Leerlingen basisschool Heesch onwel

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door dave123, 14 jun 2007.

1. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Basisschool De Toermalijn in Heesch is ontruimd toen zeker 15 kinderen onwel werden. Acht zijn naar het ziekenhuis gebracht.

Musical
    De kinderen werden niet lekker tijdens de opvoering van een musical door groep 8 in een nieuw deel van de school. Ze kregen ademhalingsproblemen, hoofdpijn en werden misselijk.

Zuurstoftekort
    De oorzaak is officieel nog onbekend, maar de politie vermoedt dat er sprake is van zuurstoftekort. Waardoor dat dan ontstaan is, is onbekend. De brandweer verricht metingen. De kinderen zijn opgevangen in een sporthal.

Ik zelf woon er net 2 straten vandaan en ik zag in een keer allerlei ambulances/politiewagens/brandweerwagens en zelfs een traumahelicopter naar toe gaan dus kwam ik ook even kijken. Ik vind het zelf niet echt gek wat er gebeurd is, want in dat zaaltje waar de musical is gehouden is het normaal al warm en moet je nagaan met 1000 kinderen, platdak, deuren dicht en het meeste erom heen is van glas gemaakt. (Ik weet dat het warm is omdat ik er zelf binnen ben geweest toen het er nog maar net bijgebouwd was)
    Ik zelf vind dit niet kunnen want het is daar serieus net een oven, wat vinden jullie?

Eerst dacht de brandweer daar te plekke dat er giftige dampen waren omdat er bouwvakkers op dat zelfde moment op de school een muur aan het stuken waren maar later kwamen ze erachter dat het enige wat de bouwvakkers gebruikten cement was dus geen giftige dampen

Laatst bewerkt: 14 jun 2007
  2. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Met te veel in 1 lokaal?
    Daar word je misselijk van ja, op het koning willem 1 in den bosch hebben ze ook allemaal van die kleine kut lokaaltjes.. en daar zit je dan met 30 man in. :mad:

3. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    hetzelfde op mijn school, is onlangs compleet verbouwd. Vroeger waren er enorme ramen die helemaal open konden. Die zijn nu vervangen met kleine raampjes die maar 10cm opengaan.
    Ze waren blijkbaar bang dat iemand eruit zou springen.
    En de airco doet het na 1 jaar nog steeds niet, dus als je met 30 man in zon klein lokaaltje zit ga je niet echt goed van voelen.

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik zit me altijd te ergeren in de klas als iemand zit te zeuren "Doe dat raam dicht. Het is koud!" of "Ik ben verkouden!". Goede ventilatie is gewoon heel erg belangrijk.

5. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Precies, vooral met warm weer. Zoals ik al zei is het bij ons op school ook erg, kleine lokaaltjes met mini raampjes en geen airco.
    Erg benauwd krijg je het daar en met warm weer zweet iedereen dus is het nog erger. Als je in een "vers" lokaal komt merk je het niet heel erg, maar als je in een lokaal komt waar net 30 leerlingen les hebben gehad stik je zowat van de lucht :x

Deel Deze Pagina