Leerplicht is wel nodig vind ik. Maar ik kreeg dus net te horen dat ik ineens weer levensbeschouwing krijg in de bovenbouw. Sorry hoor, maar als je al zoveel uren hebt, waarom de hel krijg je dan nog vakken als Levensbeschouwing??? Dat vak ging nergens over, in de 1e en 2e had ik het maar ik ben er niks van opgestoken. Het is alleen maar vaag gelul over communicatie, andermans geloof enz. Maar al die dingen wisten we al.
Maar ook sommige dingen bij wiskunde. Ik ga volgend jaar NT doen. Maar ik vraag me serieus af wanneer ik nou in mijn leven later vergelijkingen moet gaan oplossen? Of dat ik grafieken moet afleiden, of goniometrie moet toepassen (misschien die ene enkele keer dat ik iets in mijn huis verbouw? maar verder?).
Het probleem ligt hem in mijn ogen eerder bij de motivatie van de leerlingen en dus eigenlijk grotendeels de leraren. Ik merk het bij mezelf en ook bij anderen dat als je een stomme leraar hebt dat je je dan ook veel minder inzet. Maar helaas, de meeste leraren zijn nou eenmaal saaie mensen die gewoon een hele les doorlullen, terwijl je niks mag doen.
Laatst bewerkt: 8 jun 2004