Gooi Halo 2 eens in je 360, dan is er wel een erg groot verschil te zien. Niet dat ik vind dat Halo 3 er geweldig uitziet, maar dat de Xbox hem aan zou kunnen gaat toch wel erg ver.
serieus want er zit 0.0 beeldverfijning in anti analysing heet dat dacht ik en er gebeurd ook niet echt veel in de werelden dus grafisch heb je ook niet veel nodig
Maar waar basseer je op dat CoD4 geen Full HD is en Virtua Tennis 3 wel dan? Ja dat Anti-Aliasing (zo heet het ) is overal maar mondjes maat aanwezig. Ik heb een 46" full HD scherm staan maar alle games zijn gewoon pixelachtig, je ziet de karteltjes heel duidelijk lopen, dat is echt bij iedere game die ik gespeeld heb en dat zijn er toch wel redelijk wat. Het is gewoon heel zwaar qua berekeningen, dus ik denk dat ze daarom geen max. AA erin heben gestopt. Maar dit staat verder los of iets HD is of niet.
Ja dat zou ik ook wel willen weten. En even ter verduidelijking: 1080p over component is gewoon mogelijk. Microsoft heeft dit ook meerdere keren aangegeven. Het is echter zo dat veel LCD-tv's en plasma's geen 1080p over component kunnen ontvangen (de LCD's van Samsung wel bijvoorbeeld). De vraag is altijd geweest waarom de 'normale' Xbox360 geen HDMI ondersteunde. Dit ligt aan de scaler chip die gebruikt is. De oude Xbox maakt gebruik van een ANA scaler chip en de Elite of de HDMI uitgevoerde heeft een HANA scaler chip. Beiden ondersteunen echter Full-HD 1080p.
Full-HD virtua tennis: http://archief.xboxworld.nl/news/8706/ Het geen full-hd zijn van cod4 en halo3 http://games.blogo.nl/?comments/20071121-call-of-duty-4-draait-in-600p.html
Mensen om jullie even uit de brand te helpen. Xbox games draaien niet native in 1080p. Het wordt allemaal geupscaled. Er worden dus gewoon meer pixxels in het scherm gezet om de resolutie van een Full HD scherm te halen. Als je bv. een gun hebt van 100 pixxels hoog in 720p dan worden dat bv. 200 pixxels in 1080p (gewoon een voorbeeld, de rekensom klopt niet). Dit gaat er dus echt niet voor zorgen dat het "scherper" wordt. Het zorgt er alleen voor dat het scherper wordt op een full hd tv omdat je tv anders halve pixxels op sommige punten moet weergeven wat dus onscherpheid veroorzaakt (snappen we het nog?). Full HD met de xbox 360 is dus leuk, maar eigenlijk zwaar onnodig. Sterker nog Full HD is zwaar onnodig omdat je op een 42 inch scherm niet eens het verschil ziet als je verder dan 2 meter 60 van je scherm zit omdat het menselijke oog het gewoon niet aankan. Full HD is een leuke marketing stunt niet meer dan dat. Ik werk in een elektronica winkel en sta versteld van het feit dat mensen niet weten dat HD Ready gewoon betekent dat het HD aankan, ze denken allemaal dat Full HD pas echt HD is. Terwijl HD Ready (720p) net zo goed HD is als Full HD (1080p). Maar nogmaals de xbox 360 renderd zijn spellen niet eens in Full HD, sterker nog Halo 3 bv. wordt niet eens in HD Ready gerenderd (720p) die game wordt gerenderd in 640p en daarna geupscaled naar 720p of 1080p (na wat voor scherm je hebt). Dit om de framerate hoog te houden, iets waarvoor ik persoonlijk eerder voor kies dan belachelijke hoge resoluties.
En hoe heeft man dat geanalyseerd: I analyzed (with last samsung full HDTV with 1:1 mapping and good digital camera) all the PS3 demo with 1080p output my result. Tjonge wat een professionele manier toch weer
Ik hoop niet dat je tegen je klanten "pixxels" uitspreekt zoals je het spelt, dat zou niet zo professioneel staan
Jah en als ze komen met vragen waarvan ze na mijn idee vallen in de categorie "lees de handleiding" dan roep ik. "WTF NOOB, ReAd ThE FuCKiNG MaNUaL. JiJ NaAB". Trouwens pixels schrijf je met een x, dus owowow wat een fout.
Dankzij Fardo een bewijs dat de 360 native full-hd support heeft: http://gamerscoreblog.com/team/archive/2006/10/30/538490.aspx dus bij deze, de 360 kan wel full-hd weergeven, dus die discussie is dus voorbij. Vanaf nu alleen nog maar replies over de games die in full-hd zijn, of games waarover we twijfelen.
De Xbox 360 kan trouwens wel native 1080p (zie o.a. de aankondiging van X06 etc) maar ik ben het met Wixx eens dat native 1080p alleen leuk is bij films ik heb liever een goeie frame rate dan meer pixxels.
True, maar dat is toch ook zo met alles? Liever een stereo die meer range heeft als alleen maar heel hard kan, etc. etc. Ik heb ook liever betere gameplay dan betere graphics maar de bedoeling van dit topic is juist om uit die hele waas die ms zelf creëert achter op hun hoesjes duidelijk de echte 1080p titels te halen.
True, alleen dan graag wel games die native 1080p lopen en niet achter op het doosje kijken en elke game waarbij 1080p staat hier neer kwakken. Want op zoveel doosjes staat 1080p maar das dan niet native (als voorbeeld weer Halo 3 ).
@ wiXX dat is dus juist de bedoeling van deze topic! duidelijk zeggen welke titel WEL écht 1080p zijn.
Als je dan in de start post het kan bijhouden? Dat zou het namelijk overzichterlijker maken en dan is het makkelijk om de loze posts te negeren van mensen die de info van het hoesje klakkeloos overnemen.
Opzich heeft WiXX wel gelijk met z'n stukje over het menselijk oog. Je weet wel, dat die het verschil nauwelijks waarneemt. Dat is ook zo met HD DVD's. Ik zat laatst Batman Begins te kijken en het zag er natuurlijk scherp uit, maar ik zat er wel een goede 3 meter van af. Toen de film echter bijna afgelopen was en ik het schijfje uit de speler wilde halen zat ik recht voor het scherm, en het zag me er toen toch ff helder en prachtig scherp uit. Heb de rest van de dag spijt gehad dat ik niet mn m'n neus tegen het beeld heb gestaan. En ik snap de fuzz over Halo 3's graphics niet. IMO zijn ze echt goed, en is Bungie creatief geweest. Halo heeft zijn eigen stijltje. Ik zeg niet dat het het mooiste spel is op de 360, maar dat sommige mensen het defineren als lelijk snap ik dan ook weer niet...