Lifestylevraag over criossants

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Jajojo, 25 nov 2003.

1. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    In verband met mijn stage heb ik een hele belangrijke vraag, namelijk:

Zijn croissants van bladerdeeg gemaakt? :eek:

2. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    denk het wel.. moet je maar even kijken op een verpakking.. oja.. het heeft het aantal calorien van 15 boterhammen!!! dus je word het vet van!

[edit:) *kijkt op verpakking met 4 croissantjes..*

tarwebloem, water, margarine, broodverbermiddel, (plantaardige oliën en vetten en melkvet), gist, broodzout.

ik zie nergens iets staan over bladerdeeg o.i.d. maar het ziet er wel uit alsof het bladerdeeg is!

Laatst bewerkt: 25 nov 2003
  3. Kronos

Kronos Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  4. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Damn! Dat gaat me veel extra werk kosten! Maar het smaakt toch wel heel anders dan normaal bladerdeeg.

5. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Nee, bladerdeeg is veel saaier dan het spul waar croissantjes van gemaakt zijn. Maar als je zo'n croissantjes-blik koopt dan kost het echt geen drol moeite om ze te maken hoor. Oprollen, in de oven flikkeren, en ohhhhhh wat is je moeder/zus/vriendin blij met je!! \o/

(Ik vraag me af wat dit met een stage te maken heeft, maar ach. :cool:)

6. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik moet een eeen marktanalyse maken (van bladerdeegproducten), dus vandaar.

Om even op het lifestyle gedeelte terug te komen, ham/kaas croissanten zijn super lekker en ik ga er zometeen minstens 3 wegwerken!

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Een marktonderzoek van bladerdeeg? Aangezien bladerdeeg voornamelijk thuis wordt gebruikt om appelflappen te maken en warme maaltijden te bereiden denk ik dat de penetratie van bladerdeeg zeer laag is. In deze tweeverdienerstijd staat niemand meer in de keuken :)

8. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Tja, er zitten natuurlijk wel wat meer haken en ogen aan. Ten eerste is het niet de consumentenmarkt maar de BtB markt (het bedrijf waarvoor ik het maak richt zich met het huidige assortiment alleen op grossiers), ten tweede richt ik me vooral op het snacksegment (worstenbroodjes enzo).

Penetratiegraad van bladerdeeg(producten) laag? Je zou eens moeten weten hoeveel van die shit (verwerkt) verkocht wordt!

Het is geen marktonderzoek btw, maar een marktanalyse. Als je die bij mij op school door de war haalt kan je gelijk je biezen pakken.

9. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Maar bij een analyse kijk je toch in hoeverre een produkt een consument bereikt (=penetratiegraad)?

Een marktonderzoek is puur een onderzoek naar wat mensen van een produkt vinden.

10. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    EET SMAKELIJK!

11. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Penetratiegraad zou inderdaad een onderdeel kunnen zijn van een marktanalyse, maar dat is echt maar een onderdeel en nog een van de meest statische ook (het cijfer staat vast )en geldt voor de volledige markt. In veel gevallen zijn de cijfers voor de afzondelijke producten/merken veel interessanter.

In een marktanalyse komt veel meer terug, denk aan markttrends, concurrentieontwikkelingen, toetredingsdrempels, en zo nog een dozijn onderzoekspunten.

Bij een marktonderzoek (kan) ook veel meer komen kijken dan alleen de mening van consumenten.

Bedankt, maar door al dit gelul over croissants had ik er ineens helemaal geen zin meer in. Ik heb het maar bij 2 broodjes met filet americain gehouden.

Laatst bewerkt: 25 nov 2003

Deel Deze Pagina