Lijdt Nederlandstalige muziek meer af?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Biscuitje, 19 jun 2003.

1. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Ik zit net een verslagje te schrijven, komt 'Ik wou dat ik jou was' van Veldhuis & Kemper voorbij. Jezus, in die 3 minuten heb ik net 1 zin geschreven. Ik let dan zo op de tekst (ook bij anderen NL-liederen) dat ik gewoon niet na kan denken over andere zaken.
    Terwijl waneer ik naar engelstalige muziek luister ik gewoon door kan schrijven. Maar dit komt gewoon omdat ik dan niet op de tekst let.

Hebben jullie hier ook last van?

2. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er zelf geen last van, omdat ik meestal zonder muziek huiswerk zit te maken. Maar ik kan het me op zich wel voorstellen dat je meer op het lied let als het Nederlandse muziek is. En vooral bij "ik wou dat ik jou was" vind ik het wel logisch, daar zit alleen een piano in, daar ligt de nadruk veel meer op de tekst.

3. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Ja, maar zoals ik al zei is dit ook als ik andere liedjes luister.

4. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    huiswerk maken en muziek gaat ij mij nooit samen, kan me dan echt niet concentreren...

nederlandse muziek is trouwens wel erg goed! vooral blof, acda & de munnik hebben af en toe ook wel leuke nummers
    maar blof is echt top!

5. nycity

nycity OPTIMUS

Leuk Bevonden:
    0
    kheb het met alle soorten muziek.. Kluister ook naar Engelse teksten (als het tenminste ergens over gaat en niet in elke zin het woord f**k wordt gebruikt tenminste)

Maar als ik ga leren of iets ander ga doen voor school zet ik toch liever Engelstalige muziek op, kan me dan beter focussen op m'n werk dan op de liedjes dan bij nederlandse nummers.

6. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Jah bij Nederlandse muziek hoor je de tekst veel duidelijker. Soms ga je automatisch meeblèren :cool:

7. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Ik "lijd" idd regelmatig dankzij Nederlandstalige muziek. ;)

Maarre muziek leidt mij iig nooit af. Ik kan me gewoon goed concentreren. Waarschijnlijk als je Engels spreekt of hoort, denk je regelmatig na over de juiste vertalling. Daardoor staat de Nederlandse taal mischien dichterbij.

cya

Laatst bewerkt: 19 jun 2003
  8. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    ik maak nooit huiswerk, maar ik heb het ook als ik me probeer te concentreren moet ik er echt geen muziek bij hebben....geroezemoes heb ik overigens totaal geen last van...maar goed

9. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Lol ja, komt vast door Veldhuis & Kemper. Het is natuurlijk Leidt en niet Lijdt. Maar ik schreef het wel al met dt. Dat is tegenwoordig toch al knap als je dat goed schrijft?;)

10. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355

_O_ knapperd _O_ ;)

11. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    het was me niet eens opgevallen....ik lees meestal gewoon over dat soort dingen heen, tenzij het in het engels is...dan valt het me heel vak wel op....nogal vreemd....ook bepaalde uitdrukkingen ken ik in het engels wel, maar heb geen idee hoe dat in t nederlands te zeggen

12. halo

halo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je't mij vraagt >>> ZEKER <<<<<<<<<<<<<< :)

13. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    [off-topic]
    Dat soort spelfouten vallen mij wel altijd op. Ik vond deze wel leuk om aan te halen. Aangezien je echt kunt lijden aan bepaalde Nederlandse "artiesten". Denk aan Frans B., etc.
    [/off-topic]

14. yony_the_gamer

yony_the_gamer A.K.A -YonY-

Leuk Bevonden:
    0
    Ik luister altijd naar muziek als ik werk, en met linkin park "zing" ik zelfs mee terwijl ik werk, maar ik hou het gewoon goed vol, krijg ook geen slecht resultaat ofzo...

15. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Als ik Nederlandstalige muziek hoor zet ik Queens of the Stone Age of Linkin Park op. :)

16. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben sinds mijn vakantie met school helemaal Acda & de Munnik fan, en luister alleen maar. Het lijdt mij niet zo erg af, ik zit nu ook lekker te typen, dus zoveel last kan ik er niet van hebben.
    Maar ik snap best dat andere dat wel hebben, omdat het een Nederlandse tekst is, snap je het beter, en probeer je 'm misschien ook te snappen. En dan huiswerk maken en ook nog snappen is wel lastig denk ik.

17. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    Gast, Nederlandstalige muziek is geen muziek ...

18. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Wellus

Zeker wel, en nog goede ook. Het kan zijn dat jij niet van Nederlandstalig houd, maar dat wil niet zeggen dat het geen muziek is. Ik luister het geregeld, tussen al dat buitenlandse door, en ben blij er nog van te kunnen genieten ook.

Laatst bewerkt: 30 mei 2004
  19. TheWalrus

TheWalrus Guest

tekstuele muziek tijdesn het leren of werken helpt bij mij echt niet. Ik let vaak zo op de melodie en de tekst.

Tijdens leren/studeren schijnt het goed te zijn om Lagro's te luisteren uit de barok. maar dta moet je net leuk vinden/ Dat zijn rustige nummers met zestig bpm die je rustig maken :)

20. Soulfly_3

Soulfly_3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oef, ben ik het niet geheel mee eens. Kijk naar 'De Dijk', 'Van Dik Hout', 'Té Lau' enz. zijn goede bands / zangers. Wat ik minder vind is André Hazes, Marco Borsato en Frans Bauwer maar goed, het is muziek.

Maar om op de topic te reageren. Het lijdt inderdaad af, maar dit zal wel komen omdat het 'bekende' taal is. Op de radio wordt ik ook afgeleid door de nederlandse presentator tussen de engelstalige muziek vooral als er weinig gepresenteerd wordt (zoals op Arrow Classic).

Deel Deze Pagina