Light producten; waarom? afschaffen?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kombat, 22 apr 2006.

1. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
    Ik erger me echt heel erg aan al die merken die overgaan op 'suikervrij', 'light' en van die weinig calorien producten:
    -Ze geven valse hoop: jevalt er echt niet van af
    -vaak zijn ze als vervanging voor de 'gewone' producten zodat 'niet-dikke' mensen er nadeel van hebben; want ze smaken egt niet!
    Ik hoor graag wat meer meningen! *)

2. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    De light producten van Dubbel Fris mogen ze van mij wel afschaffen. Ten eerste smaakt het niet. Ten tweede zitten er nog meer onbekende en rare stoffen in die light varianten.

3. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Tuurlijk val je er niet van af, maar je neemt minder calorien eruit op, waardoor je dus als het goed is minder aankomt, mits je er niet te veel van eet. Ook zijn het vaak geen vervangers van producten maar toevoegingen, de normale versie blijft gewoon vaak bestaan.

4. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij helpt het ook allemaal niet zo. Dan denk ik vooral aan cola etc. Maar bij van die yoghurt dinges heb ik het gevoel dat het wel wat helpt. Maar wil je echt slank zijn/worden als je dik bent moet je gewoon gezond eten. Suikervrije producten zullen niet veel uitmaken. En veel suikervrije bevatten weer andere slechte stoffen.

5. BuLLeTTiMe 88

BuLLeTTiMe 88 .

Leuk Bevonden:
    0
    tja het is nou eenmaal iets dat niet meer uit de dagelijkse producten valt te schrappen, maar ik heb zelf ook een hekel aan al die ''suikervrije'' producten. Vooral omdat ik er zelf echt niet tegen kan, vooral niet tegen de stoffen die in suikervrije kauwgom zitten.

Als mensen echt willen afvallen kunnen ze beter geen frisdranken en snoep meer eten en drinken, dan over te gaan op light producten, niet omdat ze gewoon niet smaken maar meer omdat het ontzettend slecht is al die aspartaan en al die andere troep.

6. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Tja ze zeggen wel dat Light allemaal gezonder is enzo en ondertussen is het chemischer dan de kerncerntrale in Tsjernobyl.
    En wat die valse hoop betreft. Laatst nog een überdikke vrouw in een restaurant zien eten. Allemaal hele vette rotzooi enzo en ze dronk er ene cola light bij. Ik kon me lach niet inhouden:+

7. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik drink ze omdat ik diabetes heb, en dat ik dus niet elke keer 2 uur moet wachten voordat ik frisdrank kan drinken als ik dorst heb. Ze zijn voor mij dus wel degelijk nuttig.

8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Als je erover nadenkt zijn bijna alle stoffen wel als 'chemisch' te bestempelen. Dat betekent niet meteen dat ze ook slecht zijn. Want in de bouw en eigenschappen lijken ze heel erg op 'natuurlijke' stoffen. Als stoffen een ietwat chemische naam krijgen, dan denkt men meteen dat je het beter kunt vermijden. 'Aspartaan', klinkt slecht, maar weet iemand hier nu aan te geven waarom het slecht zou zijn?

Wij eten thuis heel veel light producten. Niet om af te vallen (dit is niet de juiste manier daarvoor), maar om minder vet en 'gezonder' te eten (het is niet gezond, maar gezonder dan vette producten). Als je dan toch boter op je brood smeert, waarom niet die boter die minder vet bevat en minder erg is voor je cholesterolgehalte?
    Ik vind light producten kwa smaak wel meevallen, ik drink Coca Cola light, maar ik vind het nog steeds lekker. Als het echt niet zou smaken, dan zou ik het wel links laten liggen.

9. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Light’ kan van alles betekenen

12 september 2005

Het Voedingscentrum vindt evenals de Consumentenbond dat de term ‘light’ voedingsmiddelen vaak ten onrechte een gezond imago geeft. Light producten, zoals light chips en light rookworst, kunnen nog altijd veel calorieën bevatten. ‘Light’ frisdrank is daarop met nauwelijks calorieën een gunstige uitzondering.

De Consumentenbond stelt in de nieuwste Gezondgids het gebruik van de term ‘light’
    aan de kaak. Het probleem is dat ‘light’ niet gedefinieerd is in de Warenwet. Wel is het zo dat fabrikanten alleen mogen vermelden dat hun product minder calorieën, vet of suiker bevat als er minstens eenderde minder calorieën, vet of suiker in zit dan in vergelijkbare producten. De Consumentenbond signaleert dat dat niet altijd opgaat. Een goede vergelijking is vaak ook niet mogelijk omdat de samenstelling van veel light producten afwijkt van het origineel. Verder associëren de meeste mensen ‘light’ met minder calorieën, terwijl light producten nog altijd veel calorieën kunnen bevatten, soms zelfs meer dan een ‘gewone’ magere variant.

Verpakking
    Het Voedingscentrum vindt het belangrijk dat mensen een bewuste keus kunnen maken aan de hand van de informatie op de verpakking. Het Voedingscentrum zou daarom graag zien dat het aantal calorieën wordt vermeld per portie. Daarbij zou ook moeten worden aangegeven hoeveel calorieën de gemiddelde volwassen man en vrouw per dag nodig heeft. Op die manier is duidelijk of een product veel of weinig calorieën bijdraagt.

bron: www.voedingscentrum.nl

hele handige site. als je af wilt vallen.. De meeste volwassen mannen tussen de 30 en 50 jaar in Nederland hebben genoeg aan 2500 kilocalorieën per dag en de meeste vrouwen aan 2000.

10. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    9 posts achter elkaar met een discussie 8) record.

Tja light cola vind ik zelf niet echt lekker, gelukkig ben ik niet te dik of wil ik afvallen dus hou ik me er ook niet meer bezig. Er zit minder van het ene 1 maar weer meer van het anders. Zoals altijd teveel van 1 ding is nooit goed.

11. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    gewoon veel water drinken, om shriko te citeren.

12. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Light, tja voor sommige mensen is het inderdaad wel handig.
    Maar als je wilt afvallen, drink dan helemaal niet die cola troep enzo.
    Je wordt er hoe dan ook niet echt slank van :{ ...
    Ik zou zeggen ga bewegen :+

Bestaat er eigenlijk ook een patatje pinda light? 8)

13. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
    Hey; ik heb zeker een goed onderwerp gekozen...
    Ik wou nog even zeggen dat veel mensen denken dat je afvalt van die producten maar dat is echt niet zo! Het is ZO simpel je moet gewoon veel sporten/bewegen /intesief werk doen dan word je echt niet dik!; en dan kun je gewoon de 'lekkere' dingen eten.
    Soms denk ik wel eens: gezonde mensen worden de dupe van die 'lopende frituurpannen' ; er is straks niet een gewoon stuk voedsel te krijgen.
    Wat betreft diabetici is het natuurlijk wel handig want dan kun je het een beetje compenseren

14. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
  15. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    16 jaar, 52 kilo, 1,68 bij mijn laatste meting... & niet eens overgewicht:+

16. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    uhuh, zit vaak aspartaam in light producten en die zijn heel slecht voor je.
    teveel suiker enzo is ook helemaal niet goed, maar aspartaam is niet veel beter. Afschaffen.. hmm weet niet, eerder een vervanging indoen. Zijn wel andere producten waar niks schadelijks inzit ( helaas zijn die vaak ook wel iets minder lekker )

17. M Leonhart

M Leonhart PS4: Fingodox

Leuk Bevonden:
    0

:{ :{ :{

Mijn pa heeft sinds kort (JA!! SINDS KORT JA) diabetes 1. En volgens zijn diabethist kan hij het best alleen light producten eten/drinken als die er zijn. MAG DUS NIET TE VEEL SUIKER!!! en calorien en die dingen.

Als mensen aan LIGHT producten denken, denken ze meteen aan van: "joh, daar word je echt niet minder dik van". Vind ik zelf ook vaag :+ .

Maar het gaat niet alleen om dat soort mensen, maar ook om diegenen die dus alleen cola light mogen, en geen gewone. Veel mensen hier zien het allemaal nét iets te oppervlakkig, en zien er niet echt bepaald meer redenen in. Ik bedoel Wanneer heeft coca cola jou wijsgemaakt dat hun light beter voor je is?

Niet afschaffen dus, want dan kan me pa gewoon af en toen een borrel met cola drinken, en weet ik veel wat voor andere shit.

Vind et zelf ook niet lekker, maar ik zit er niet mee.... ik drink of eet het gewoon niet :+

18. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    light betekend niet meteen dat het beter voor je is: er zit alleen minder suik en/of minder vet in.. that's it

19. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Het punt met eten is eigenlijk dat je gewoon zelf moet beoordelen hoeveel en wat je mag eten. Als je puur en alleen afgaat op zogenaamde wetenschappelijke onderzoeken, moet je eens in de drie jaar je hele dieet omgooien. Eerst was vis slecht voor je cholesterol, een jaar of twee geleden kregen we opeens de mededeling dat we vooral een 'lekker vet visje' moesten eten, omdat dit goed zou zijn voor het cholesterolgehalte, en nu schijnt het weer geen reet uit te maken.

Zo kun je ook eeuwig doorzaniken over van welke producten je ****** kan krijgen... zoals pepernoten, brood, eieren, etc., maar als je daar op gaat letten krijg je volgens mij zelfs ****** van op je eten kauwen, dus die berichten vind ik persoonlijk ook te verwaarlozen.

Je moet gewoon zelf op je eten letten, en zorgen dat het niet al teveel de verkeerde kant op gaat. Zolang je geen drie flessen cola per dag naarbinnen werkt, valt het wel mee met de cholesterol. Eigenlijk is het met alles zo dat je er gewoon niet teveel van moet nemen. Maar als je voldoende eet, en voldoende beweegt (en dan bedoel ik niet je knieschijven kapotrennen in een drassig bos), zal je niet eerder doodgaan omdat je geen boter met cholesterolverlagende middelen hebt gegeten, of omdat je geen Yakult hebt gedronken voor een gezonde darmflora. En het gezeur over "tests wijzen uit" veranderd daar absoluut niets aan.

Even voor de goede orde, in cola light is de suiker vervangen door een middel waardoor je na een paar glazen weleens last zou kunnen krijgen van schijterij.

Volgens mij ben ik trouwens zowat de enige die in deze hele 'te hoge cholesterol' campagne het voor elkaar heeft gespeelt om een te laag cholesterolgehalte te krijgen...

Edit: ****** is dus kan ker. Die ziekte dus, niet het scheldwoord.

20. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Light vaak gaat het ten koste van de smaak.

Zit er eigenlijk niet veel mee alleen van die amerikaanse dingen zoals.
    - 2 Porties mega extra large fries
    - 4 big macs
    - 1 dieet coke

Alsof je dan met die light het goed maakt...

Deel Deze Pagina