1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

live kit: kan ik het klanten pakket / order nummer krijgen?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door ruite041, 12 mrt 2003.

1. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal hier mijn mening nog even posten:
    Ik vind eigenlijk dat mensen wel recht hebben om te klagen;

1 ) Men doet een pre-order om een product eerder te ontvangen; als men dit dus niet krijgt is dit de schuld van de aanbieder van het product, aangezien men mag verwachten dat men het product op tijd geleverd krijgt.

2 ) Aangezien er via de pre-order is beloofd dat men het product op een bepaalde tijd mocht ontvangen, hebben veel mensen een vrij dag moeten opnemen. (niet iedereen woont namelijk nog bij zijn ouders)

3 ) Als de carrier (NPD in dit geval) niet de service levert die van zo'n bedrijf verwacht mag worden (opnieuw een afspraak maken, kaartje in de bus, afleveren op ander adres, etc) is dit alleen maar olie op het vuur.

In het kort:
    XBW is de aanbieder van de pre-order geweest; juridisch gezien mogen ze de vertraging niet op de leverancier afschuiven, en moeten ze zelf verantwoordelijkheid nemen. Het feit dat de carrier een ook nog slechte service levert moet voor XBW een signaal zijn om deze in de toekomst niet meer te gebruiken.

2. leonardo15

leonardo15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik begin er een beetje genoeg van te krijgen ik weet of jullei het weten maar in de winkel heb ik hem net zien liggen voor 55 euro 55!! ik heb hem voglens mij voor 69 of 65 euro gekocht hallo 15 euro is wel 33 gulden verschil en dat terwijl je hem nog later krijgt ook fock he kom op Verstuur dan de rest via de tpg DIE KUNNEN HET WEL AAN DESNOODS KRIJG IK HET VAN DE VRIEND VAN EM ZUS DIE DER WERKT dus komop en geef ons die klote kitjes of ons geld terug

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik weet dat je geduld op is, maar ik ben niet degene die hier over gaat.

Micromedia doet ons een toezegging, en komt dat (voor zover ik nu weet) niet volledig na. Ook wij zitten daarmee en zullen ons best doen alle problemen te verhelpen.

4. The Hammerman

The Hammerman The Hammerman

Leuk Bevonden:
    0
    hij koste hier 59.95, dus scheelt 5 pleurootjes. Maar ik wil dat kitje nu wel eens hebben!!! Ga ook niet zeuren van "wees blij dat we dit hebben geregeld" want ik heb er nog nix van gemerkt en er werd altijd gezegd dat je de kit een dag voor de launch zou krijgen. Nou ik heb nog nix!!!

5. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helaas kunnen we niet zoveel beginnen tegen XBW.
    Hoewel ze wel als leverancier verantwoordelijk zijn voor het gehele traject (immers, de aankoop is via XBW gegaan), kun je alleen via een geschillencommissie een teruggave afdwingen. En je moet maar kunnen aantonen dat je door de vertraging schade hebt geleden.
    Aan de andere kant is er nog steeds een product niet volgens afspraak geleverd, en zou men een goede kant maken.
    Het zou XBW wel sieren als ze gedupeerde klanten (want daar hebben we het over) een tegemoetkoming zouden geven.

6. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het spijt me heel erg Wouter, maar ondanks het feit dat ik snap dat jullie ermee zitten, zijn jullie _wel_ verantwoordelijk. De koop is namelijk met jullie gesloten. Het feit dat een leverancier niet levert mag niet op de klant afgeschoven worden.

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Uiteraard, wij zijn ook jullie aanspreekpunt en verwijzen jullie niet door naar Micromedia (waar dus ons probleem ligt).

8. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ben ik het helemaal mee eens murkland.
    Wat weerhoudt mij ervan nu naar een winkel telopen en hem daar tekopen voor minder geld?
    Juist ja,een pre order aktie wat geen moer meer voorstelt want ik krijg mijn kitje immers later dan hij in de winkel tekoop is!

Fair is fair en ik vind dat die gassies van xbw hier maareens goed over moeten gaan nadenken.

9. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dank je, ik ben blij dat jullie je verantwoordelijkheid nemen. Is het wellicht om een centraal topic hierover te openen? (aangezien veel mensen hiermee zitten, en niet weten waar ze hiermee heen moeten? De live sectie zit al onder de slotjes :) )

10. The Hammerman

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou wel handig zijn, nou word het overal geplaatst en daar zijn jullie denk niet blij mee

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Mwah, volgens mij is Mirik niet aanwezig op het moment (Live launchparty :{). Spui hier je gal maar, als Mirik weer terecht is zal hij waarschijnlijk met (yet another) statement komen (en ja ik weet dat jullie daar vast geen vertrouwen meer in hebben).

12. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat ze dit ook gaan doen. Dit levert namelijk een groot imagoprobleem op, waardoor toekomstige pre-order acties minder klanten zullen trekken.
    Ik hoop dat XBW hier lering uittrekt, en ben erg blij dat Wouter heeft aangegeven dat XBW haar verantwoordelijkheid zal nemen.

13. The Hammerman

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, heb niet ecth veel vertrouwen meer... srry...

14. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik wellicht weten wie Mirik is? Hoe staat hij in de organisatie? Heb ik met hem een koopovereenkomst of met XBW?

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Mirik (Kobold op het forum) Smit is hoofd van xbw en eigenaar eenmanszaak 'xboxworld'

16. xforz

xforz Guest

even off toppic:
    mirik is toch kobolt??
    en kobolt is een bazin(lijkt me vrouwelijk) waarom zegt iedereen dan hij?

17. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ohh? Ik dacht dat deze site een fansite was, en dat jij in principe de boel runde?

18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het is om verschillende redenen beter om ook ingeschreven te zijn als (in dit geval) eenmanszaak. Dat heeft o.a. te maken met die pre-order actie's.

Ik runde de boel. Vorig jaar heeft Mirik het overgenomen. Daar is vaak een misverstand over; Daar ik vooral actief ben als woordvoerder voor xbw op het forum lijkt het alsof ik de place draaiende houd.

19. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik weten wat jij standpunt inzake deze situatie is? (of is de winkel dicht, en ik moet morgen terugkomen? :)

20. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik ben zelf niet verantwoordelijk (hoewel ik wel 'xbw' ben uiteraard) voor de pre-order actie. Ik vind het zeer spijtig dat het zo verlopen moet en ik vraag me dan ook af hoe we iets dergelijks in de toekomst moeten aanpakken. Hoewel ik niet echt houd van vingertje wijzen weet ik dat het in principe niet onze schuld is dat er een vertraging is opgetreden en dat ik daarom ook hoop dat iedere 'gedupeerde' alsnog krijgt wat hij of zij besteld heeft.

Ik hoop ook dat het xbw, als informatie-leverancier zijnde, geen schade berokkend daar merendeel van de content-'crew' niet verantwoordelijk is voor wat er met de pre-order gebeurd.

Deel Deze Pagina