1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Logitech Z-680 & Z-5500

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Junior04, 6 nov 2002.

  1. Carlo T.

    Carlo T. P.I.M.P.

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_ *) 8) Wooooow ik heb 'm hoor....
    Nou alles ging goed met die advanced scart..
    Maar ff paar vraagjes:
    1. Ik heb in me xbox menu dts enabled en dolby digital ook, op mijn control center staat nu digital als ik bijvoorbeeld halo speel. het geluid is dus nu in dolby digital neem ik aan!?

    2. Als ik nou films met dts afspeel, staat er dan dts ipv digital op het schermpje?

    3. Weet iemand nog een film, muziek nummer met veel dolby effecten.

    Bedankt, Carlo }:]
     
  2. VTec

    VTec Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Ik heb in me xbox menu dts enabled en dolby digital ook, op mijn control center staat nu digital als ik bijvoorbeeld halo speel. het geluid is dus nu in dolby digital neem ik aan!?

    Yep :)

    2. Als ik nou films met dts afspeel, staat er dan dts ipv digital op het schermpje?

    Yep :)

    3. Weet iemand nog een film, muziek nummer met veel dolby effecten.

    Een erg goeie DVD is (niet schrikken) Hell Freezes Over van The Eagles. Muziek moet je van houden, maar heeft wel een fantastisch geluid (DTS). Daarom wordt deze ook erg veel gebruikt tijden DVD demonstraties en/of boxen. Een goeie film is bijvoorbeeld The Gladiator of The Matrix.
     
  3. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Een goede DD film is Gone in 60 seconds en voor een goede DTS-ervaring zou ik gaan voor U-571 die is bekroont met een Oscar voor het beste geluid en inderdaad Gladiator is magnifiek!
     
  4. VTec

    VTec Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    U-571 is id ook erg vet !!! :)
     
  5. keano

    keano Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    hi,

    Ik heb haar ook, heel vet.

    alleen kan me niet heugen dat ie met een DTS dvd aangeeft dat het DTS is staat er nog steeds digital geloof ik
     
  6. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Black Hawk Down, een Oscar voor beste geluid (dacht ik).

    Saving Private Ryan, begin op Ohama beach doet letterlijk je stoel trillen.
     
  7. VTec

    VTec Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel aangeven dat ie DTS moet gebruiken bij de setup van de DVD (bijvoorbeeld) ?
     
  8. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Joh en dat zeg je tegen een Belg die niet eens zijn eigen woonplaats zonder spelfouten kan schrijven. Ik denk dat het weinig zin heeft hem/haar duidelijk te maken dat je het moet selecteren.
     
  9. VTec

    VTec Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, niet geschoten is altijd mis ;)
     
  10. houdoeken

    houdoeken Houdoe Ken!!!

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry als deze vraag al gesteld is, maar wat is het preciese verschil tussen de z-640 en z-680 naast het verschil dat de 640 geen afstandsbediening heeft?Ik ben een leet op dat gebied so help me out:9
     
  11. Koen14

    Koen14 Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    0
    De z-680 heeft ten eerste een veel hoger vermogen, maar wat misschien nog wel belangrijker is, hij heeft een decoder. Dit is eigenlijk een soort computertje die de verschillende boxen verschillende informatie geeft, zodoende dat er dolby digital uit de boxen komt. De z-640 heeft dus geen decoder, dus daar krijg je uit alle boxen hetzelfde geluid.
     
  12. VTec

    VTec Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    Haast niet te vergelijken eigelijk :) De Z-680 is eigelijk een prima installatie voor bijvoorbeeld in de huiskamer (incl. DTS decoder en AC3 decoder) en kan inprincipe gewoon gebruik worden als 5.1 set in de huiskamer. De Z-640 is gewoon een simpele (maar wel goede) 5.1 setje voor je PC, echter mist de decoder's en de specs om je buren te pesten ;) Prijs verschil is natuurlijk ook erg groot (400 Euro Z-680 en de Z-640 rond de 100 Euro). Ik denk dat het prijs verschil misschien ook wel genoeg zegt ;)

    Meer over beide speakers vind je o.a. terug via de volgende link:

    http://www.hastec.nl/logitech/speakers.htm
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2003
  13. houdoeken

    houdoeken Houdoe Ken!!!

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    dank u voor de info _O_
     
  14. Carlo T.

    Carlo T. P.I.M.P.

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    Eeyj,
    1. weet iemand waar je standaardjes kan kopen voor de satelietboxen. ik heb nu namelijk een paar dingen opgestapeld en daarop gezet. Maar staat een beetje cheap en ik heb gister een box laten vallen doordat ze zo gammel staan (hij doet 't nog_O_ )

    2. En de draden die erbij zitten zijn nogal kort.
    De man bij wie ik 'm kocht zei dat ik anders langer luidsprekerdraad moest kopen, zilverdraad, zei die. Is dat een goed idee of lukt dat niet?!

    3. Waarom is dat draad van die center speaker zo lang, ik heb 'm op m'n tv staan ongeveer op dezelfde afstand als de 2 voorste satellieten. Daar moet die tog staan, ze staan nu zeg maar 3 op een rij.
    Carlo }:]
     
  15. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    1. - Bij de betere bouwmarkt
    - Bij de plaatselijke audiozaken
    - Waar niet?
    2. Zilverdraad is niet het beste het beste is gouddraad dat geleidt namelijk beter dan zilver maar als je zilverkabel wilt kopen dan ben je ongeveer €30/€40 kwijt per meter.
    3. Het draad van je centerspeaker is zolang omdat alle (standaard geleverde) speakerkabeltjes even lang zijn dan is het goedkoper om alles even lang te houden dan om rekening te houden met verschillende lengtes (voor de fabrikant).
     
  16. Carlo T.

    Carlo T. P.I.M.P.

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Wat moet ik voor een kabeltje kopen als ik die 2 rood/witte aux kabels wil aansluiten op m'n Z-680?
    Ik heb m'n minidisc al aangesloten op de voorkant van de control-center, dus is er mischien een tussenstukje verkrijgbaar om die 2 rood/witte kabels om te zetten in die 3 kleuren kabels!?

    2. En wat kan ik het beste voor luidspreker snoer kopen voor een normaal bedrag :{ ?
     
  17. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    1. Je bent fout bezig, koop een Advanced Scartcable en een optische kabel sluit de optische kabel aan op het 'doosje' van de ADV. Scart en het andere uiteinde steek je in de receiver van je z-680.
    2. Transparant kopersnoer
     
  18. Carlo T.

    Carlo T. P.I.M.P.

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah |:- dat wist ik ook nog wel....
    Ik heb mijn Xbox allang aangesloten op m'n Z-680 maar ik wil gewoon een kabeltje/tussenstukje waarmee ik die rood/witte aux kabels kan omzetten in die 3 gekleurde kabels, of kan dat niet?
    Om bijvoorbeel mijn oude radio erop aan te sluiten en dingen als discman en mp3speler :{
     
  19. keano

    keano Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    je moet een kabel halen met aan de ene kant de rood/witte stekkers (tulp) en aan de andere kant een 3.5mm stekker heet dat geloof ik. die voorin past waar het muzieknootje staat

    moet je gewoon f vragen bij een goede audio zaak
     
  20. Carlo T.

    Carlo T. P.I.M.P.

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    Maarre bestaat er geen tussenstukje dat je die rood/witte tulp kabeltjes kan omzetten in die 3 kleuren kabels die je achter in de control center moet doen want ik heb namelijk al iets aangesloten op de voorkant:confused:
     

Deel Deze Pagina