1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

LET OP: nieuw zeer hardnekkig virus!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Fireballs_nl, 19 sep 2003.

1. Veggie

Veggie Guest

Uh Oh.... nu durf ik mn email niet meer te openen :mad:

2. Fireballs_nl

Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

Leuk Bevonden:
    0
    Daar maak ik me dus ook zorgen om. Ik zit er nu ook meer dan 10 jaar op. Het feit dat ik deze mailtjes zelf trouwens wel ontvang (normaal zou een virusfilter van Zonnet dat mailtje tegebhouden) is dat mijn hosting blijkbaar de mails niet check O-)

Anyways, ik ben nog veilig dankzij Norton, alhoewel ik er ondertussen nu totaal 63 heb gehad... zucht...

3. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    een niewsbericht erover op zonnet.nl :

Nieuw e-mailvirus doet zich voor als Microsoft

RIJSWIJK (ANP) - Er verspreidt zich een nieuw virus via de mail. Het gaat om een e-mail van Microsoft met het verzoek om een beveiligingsupdate te installeren. De mails bevatten het virus Swen, dat zich voordoet als Microsoft. Dit heeft de softwarefabrikant vrijdag gemeld.

Swen is wat effecten betreft redelijk vergelijkbaar met Sobig.F. Dit virus veroorzaakte onlangs wereldwijd grote e-mailproblemen. Virusbestrijder Symantec beschouwt Swen sinds vrijdag als een dreiging van categorie drie, Sobig zat een categorie hoger.

Net als Sobig verstuurt Swen zichzelf naar alle e-mailadressen die het op geïnfecteerde systemen vindt. Behalve overlast brengt het virus weinig schade toe.

Het nieuwe virus, dat donderdag werd ontdekt, bedreigt niet alleen e-mailgebruikers. Swen verspreidt zich ook via internetchats (IRC) en uitwisselingsdienst Kazaa.

Weggooien

Het probleem met Swen is dat het betrouwbaar oogt. ,,Microsoft stuurt nooit updates per mail'', waarschuwt een woordvoerder van het softwarebedrijf. ,,Het enige dat wij kunnen doen, is adviseren de e-mails direct weg te gooien.''

Verscheidene virusbestrijders hebben programma's beschikbaar gesteld om het virus te verwijderen, maar dat is niet eenvoudig. Ook internetproviders maken zich al zorgen over Swen. Een woordvoerster van XS4ALL meldt dat het zich 'zeer agressief' verspreidt.

Volgens e-mailbeveiliger Messagelabs is Swen na de VS en Groot-Brittannië vooral actief in Nederland.

------------------------------------

geen schade????

Laatst bewerkt: 19 sep 2003
  4. Fireballs_nl

Leuk Bevonden:
    0
    Vertel mij wat, ik heb er sinds vanochtend tot nu een 90-tal gehad....

5. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    Ik niets! Ik snap er niets van.*)

6. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    ik wel, je hebt echt geluk gehad*)

7. carina

carina Pino

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb er gisteren en vandaag ook al tientallen gehad.
    Heeft er iemand goede ervaringen met Panda een virusscanpakket?

8. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb er eveneens geen, maar ik sta dan ook niet bij vriendjes in het adresboek die onbezonnen hun emails openen en dan viri gaan verspreiden. :)

9. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Hmm, schijnbaar zijn vrouwen dan minder alert... Mijn mailbox staat vol met MS mail. :eek:

*knuffelt Norton

10. Fireballs_nl

Leuk Bevonden:
    0
    Inmiddels weet ik dat het daar ook niet aan hoeft te liggen. Mensen die net zoals ik wel es wat op newsgroupen posten ontvangen nu blijkbaar de meeste MS mailtjes. Je e-mail wordt daar namelijk "gestolen" en als een piramidespel weer verspreid. Daar kwam ik achter doordat ik nu een mailwasher gebruik: alle virussen die "binnenkwamen" kwamen van mn Cistron account. En die gebruik ik juist alleen voor de newsgroups... 8)

11. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    /me knuffelt zijn Linux :D

12. hilevel

hilevel xboxjunk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet zeggen dat dit niet normaal is. Ik heb dit weekend nog nooit zo veel meldingen gehad van mijn antivirusprogramma. Ik heb al een aantal jaren een pc maar zoveel virussen???? Ik hoop dat dit gauw afgelopen is._O_ Ik krijg er per uur wel een paar binnen via mijn @mail.:mad:

13. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb er nog steeds *nul*.

(En ik post ook regelmatig in nieuwsgroepen.)

Hmm...

*controleert antivirus meldingen op kantoor...

*ziet daar totaal 6 meldingen van Swen in de mailgateway...

(dat is dus voor het hele bedrijf)

14. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Ik hoef me lekker nergens zorgen over te maken, ik heb een I-mac !!

15. maar he de enige gevaarlijke virus zit bij je moeder de oksels.

/Mod U bent de zwakste schakel, tot ziens.

Gewijzigd door DarkwingDuck

16. XMSTXRDXM

XMSTXRDXM AMSTERDAMMER

Leuk Bevonden:
    0
    Leuk hoor ,
    Maar ik moest mijn pc afgelopen zaterdag helemaal op nieuw installeren , omdat veel dingen vast liepen .
    Maar nu is alles weer ok .

17. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ik word er een beetje ziek van... Ondanks het feit dat Norton die mailtjes netjes filtert en het virus verwijdert, krijg ik ze nog wel in grote getallen binnen. Vandaag heb ik er alweer een stuk of 15 gehad en gemiddeld krijg ik er dagelijks 10 binnen. Echt een k*t virus is dit... :{

Ben ik nu de enige die er alleen nog last van heeft?

18. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb er in totaal 2 gehad in de tijd dat het bestaat... raar dat jij zoveel hebt... Ik gebruik namelijk helemaal geen filter voor mail. 8)

19. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    man ik krijg er nog zooooow veel!!
    ik word er gek van....

20. carina

carina Pino

Leuk Bevonden:
    1
    Als ik 's ochtends mijn mail ophaal heb ik er tussen de 15 en 25 en dan om de zoveel uur nog een paar. En dat al weken lang.

Deel Deze Pagina