1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Legend of Grimrock

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 12 apr 2012.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Legend of Grimrock indie game van 2012? Misschien wel als het gaat om dungeon crawlers. Vandaag was de release om 19:00 u en ben meteen (volgens de Steam statistieken samen met *veel* anderen) als een gek gaan downloaden. Zojuist heb ik een speelsessie van vier uur erop zitten en hij is helemaal toppie. Zijn hier gamers die o.a. Dungeon Master, Eye of the Beholder en Lands of Lore kennen? Dan is dit de titel die je moet spelen.

    More to come...

     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2012
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Heb hem ff gespeeld, aangetrokken door het grote Eye of The Beholder gehalte, maar vond het toch wat teleurstellend, omdat sommige elementen imho niet goed vertalen naar deze tijd en daarnaast omdat het aanbod van goede spellen op de 360 alleen al meer dan genoeg is...

    Met een paar tweaks wel een leuk spel voor op de iPAd lijkt me, dat dan weer wel !
     
  3. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Heb hem geprobeerd maar weer weggelegd nadat ik opeens gruwelijk gesloopt werd door een aantal wandelende bomen. Ook niet echt verdiept in het spel dus zal het zeker nog eens proberen, want ik vond het verder wel allemaal tof. Leuk sfeertje en wat filmpjes gezien die veel goeds beloven.
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Zoals? Heb er zelf weinig last van gehad. Het spellcasten is in het begin erg wennen (je moet daadwerkelijk ook alle runes selecteren), maar verder speelt het als een moderne EotB, precies wat ik zocht.

    @Killamonkey: de kunst is te "circlestrafen" rond de meeste tegenstanders, behalve dat je hier dus over squares loopt. Ga nooit head-on een gevecht aan en wanneer een tegenstander voor je loopt beweeg je continue op en neer, zoals: stap naar voren - klap - naar achteren - herhaal of stap naar rechts - klap - stap naar links - herhaal. Blijf nooit staan en memoriseer de dungeon goed.

    Het is een erg vette dungeon crawler. Het zijn vooral de puzzles die mij ophouden en het hunten naar secrets. De sfeer is inderdaad prima. Later vind je een light-spell, zodat je (een groot gedeelte van) de toortsen kunt dumpen. Erg spookachtig ook als de lichtval van een toorts een grote schaduw van een monster over de gang werpt. De spinnen op level 4 zijn echt een bitch. Veel saven is het devies.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2012
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Mijn dure gaming laptop heeft het begeven, dus nu kan ik hem zeker niet meer spelen. Mijn mac mini is gepromoveert van devbak naar desktop....

    Pc gaming is nu definitief sluss voor mij!

    Een quicksave was zeker nodig...
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Zijn er ook nog buitengebieden? Lands Of Lore (de allereerste) vond ik vroeger echt legendarisch, maar die had buiten dit soort dungeons ook nog buitengebieden/dungeons.
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Nee, ik denk het niet. Je party wordt namelijk in een dungeon gedumpt en je daalt daar steeds verder af. Ik hoop ook dat er in een uitbreiding een soort buitengebieden worden toegevoegd, al is het maar heel beperkt (de bossen zijn natuurlijk ook gewoon "wanden" maar het gaat om het idee). Buiten dat lijkt het wel degelijk veel op Lands of Lore I Modder-Eter, inclusief die stapsgewijze scrolling. Alleen magic werkt anders. Het spel heeft het meeste weg van een combinatie van Eye of the Beholder meets Dungeon Master.

    Ik vond Lands of Lore ook super tof (vooral de CDrom versie met ingesproken teksten!). Ik denk dat wanneer je jezelf over het 100% dungeon gehalte heen kunt zetten, het veel gemeenschappelijkheden zult vinden met LoL, vooral als je de dungeons in beide spellen vergelijkt.

    Btw, die uitbreiding (modules) gaan er sowieso komen. Grimrock schijnt nu al behoorlijk aan te slaan ondanks de klassieke gameplay (verrassend in deze tijden), dus dat smaakt naar meer voor de makers. Ook wordt er binnenkort een editor vrijgegeven, dus wie weet wat dat voor dungeons oplevert.

    Grimrock schijnt trouwens ook op de Mac te werken? Via een "wrapper"... heb verder geen verstand van Mac OS, dus het zegt mij niet zoveel.

    http://www.grimrock.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=405&sid=42f6f0b7ef77d957d54e1e76fa5e3bd3&start=30
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2012
  9. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Zal eens naar die wrakker kijken, maar ik ga der toch niet aan toekomen. Zijn al zoveel RPG's op de 360. En dan moet ik van iemand ooit ook nog zoiets als Darks Souls gaan spelen :)
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Jaja, het leven van een gamer is hard Gakkie. No Dark Souls, no dice.
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2012

Deel Deze Pagina