1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Links 2004

Discussie in 'Algemeen' gestart door DutchBastard, 27 nov 2003.

  1. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja, hotmail en msn lagen er gisteren bij veel mensen helemaal uit.
     
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    hmmmm, kan nu weer inloggen op xsn, maar de tournooitjes zijn verdwenen ?
    Srond ingeschreven voor twee tournooitjes en nu niet meer ??!??

    Gaat lekker daar ....
     
  3. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja, ik ben ook weleens in een keer uitgeschreven in 2 toernooitjes (bij Top Spin). Lekker, stond bij beide in de finale.
     
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    ALLE tournooien zijn verdwenen lijkt het wel. Zijn alleen nog tournooien die vandaag zijn opgestart zichtbaar ....
     
  5. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Bij mij staan er ook maar iets van 20. Misschien heet dat wat te maken met die storing van msn/hotmail van gisteren.
     
  6. Gandwarf

    Gandwarf Active Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik probeer me ook al sinds gister voor het tournooi in te schrijven (heb speciaal een mannetje gemaakt) maar de login-servers lagen inderdaad plat. Nu is het tournooi helemaal weg. Erg jammer, maar wordt er een nieuwe gestart door iemand van de xbw-crew? ...Cole Trickle...???
     
  7. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Uhm,het toernooi is er nog steeds hoor volgens mij?
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2004
  8. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Jah, gisteren stond ie er ineens weer.

    Stomme ik gelijk maar ff game gemaakt en spelen toen ik thuis kwam. had beter eerst ff kunnen inslaan offline. Begon al lekker
    met een slag die naar rechts kromde (blauwe trail), wat uiteindelijk een dbl bogey opleverde. Pas laat kwam ik enigzins op gang. Al met al een miserabele +2 :mad:
     
  9. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Vrijdag had ik het spel pas gekregen en eventjes op rookie gespeeld!
    Zaterdagavond een intermediate aangemaakt en maar met het toernooi gestart.
    wat viel dat zwaar tegen, geen bal goed geraakt, als beginner ben je toch wel iets afhankelijker van de indicators.
    Tee-shot gaat wel goed, maar om als beginner een goede approach en put te maken zonder indicators is toch zwaar moeilijk.
    Daardoor heb ik mijn toernooi al vernaggeld, 4 keer putten om een bal al in de goede richting te krijgen (te zacht, te zacht, veel te hard, te zacht en een tip in) brachten mij op de handbalscore +22.

    Moet het inzicht nog krijgen met de afstanden en de slagkracht, iets meer oefening en de volgende ronde zal beter moeten gaan.
     
  10. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja dat is het moeilijkst nietwaar Rinus.

    Ik heb ook veel moeite met het bepalen van de juiste speed voor een bal,maar hoe meer je speelt,hoe beter je wordt.
     
  11. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Probeer eens de andere slagen. Vooral de flop vind ik wel handig voor afstanden < 80 m. Wil me met de wedge dan nog wel eens verslaan :)
     
  12. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Tja ik heb het spel net 4 uurtjes gespeeld, eerst even de tutorial en een paar challenges op rookie gedaan.
    Gaat lekker op aviara kwam ik op de -8 uit.

    Toen ging ik op Live, moest ik een intermediate mannetje hebben, en toen ging ik nat, ik heb het altijd al vervelend gevonden om in Yards en inches te rekenen.
     
  13. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Je kan het ergens in opties omzetten in Meters en centimeters Rinus.

    Misschien is dit makkelijker voor je?

    Angelo
     
  14. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk daar hebben we wat aan, ik probeer altijd te kijken wat de afstand is tot de hole en zo in te schatten hoe hard je moet slaan.
    Foots, yards en inches geven mij niet echt een idee van afstand.

    Ik zal trouwens een aantal mensen adden.
     
  15. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Uit mijn hoofd:

    een inch = ongeveer 2,5 cm
    12 inch = 1 foot
    3 foot is een yard

    Zijn de standaardmaten bij gold, dus ik speel ook met deze ipv metrieke stelsel. Boven het inshatten van hoe hard je moet slaan veranderd er niet door. Als het nog 75 (y/m) naar de hole is en de club 'slaat' 100 (y.m), dan zul je dus een 3/4 swing moeten maken. Dan moet je natuurlijk nog aanpassen aan wind, up/downhill/regen/ligging van de green/etc.
     
  16. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb het vooral met putten, stel de putter doet 80 yard, em je komt dichtbij te liggen dan gaat hij naar inches.

    Ik moet niet zeuren, maar gewoon oefenen, tot vanavond.
     
  17. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Als je wat vaker speelt zul je gaan inzien welk streepje 'staat' voor hoe hard slaan.

    Ik speel met de engelse maten, en dan is het eerste streepje
    8 foot, het tweede streepje 18 en het derde 32.
    Als je een kromme put hebt is de juiste snelheid nog veel belangrijker: Sla je de bal wat te zacht, dan zal de kromming 'erger' worden. Sla je de bal te hard, dan zal de kromming minder worden en in beide gevallen zul je de put dus missen. Bij rechte puts heb je iets meer marge.
    Daarnaast zul je je snelheid moeten aanpassen aan de green.
    Uphill moet je harder slaan en downhill zachter dan je normaal zou doen. Downhill is moeilijker dan up en je zult snel te hard slaan. Voor uphill puts tel ik meestal het aantal inches uphill bij de afstand op en sla dan nog niet iets harder.
    Voorbeeld; putt is 15 feet en 8 inch omhoog, dan moet ik dus '23' snelheid putten (plus een beetje), dit is ietwat voorbij het tweede streepje. Je moet daar wat gevoel voor ontwikkelen.
    Tot slot; als het regent dan al de bal enorm geremd worden en dus veel minder rollen (bij ALLE slagen). Rottige is dat hoeveel de bal geremd wordt ERG variable is. Dit zul je dus tijdens het spelen op gevoel moeten inschatten...


    Vanaf het 3e streepje kom je in de extreem lange puts en die zijn over het algemeen behoorlijk moeilijk en daar ga ik dan meestal ook voor een 2-put strategie.
     
  18. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Even een vraagje, op XSN staat bij mij, voor round 2 inc (incomplete).

    Komt dit doordat ik hem nog niet heb gespeeld, of doordat ik de cut niet heb gehaald na de eerste ronde?
     
  19. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Shit!,ik heb dit ook man.

    Dit betekent volgens mij dat we niet op tijd hebben gespeeld,maar ik dacht dat er gewoon elk weekend 1 game gespeeld moest worden?

    Tevens liggen we er nu beiden uit door die cut,want onze namen staan niet meer dik gedrukt.
    Ik denk tenminste dat het zo werkt :)

    Off to work..
     
  20. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Na de 2e ronde was de cut. Je hebt dus idd niet op tijd de 2 ronde gespeeld.

    We hebben nog iets van 8 mensen over na de cut en volgens mij ben ik de enige van het forum hier (en nog een verdwaalde nederlander staat op nummer 1!).

    Wist eigenlijk niet precies jullie niveau in te schatten (op een enkele uitzondering na die duidelijk hadden aangegeven beginner te zijn). Hebben jullie nog interesse in eeb vervolg? Laat het even weten en dan hoor ik ook graag op welk moeilijkheidsniveau en welke ba(a)n(en) jullie leuk vinden. Dan zet ik nog een competitie op (zonder cut en private, dus alleen op uitnodiging of met wachtwoord kan je dan meedoen). Iets van een week tot 10 dagen is denk ik het handigst als duur...
     

Deel Deze Pagina