht ze broertje nooit goldeneye meekijken, terwijl mijn ouder NOOIT maar dan ook echt nooit iets hebben gezecht over een spel da ik speel, en ja ik schiet soms wel eens mensen dood ja! voor de lol ja :+ het licht dus ook aan hoe het kind het opvangt. Voor de duidelijkheid, ik doe dat dus niet hè mensjes doodschieten :D

6. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Als degene die dit bedacht heeft denkt dat dit werkt moet ie het zeker doen, om nou kinderen van 5/6 UC te laten spelen enzo..gelukkig ben ik 16 en mag ik dus alle games spelen. Maar ik kan best begrijpen dat ouders van kinderen van 15 dan spellen gaan verbieden omdat "die limiet er niet voor niets op zit".

7. live4xbox

live4xbox EmexUnliesjt

Leuk Bevonden:
    0
    daar heb je gelijk in zo werkt dat...en dan is het niet van "och het scheelt maar een jaartje of 2 of 1 maar...nee..nee op de hoes staat het en dat zal wel geen onzin zijn"

geehhe verder heker zelfgeen lasvan:p

8. masterofthegame

masterofthegame the best saiyen

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het best nep eigelelijk ten eerste hoe willen ze het controleren en bij de winkels is zekker de helft nog geen 16 ofzo dus dan zouden ze heel wat minder verkopen en dat doen ze denk ook nie. maar het is het zelfde als bij sigaretten dat word ook bijna niet gecontroleerd als je naar de winkel loopt krijg ik het zo mee (ben14) alleen op de automaten zitten een soort beveiliging waar je een soort pasje voor nodig hebt maar zoiets zouden ze nooit bij games kunnen doen

9. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Hetzelfde is bij de videotheek, bij de ene zijn ze strenger dan bij de ander. Tis gewoon een kwestie van geluk hebben eigenlijk!

10. live4xbox

live4xbox EmexUnliesjt

Leuk Bevonden:
    0
    jepz...maar het is Zo makkelijk om het mee te krijgen....ook als het streng word gecontroleerd (via via) maar ...ze meoten het wel doen anders kunnen ze van verschillende problemen schuld krijgen....:p

11. boessie3

boessie3 Milo NL

Leuk Bevonden:
    0
    MMM zijn er ook spellen boven de 20 jaar???
    I hoop het niet[lol].
    Maar als je jonger bijv. bent dan 16 jaar dan vraag je toch gewoon aan je ouders ofdat ze hem willen halen voor je?!
    Zo simpel is het.

12. Koenjo89

Koenjo89 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    gelukkig heb ik zulke aardige ouders die gamen helemaal niet erg vinden..soms kopen ze zelfs een spel voor me wel rlx en dan komen ze ook niet aanzetten met eenflutspel ofzo ze weten erookwel wat van .
    Maar ik kan het bestwel begrijpen dat ouders niet willen dat je te gewelddadige spellen speelt.
    Maar soms denk ik ookwel bij mijzelf als ik zo op het forum lees dat een paar gozers geen doax mogen kopen omdat het te sexistich is wat zou jij alsouder nou liever willen? dat je lieve zoontje met een spel als doax speelt wt wel een beetje sexistich is of dat ze lekker een film van 16 jaar en ouder huren.

ZElf zou ik met allebij geen problemen hebben ik leg hun het gewoon uit dat het nep is...oke ze mogen van mij pas op hun 11de of 10de films als screen zien maar dan begrijpen ze ookwel dat het nep is tenzij ik weet dat mijn zoon er niet goed tegen kan maar dat is een ander verhaal.

13. live4xbox

live4xbox EmexUnliesjt

Leuk Bevonden:
    0
    ik snap "ouders" ook wel ze willlen gewoon het beste voor hun kind...en ze denken dat games "altijd" aggresief zijn.......(mijne trouwes niet, maar sommige wel)

14. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Precies> Dan is het dus de verantwoordelijkheid van de ouders en ligt de besluitvorming alsnog bij de ouders. DIe hebben daar dan ook toezicht over én zijn aanspreekbaar mocht er toch iets 'mis' gan.

15. XTM

XTM Metaal

Leuk Bevonden:
    1
    Maar sommige ouderz zijn echt zeikl zoals bij mijn vriendje die mocht noet eens is moh spelen:confused:

Laatst bewerkt: 16 jun 2003
  16. Richi3

Richi3 The Jiggy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was laatst in engeland en daar is het dus serieus streng..!! ik wilde GTA Vice City kopen en ze vroegen gewoon mijn ID!? (ik ben nog maar 15 dus kreeg ik niet mee..later een leraar van me hem laten halen ;)) maar dat vind ik serieus overdreven! als je bijv. van je ouders toestemming hebt om dat te spelen en je wilt hem zelf gaan kopen dan moet dat toch gewoon kunnen? en btw waarom is Vice City eigenlijk 16..? :p

17. XTM

XTM Metaal

Leuk Bevonden:
    1
    Vind het maar onzin al die leeftijd gedoe.

18. Schranseman

Schranseman Heeft altijd honger

Leuk Bevonden:
    0
    Nou het is een vrij geweldadige game, met veel onnodig en zinloos geweld}:] als je minderjarig bent zou je wel eens een verkeerd beel d van de maatschappij kunnen krijgen.

Het is om jullie tere kinderzieltjes te beschermen:D

19. hattrickrulez

hattrickrulez FootballFreestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat was lache he blokkie15 gingen we scary movie, BWP en dude where's my car huren moesten ze weer onze ouders bellen omdat we nog 15 waren:D terwijl jij over een week ofzo 16 zou worden.
    Wat een ongein.
    Zo kan het dus ook als je in een gameszaak staat zeg je gewoon bel mun ouders maar en als die het goedkeuren dan mag je het meehebben.

20. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Erger nog; Die overdadige supermarkt-managers van een jaar of 60 die niet geloven dat je allang de 16 gepasseerd bent maar dat slechts kan aantonnen middels je sik - je legitimatie bewijs ben je vergeten..

Deel Deze Pagina