1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lettertype met schreef?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Cole Trickle, 25 jun 2003.

1. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    kan ook , maar ik had al een andere gevonden> configuratiescherm>lettertype>plakken

2. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6

Jawel degelijk maakt dat uit! De letterontwerpindustrie is niet voor niks een grote multinationale industrie met gigantische omzetten.

Ieder zichzelf respecterend bedrijf (instellingen e.d.) zal een huisstijl ontwikkelen, waar dan ook vaak een geheel nieuw lettertype bij wordt ontwikkeld. Deze lettertypen zijn daarna uiteraard auteursrechtelijk beschermd.

De standaard voor lettertypen is, dat schreefloze lettertypen worden gebruikt voor koppen en lettertypen met schreef voor stukken tekst, pak dr maar eens een kant bij.

Ook kan je dit met Word ff checken. De standaard is dan, koppen met Arial, de rest Times new Roman.

Over wat een mooi lettertype is verschillen de smaken in de meest ruime zin. Maar wereldwijd wordt wel gewerkt met het onderscheid tussen koppen en tekst en de daarbij horende schreef.

3. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    uhum......een grote multinationale industrie???

ik heb nog nooit(letterlijk) van de letterontwerp industrie gehoord....en al helemaal niets van hun gigantische omzetten!

en bovendien....dat heeft niets te maken met mijn vraag.......

en alleen omdat het de standaard is dat je schreef voor platte tekst gebruik(waar ik nog nooit van gehoord hebt, maar hoe dan ook) dat is nog geen antwoord op mijn vraag of het wat uit maakt......eerlijk gezegd wordt ik er namelijk niet warm of koud van....:{

4. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    .... tja dr gaat misschien meer langs je zonder het op te merken.

Ook eerdere antwoorden over online waren enigszins buiten de kantlijn.

Nee het was een vraag richting subfora, of individuele draadjes.

Ook niet zozeer om de online mogelijkheden, maar meer de print variant (zit tie dr op dan? jawel).

Kijk echt eens naar een krant (GROTE LAPPEN TEKST) en als je dr 1 vindt waar een lettertype zonder schreef wordt gebrukt, verdien je een credit :confused:.

Dus nogmaals. Is een lettertype met schreef niet iets voor deze (print)versie?

*edit ik zwoeg mij nu met gebruik van printer door de morrorwind draden

Laatst bewerkt: 30 jun 2003
  5. Martijn

Martijn I have returned!

Leuk Bevonden:
    1
    Zonder schreef = Beter voor op beeldscherm.
    Met schreef = Beter op gedrukte media.

Dat is nu eenmaal zo, vraag me niet waarom, maar het is zo.

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Op een monitor leest het (zonder schreef) een stuk beter, rustiger. Ik lees zelf op papier dan weer liever met schreef, en vind het dan ook 'mooi'.

Deel Deze Pagina