Lied achterstevoren afspelen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door lulfiep, 27 jan 2005.

1. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    ohja dat zag ik even nie:9 maar ik had hem al een xtje eerder gehoord:9

2. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ga weer even verder leuke teksten opzoeken door ze te reversen. Die van eminem is volgens mij express gedaan in het refrein. Op die site staat dat men "it's eminem" zegt, maar dat it's is onduidelijk. Eminem is duidelijk te horen en het is op precies dezelfde manier waarop de shady het zelf zegt.

EDIT: Dit is ook een mooie en heel duidelijke: Missy Elliot - Work it. In het gewone refrein zingt ze "put my thang down, flip it and reverse it". Draai het het om en je hoort hetzelfde. Heel duidelijk.

EDIT II: Een ideaal programma om mp3's om te draaien is Soundforge. 1 druk op de knop en het hij staat omgedraaid.

Laatst bewerkt: 28 jan 2005
  3. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    ach kom op darkwing als jij in stairway to heaven geen sad satan en 666 hoord dan moet je nodig maar een naar de KNO arts

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Daarvoor hoef je niet naar de dokter hoor. Ik hoor het ook niet, je denkt het te horen, omdat je er als satan in wilt horen. Je gaat er naar op zoek en iets wat een sa.. klank heeft doet je denken dat je satan hoort. Het is gehoor bedrog (zoals je ook optisch bedrog hebt).

5. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Die van eminem is makkelijk te verklaren eigelijk:

My name is...

achterstevoren, si eman ym, si emanym, i(t)s eminem. Hier heb ik het even uitgewerkt eigelijk zegt hij achterstevoren gewoon crap, maar je kan er makkelijk eminem van maken.

6. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    En waarom hoor ik dan niet saton (ja dat is een bestaan woord).En even voor de duidelijkheid ik ben geen duivels aanbider of een gelovige :+

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

Bedoel je daarmee twee posts achter elkaar? Als een post volledig lostsaat van de vorige reactie, is het dan niet overzichtelijker om een aparte post te plaatsen? Of bedoel je het anders? En als je een denktank met me wil vormen mag je me best eens bellen. Dan flikken we samen een nieuw nummer met backwards masking. Jouw ideeën intigreren me namelijk :p

Ontopic: Bizar eigenlijk dat mensen zich zo vervelen dat ze nummers omdraaien om dingen erin te kunnen horen.

Laatst bewerkt door een moderator: 28 jan 2005
  8. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Probeer maar eens als je een microfoon op je PC hebt. Zeg eens het woord "nnnaatass", draai hem dan om en dan hoor je duidelijk satan (wel n en s goed lang uitspreken), want dat zijn gewoon de klanken van het woord omgedraaid.

Als je een stukje normaal spreekt in je mic en je gebruikt bijvoorbeeld het woord naadjes en je draait hem om, dan hoor je iets in de richting van satan (Nederlandse uitspraak dan) en dan kun je best geloven dat dat ook satan is.

Als je bijvoorbeeld een lied zou hebben met de tekst "ik ben woest, ga dan", dan kun je jezelf ook inbeelden dat je ik ben satan hoort of iets in die richting. Als de klank er maar is.

EDIT: Dat nummer van Pink Floyd is wel echt denk ik. Het stukje valt buiten de gewone songteksten en de site geeft ook aan dat het gebrabbel is. Dat hebben ze denk ik gewoon expres toegevoegd, als een soort van "easter egg".

Laatst bewerkt: 28 jan 2005
  9. TheWalrus

TheWalrus Guest

Er zijn wel speciale backwards masking boekjes, dan kun je boodschappen coderen, het werkt echter anders dan gewoon het woord omdraaien. Bepaalde lettergrepen klinken achterstevoren totaal anders. Vooral medeklinkers zijn lastig.

10. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    oke als je die boekjes koop en gaat leren dan heb je gewoon tijd teveel

11. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dat is zeker waar, maar die boekjes zijn er dus wel. Schijnbaar is de wereld op zoek naar ene hobby :)

12. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, en wat hebben artiesten wel eens die backwards-boodschappen hebben? Veel metal-bands doen het ook wel..

13. TheWalrus

TheWalrus Guest

Metal Bands maakten er op een gegeven moment een sport van, de satanistische geruchten over de nummers hun voorlopers waren daarbij de inspiratiebrond. Echt treurig. Prince heeft in een van zijn nummers ene goddelijk boodschap.

14. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, prince, dat is een of andere wannabe-bisschop

15. TheWalrus

TheWalrus Guest

Prince is een religieus fanaat.Michael jackson isoverigens ene Jehova getuige......

16. Bitchslap

Bitchslap _O_Rolling Stones_O_

Leuk Bevonden:
    0
  17. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk, bitchslap, leuke link heeft die aardige Tim gegeven he, daar staat exact hetzelfde op als bij jouw link, toevallig, het is dezelfde link. Eerst een cursus thread-doorlezen-voordat-ik-van-plan-ben-interesant-probeer-te-doen-door-een-link-te-plaatsen-die-al-eerder-geplaatst-is te volgen.

Maar mensen, download (legaal uiteraardO-) ) of verkrijg op een legale manier soundforge en ga zelf aan de slag met nummers. Hier mijn eigen uitgevonden nummers:

The Beatles - Strawberry fields
    normal: "strawberry fields forever"
    reverse: "my sweet rebels"

Missy Elliot - Work it
    normal: "Is it worth it, let me work it
    I put my bang down, flip it and reverse it
    It’s your fremme neppa venette
    It’s your fremme neppa venette"

reverse:"I put my bang down, flip it and reverse it
    It’s your fremme neppa venette"

ICP - My fun house
    normal: onverstaanbaar gebrabbel
    reverse: Fun house (demonsvoice)

18. Bitchslap

Bitchslap _O_Rolling Stones_O_

Leuk Bevonden:
    0
    Hahahaha wat grappig........not
    Helemaal zelf bedacht

Laatst bewerkt: 18 feb 2005
  19. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Tsja, als je zelf wat beter op had gelet, dan had je mijn reacties niet gehad en had je zelf geen offtopic hoeven te plaatsen. Sorry voor deze stinkende offtopic van mij, morgen heb ik weer tijd om meer muziek door de "reverse-machien" heen te halen

Deel Deze Pagina